Descriere produs
Summa theologica este cea mai importantă operă a lui Toma din Aquino și oferă spectacolul unei magnifice vieți intelectuale, răspunzînd unor exigențe didactice de sistematizare a cunoașterii teologice și filosofice din secolul al XIII-lea. Acest volum, al treilea din seria prezenței versiuni românești a Summei, conține a două jumătate a celei de-a doua părți a lucrării, în care sînt tratate teme precum etică și filosofia dreptului. El apare după publicarea în 2009, la Editură Polirom, a primului volum, seria urmînd a fi completată cu celelalte două volume: volumul ÎI va conține prima jumătate a celei de-a două părți, dedicată antropologiei, filosofiei politice și, de asemenea, eticii, iar ultimul va conține partea a treia și suplimentul lucrării, care tratează chestiunile de christologie și teoria sacramentelor.
Summa theologica. Volumul I (2013) ,
Summa theologica. Volumul II (2021) ,
Expunere la simbolul apostolilor (2016) ,
Summa theologica. Volumul II (2021) ,
Rozariul de aur al teologiei: Prolog (2022) ,
Despre Treime (2022) ,
Detalii produs
Autor: Toma D'Aquino
Coordonator: Cristian Bejan, Emanuel Grosu, Laura-Maria Popoviciu, Otniel Vereş, Florina Ion, Andrei Marinca, Daniel Coman, Mihai Ciucur, Ioana Curuț, Claudia Renata David, Carmen Fenechiu, Cristina Melania Horotan
Traducător: Stela Avram, Alexandra Baneu
ISBN: 978-973-46-6307-1
Copertă: Hardcover
Număr pagini: 1328
Limbă: Română
Dimensiuni: 16x23,5 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Polirom
Teme: creștinism
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Religie >> Cărți Creștinism
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Religie >> Cărți Teologie
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Științe umaniste >> Cărți Filosofie
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
„În urma unei cercetări generale privind virtuţile şi viciile şi altele referitoare la domeniul moral, este necesar să le cercetăm pe fiecare în special, pentru că discursurile morale universale sînt mai puţin utile, întrucît acţiunile se găsesc între particulare. Dar se poate cerceta ceva în special în privinţa celor morale în două moduri: într-un mod, din partea însăşi a domeniului moralei, ca atunci cînd se cercetează o anumită virtute sau un anumit viciu; în alt mod, în privinţa stărilor speciale ale oamenilor, de pildă, cînd se cercetează supuşii şi superiorii, cei activi şi cei contemplativi sau orice alte diferenţe dintre oameni. Aşadar, mai întîi le vom cerceta în sens special pe cele care se referă la toate stările oamenilor; în al doilea rînd însă, în sens special, pe cele care se referă la stări determinate.”
Toma din Aquino