logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 31,93 lei
-15%37,57 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 13.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Copiii abandonaţi ai României. Privaţiune, dezvoltare cerebrală și eforturi de recuperare

Charles A. Nelson, Charles H. Zeanah, Nathan A. Fox
În stoc
PREȚ: 31,93 lei
-15%37,57 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 13.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Psihologie-Psihoterapie
Căderea regimului ceauşist în 1989 a lăsat în întreaga Românie aproximativ 170 000 de copii în 700 de orfelinate...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-606-719-181-3
Dimensiuni: 14,5x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Căderea regimului ceauşist în 1989 a lăsat în întreaga Românie aproximativ 170 000 de copii în 700 de orfelinate supraaglomerate, pauperizate şi cu personal insuficient. Acesta este contextul în care o echipă americană de specialişti în sănătate mentală a demarat cel mai complex studiu modern despre efectele instituţionalizării asupra stării de bine a copiilor. 

Copiii abandonaţi ai României, o descriere fidelă a acestei cercetări, ilustrează şi eforturi de recuperare preţul devastator plătit de copiii lipsiţi de îngrijire empatică, de interacţiune socială, de stimulare şi de siguranţă. Demarat în 2000, Proiectul de Intervenţie Timpurie „Bucureşti" a reprezentat o analiză riguros controlată a plasamentului familial ca alternativă a instituţionalizării. În studiul lor desfăşurat pe parcursul a 12 ani, cercetătorii americani au inclus 136 de copii orfani cu vârsta de cel mult trei ani şi i-au distribuit aleatoriu pe jumătate dintre ei în familii sociale, cealaltă jumătate rămânând în instituţiile de ocrotire. Pe lângă faptul că s-au dovedit a avea un IQ mult redus, copiii instituţionalizaţi au prezentat o gamă variată de tulburări sociale şi emoţionale, precum şi modificări în dezvoltarea cerebrală. În schimb, în ceea ce-i priveşte pe copiii ajunşi în familii sociale, cu cât aceştia au fost plasaţi mai devreme, cu atât mai bine s-au recuperat. Cartea de faţă reprezintă atât o contribuţie ştiinţifică remarcabilă în domeniul psihologiei şi neuroştiinţei dezvoltării, cât şi un îndemn energic la adresa autorităţilor autohtone (şi de pretutindeni) în a îmbunătăţi soarta copiilor instituţionalizaţi.

Cuprins extins:
Prefaţă

Capitolul 1. Începutul unei călătorii
Capitolul 2. Organizarea şi demararea studiului
Capitolul 3. Istoria instituţionalizării copiilor în România
Capitolul 4. Considerente etice
Capitolul 5. Intervenţia prin plasament familial
Capitolul 6. Instituţionalizarea şi riscurile ei asupra dezvoltării
Capitolul 7. Cogniţie şi limbaj
Capitolul 8. Instituţionalizarea timpurie şi dezvoltareacreierului
Capitolul 9. Creştere, motricitate şi dezvoltare celulară
Capitolul 10. Dezvoltarea socioemoţională
Capitolul 11. Psihopatologie
Capitolul 12. O imagine de ansamblu

Mulţumiri
Referinţe
Note
Autor: Charles A. Nelson, Charles H. Zeanah, Nathan A. Fox
Traducător: Sofia Manuela Nicolae
Data apariției: noiembrie 2014
Editura: Trei
Titlu original: Romania's Abandoned Children. Deprivation, Brain Development, and the Struggle for Recovery
Pagini: 448
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
dezvoltarea copilului, psihologia copilului, orfan, studiu, cercetare, instituţionalizare, recuperare, social, plasament familial, familii sociale, IQ, tulburare emoțională, dezvoltare cerebrală

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus