„Întrebarea este: poate fi îmbunătăţit ceva atât de evoluat şi de adecvat scopului său precum cartea, şi dacă da, cum?“
E nevoie de mult curaj, inspiraţie şi creativitate doar ca să pui o astfel de întrebare, darămite să îi dai şi răspuns. Inginerii şi directorii Amazon nu sunt primii care s-au gândit că experienţa cititului poate face cotitura spre digital, dar sunt cei care au făcut-o în momentul în care lumea era pregătită pentru noi experienţe, urmărind un dicton semi-celebru: „creează o nevoie şi satisfă-o!“. De la un magazin de cărţi online care se străduia să rivalizeze (fără ca cineva să îi dea vreo şansă) cu Barnes and Nobel sau cu eBay, Amazon a ajuns astăzi nu doar să vândă laolaltă, pentru acelaşi titlu, ediţii tipărite noi, exemplare vechi, ebook-uri şi audio-book-uri, dar a ajuns extrem de aproape (prea aproape, ar spune unii) de scopul pe care omul din spatele întregii afaceri l-a urmărit chiar de la început: acela de a fi un magazin cu de toate.
E greu de spus ce i-a scăpat lui Brad Stone. De la fiecare nouă achiziţie de produse şi afaceri (fie că e vorba de roboţi şi software sau de scutece şi cuţite) şi până la situaţiile delicate din firmă sau modalităţile discrete de a eluda constrângerile legilor privind impozitele, „biograful lui Bezos“ ne arată, cu deferenţă, dar fără menajamente, de la cap la coadă, modul în care s-a construit şi, în aceeaşi vreme, s-a inventat lumea Amazon, ca o cursă pe termen lung, cronometrată numai de ceasul pentru îndelungatul prezent.