Rețelele sociale exercită o influență mult mai puternică asupra noastră decât am vrea să credem. Suntem influențați de oamenii din jurul nostru iar ei sunt influențați la rândul lor de cei din jurul lor. Astfel, nu e ciudat dacă ajungem să observăm faptul că am început să ascultăm aceeași muzică ca și prietenii prietenilor noștri pe care nici nu îi cunoaștem sau că opțiunile noastre politice sunt împărtășite de majoritatea persoanelor din cercul nostru de cunoștințe. Influențăm și suntem influențați de oameni pe care încă nu i-am întâlnit dar care fac parte din aceeași rețea socială ca și noi.
Legile în funcție de care se produce aceată influență în rețea sunt analizate de către cei doi autori iar descoperirile lor nu pot să nu te pună pe gânduri. Rețelele sociale ne determină aproape fiecare aspect al vieții de la nivelul nostru general de fericire până la deciziile extrem de subiective legate de preferințele noastre în materie de divertisment. „Regula celor trei trepte” spune că influențăm și suntem influențați de oameni aflați la trei trepte distanță de noi, majoritatea dintre ei fiind necunocuți. Legăturile dintre oameni capătă o nouă profunzime după lecturarea acestei cărți care nu are cum să nu te facă să îți pui o mulțime de întrebări despre tine și locul tău în societate.