TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În urmă nu mai e nimic

Noul roman al lui Cosmin Perța este greu de încadrat  într-una dintre categoriile genului. Tocmai de aceea poate fi numit chiar ”roman capcană”. Și aceasta pentru că, la tot pasul, autorul surprinde cu schimbări atât de discurs narativ, cât și de fir epic. Astfel, deși debutează ca un bildungsroman și/sau cronică de familie, odată cu apariția personajului pseudo-fantastic ”fata dracului”, cititorul avizat înțelege că miza romanului este pusă mai degrabă pe războiul interior al personajului narator. Apoi, în cea de-a doua parte a romanului, nedumerirea crește și mai mult, autorul apelând din nou (după ”Teofil și Câinele de Lemn”) la tehnica alternării planurilor narative. De data aceasta, ping-pong-ul se joacă între un plan posibil-real (mănăstirea) și unul perceptibil ca fantastic (Instituția), în fond o metaforă existențială.

Romanul se recomandă consumatorilor de literatură-experiment, deoarece îmbină realismul cu suprarealismul, atingând intenționat chiar note de pe partitura absurdului.

Comentarii

comments powered by Disqus

ARTICOLE SIMILARE

Mai drăguț decît Dostoievski mai drăguţ decît dostoievski mai drăguţ decît dostoievski Angela Baciu
I s-a spus simplu: poem dramatic. I s-ar fi putut spune și altfel. Ca de exemplu:...
Singur printre mârlani Singur printre mârlani Singur printre mârlani Florin Bican
Citind pe coperta a patra a cărții unui scriitor contemporan, opinii critice...
Fără sânge Fără sânge Fără sânge Alessandro Baricco
Pentru mine, fiecare nou contact cu proza lui Alessandro Baricco este un nou prilej de a...
Bonsai Bonsai Bonsai Alejandro Zambra
A fost odată ca niciodată o vreme în care toate poveștile de dragoste aveau un...
Durerea e o făptură înaripată Durerea e o făptură înaripată Durerea e o făptură înaripată Max Porter
Max Porter este un tânăr scriitor britanic aflat la debut. Iar ca o pseudo-ironie...