logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 21,23 lei
-7%22,83 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Caietele Restaurării 2015

***
În stoc
PREȚ: 21,23 lei
-7%22,83 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Extragerile și repictările sunt două intervenții majore despre care ar trebui să se vorbească doar în situații extreme; două...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 2285-8598
Dimensiuni: 16,5x23 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Extragerile și repictările sunt două intervenții majore despre care ar trebui să se vorbească doar în situații extreme; două intervenții la care se apelează însă mult prea des și de cele mai multe ori total nedocumentat, falsificând și mutilând originalul.

Motivele pentru care se extrag fragmente de pictură pot fi legate de rațiuni bine întemeiate, când un monument nu mai poate fi salvat sau când nu există altă cale de consolidare a structurii de zidărie. Cazurile ”fericite” când ce s-a extras se replantează la locul original sunt foarte rare, iar fragmentele suportă între timp transformări ireversibile. Cel mai adesea însă, odată cu extragerea, se semnează ”condamnarea” la dispariție a acelor suprafețe de pictură ce ajung, din lipsă de finanțare, în depozite improprii – la biserica Mănăstirii Snagov fragmentele extrase sunt depozitate în turnul clopotniță, la Biserica din Bordești, după insistente și îndelungi eforturi de conservare din partea  restautorilor, fragmentele sunt în continuare depozitate pe suportul de extragere. Timpul lung scurs între extragere și eventuala replantare face ca, prin procesul de strappare stratul de culoare să fie transferat de pe suprafața fragmentului pe cea a facing-ului.


Destul de rar auzim și despre exemple de fragmente care, deși scoase din contextul și spațiul pentru care au fost create, au fost totuși transpuse pe un suport și expuse în spații care să le asigure în continuare trecerea prin timp. În aceste situații este foarte important cum s-a realizat transpunerea atât din punct de vedere tehnic cât și estetic. În prezentul număr vă recomandăm articolele Templul Coral Evreiesc – București. Intervenții de conservare-restaurare realizate pe fragmente de pictură murală extrase și transpuse pe un nou suport, autori Gabriela Olteanu, dr. Iulian Olteanu, Mioara Samoilă (218-231) și Un nou concept de transpunere a fragmentului de pictură murală extras de la Biserica Sfântul Nicolae Domnesc din Curtea de Argeș, autori drd. Georgiana Zahariea și dr. Oliviu Boldura (pp. 208-217).

Cuprins extins:
• Dan Mohanu, Pierderea autenticității monumentelor istorice: o maladie actuală
• Mihály Ferenc, Repictări pe mobilierul de lemn din biserici transilvănene
• Tereza Sinigalia, Pictări, extrageri și repictări la biserica Sf. Nicolae Domnesc din Iași
• Ioan Darida, O incursiune în “timpii Goliei”
• Ileana Crețu, Mihai Lupu, Problematica văruielilor şi repictărilor la ansamblurile de pictură murală din Hațeg și Zarand
• Reversibilitatea și compatibilitatea între tradiție și principiu
• Dana Luminița Postolache, Uşa pictată din pridvorul bisericii Mănăstirii Voroneţ Tehnica de realizare a suportului de lem
• Rodica Pavel, Daniela-Cristina Ilie, ndreea Michescu, Olimpia-Hinamatsuri Barbu, Migdonia Georgescu, Mihai Lupu, Ioan Darida, Dana Postolache, Uşa pictată din pridvorul bisericii Mănăstirii Voroneţ. Cercetare preliminară realizată în vederea identificării tipurilor de repictări
• Sultana-Ruxandra Polizu, Iconostase Brâncovenești păstrate în patrimoniul cultural național
• Ruxandra Nemţeanu, Câteva date inedite despre clădirea fostei Primării a oraşului Câmpulung-Muscel
• Maria Magdalena Drobotă, Ioan Istudor, Prima extragere strappo a picturilor murale în România Interviu cu domnul inginer chimist Ioan Istudor
• Maria Dumbrăvician, Tismana, o pagină din istoria restaurării în România
• Romeo Gheorghiţă, O etapă inedită privind descoperirea şi recuperarea unor picturi murale din sec. al XIV-lea, la Biserica evanghelică ”din Deal” de la Sighişoara
• Gabriela Ștefăniță, Repictare și autentic în picturile murale de la Biserica ”Adormirea Maicii Domnului” din Câmpina, Prahova
Nicolae Hriţcu, Diana Iuliana Barbu, Despre tehnica uleiului şi intervenţiile în timp asupra picturii altarului Bisericii Sfânta Ecaterina din Bucureşti
• Georgiana Zahariea, Oliviu Boldura, Un nou concept de transpunere a fragmenului de pictură murală extras de la Biserica Sfântul Nicolae Domnesc din Curtea de Argeș
• Gabriela Olteanu, Iulian Olteanu, Mioara Samoilă, Templul Coral Evreiesc - București Intervenții de conservare-restaurare realizate pe fragmente de pictură murală extrase și transpuse pe un nou suport
• Sorin Pîrvulescu, Villa dei Misteri – Restaurare pictură murală pompeiană
• Maria-Valentina Dudu, Problematica îndepărtării repictărilor de secol XIX existente pe icoana de hram a bisericii Sfântul Ștefan
• Elena Vasilica Martin, Despre voluntari și voluntariat
• Ioan Opriș, Sistemul de conservare-restaurare a patrimoniului cultural din România – realizări, strategii, opțiuni – la patru decenii de la constituirea sa
• Anca Dină, Mihai Lupu, Gabriela Ștefăniță, Oliviu Boldura, Ana Bârcă Grigore Popescu Muscel, Dumitru Ursu, Maria Magdalena Drobotă, Ioan Opriș, Omagiu Domnului Profesor Ioan Istudor
Data apariției: noiembrie 2015
Editura: ACS
Pagini: 304
Limba: Română
Hârtie: Lux
Cuvinte cheie:
artă, arhitectură, conservare, restaurare, patrimoniu
Locuri în topurile Cartepedia

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus