Nu ar fi o îndrăzneală prea mare să spunem că educația Annei Wiazemsky a început o dată cu noul val francez din film. O carte ce înfățișează două caracteristici esențiale ale Franței anilor ’60: cât de mult a fost influențat film francez de revoluția culturală chineză realizată de Mao Zedong și felul în care iubirea este o bună modalitate de a te maturiza. Pentru prima caracteristică putem adăuga rolul jucat de politicile culturale, sociale și economice ale acelei perioade și de partizanatul unora, iar pentru a doua caracteristică, găsim în povestea de dragoste a Annei cu celebrul regizor Jean-Luc Godard esența trăirilor din viața de zi cu zi, care macină la un loc gânduri și idei diferite. Anna este o fată mult mai tânără decât Jean-Luc Godard, dezinhibată, fără a se lăsa purtată de griji și pasionată de filozofie, iar regizorul francez este un coleric, un animat de implicarea filmului în revoluția culturală, de capacitatea de a transpune realitatea în filmele lui. Cele două contraste oferite de cele două personaje principale ale cărții relevă o frumoasă imagine a Franței acelei perioade tulburi.