„O noapte, Marcovici” este romanul de debut al scriitoarei israeliene Ayelet Gundar-Goshen și este structurat în patru părți: Înainte de, În timpul, După și După după. Acțiunea romanului se desfășoară pe o perioadă îndelungată, începând de dinainte de izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial și continuând până după terminarea Războiului de Independență din anul 1948. În această carte istoria se împletește armonios cu dragostea și poveștile de viață a locuitorilor dintr-un mic sat palestinian.
La începutul romanului ni se prezintă cu lux de amănunte căsătoriile de formă dintre palestinieni și femeile evreice din Europa. Palestinienii erau trimiși să se căsătorească cu evreicele din Europa, apoi se întorceau cu ele în Palestina, unde divorțau. Prin această modalitate poporul evreu putea să părăsească Europa în siguranță. Printre soții de conjunctură se numără Iacov Marcovici, un om banal și disprețuit, însă bun la suflet și Zeev Feinberg, un afemeiat până la ultima celulă și a cărui mustață ieșea foarte mult în evidență. Cei doi sunt prieteni foarte buni și traversează împreună foarte multe episoade dramatice din viață, fie în satul natal, fie peste mări și țări, pe unde-i aruncă soarta. Întorși în Palestina cu soțiile de conjunctură cei doi pot divorța imediat, însă Iacov Marcovici refuză să-i acorde divorțul Bellei Seigermann, o femeie splendidă de care acesta se îndrăgostește, dar care nu îi răspunde la sentimentele sale. De altfel, cheia pentru titlul cărții se regăsește în jurul acestui cuplu. Deși Bella refuză să se uite la Iacov ani în șir, aceasta îl acceptă în cele din urmă pentru o noapte în pat, (O noapte, Marcovici) fiind convinsă de bunătatea acestuia care într-un final îi acordă divorțul.
În „O noapte, Marcovici” asistăm la frământările din viața personajelor de-a lungul timpului, având mai multe povești de dragoste. Prin urmare, în acest roman se vorbește despre singurătate și iubire, despre vină și ispășire, despre rupturi și regăsiri sau despre păcatul de moarte. Acel păcat de moarte care îl face pe Zeev Feinberg să adopte fetița unui german mort, sperând că, astfel, își va răscumpără o greșeală din trecut când a ucis, pe întuneric, o mamă cu un copil în spate, confundându-le cu iscoade ale inamicului. Ayelet Gundar-Goshen ne demonstrează în acest roman că singurătatea se resimte și în cupluri, fie ele de conjunctură sau nu.