AdaugăPreview James şi piersica uriaşă James şi piersica uriaşă Roald Dahl
-35%
28,8 lei
Preview Boy Boy Roald Dahl
Preview Uriaşul cel prietenos Uriaşul cel prietenos Roald Dahl
Preview Vrăjitoarele Vrăjitoarele Roald Dahl

BIOGRAFIE

Roald Dahl şi Quentin Blake fac o echipă perfectă atunci când vine vorba de cărţi pentru copii. La început, Roald a lucrat cu mai mulţi ilustratori. Însă, din 1976 a început să colaboreze cu Quentin (prima carte ilustrată a fost The Enormous Crocodile, publicată în 1978) şi de atunci au lucrat numai împreună. În acest fel, Quentin a ilustrat toate cărţile scrise de Roald Dahl, cu excepţia volumului Minpins.

La început, Quentin a fost emoţionat pentru că urma să lucreze cu un autor atât de faimos, dar în foarte scurt timp cei doi s-au împrietenit. Quentin nu afla nimic despre noile poveşti până când nu primea manuscrisul. „O să te distrezi citind-o", obişnuia să-i spună Roald Dahl sau „o să-ţi dea de furcă". Quentin făcea apoi o mulţime de schiţe pe care le ducea în căsuţa din Gipsy House, unde îi arăta lui Dahl la ce se gândise. Roald Dahl voia ca poveştile sale să fi e bogat ilustrate - aşa că, până la urmă, Quentin a realizat de două ori mai multe ilustraţii pentru The BFG decât stabiliseră iniţial.

Quentin Blake s-a născut pe 16 decembrie 1932. Primele sale desene au fost publicate în revista de umor şi satiră Punch când avea şaisprezece ani. A continuat să deseneze pentru revistele Punch şi The Spectator şi în 1960 a intrat în lumea cărţilor pentru copii realizând ilustraţiile pentru volumul A Drink of Water de John Yeoman. În afară de meseria de ilustrator, Quentin Blake a predat timp de douăzeci de ani la Royal College of Art. Cărţile sale au fost recompensate cu numeroase premii şi distincţii, printre care Whitbread Award, Kate Greenaway Medal, Emil/Kurt Maschler Award şi premiul internaţional Bologna Ragazzi. În 2002 a primit Premiul Hans Christian Andersen pentru ilustraţie, în 2004 i s-a decernat titlul de Cavaler al Ordinului Artelor şi Literelor, iar în 2007 a fost ridicat la rangul de Ofiţer al aceluiaşi ordin.