TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Mitul contraculturii CO-APJ-MCRCIC-11-N-001
Mitul contraculturii
Vezi
galerie

Mitul contraculturii

de Joseph Health , Andrew Potter

Id: #225523

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
Rebelii, consumul şi capitalismul
 

Descriere produs

 În anii ’60, tinerii nonconformişti ai generaţiei hippie au lansat o amplă revoltă împotriva societăţii capitaliste moderne. Au denunţat consumul, materialismul, războiul, conformismul – stâlpii „sistemului” – şi au încercat să facă primii paşi spre o societate paşnică bazată pe libertate şi iubire. Între timp, hipioţii au devenit corporatişti, înlocuind „broscuţele” VW cu SUV-urile, dar ideea de contracultură a făcut, mai departe, carieră. Viziunea unei lumi în afara consumului care înrobeşte omul şi natura a devenit parte integrantă a mişcării antiglobalizare şi a angajamentelor ecologiste.

Şi totuşi, toate tribulaţiile de ieri şi de azi au rămas fără efecte palpabile. „Sistemul” nu s-a schimbat în sensul dorit. Ba din contră, pare că, în loc să clacheze, capitalismul de consum a ieşit mult întărit din deceniile de revoltă contraculturală. Cultura „alternativă” s-a dovedit a fi o mare afacere. Filme precum American Beauty sau Fight Club, care acuză alienarea individului în societatea de consum, încasează sume fabuloase. Muzica rebelilor de la Nirvana sau Pink Floyd s-a vândut în zeci de milioane de discuri. Accesoriile vestimentare ale hipioţilor, rockerilor şi punkerilor, de la şiraguri de mărgele la piercinguri, n-au subminat ordinea convenţională, ci au fost preluate şi comercializate de industria modei.

Contracultura a sfârşit prin a impulsiona consumul. Cum s-a putut întâmpla asta? Este suficientă explicaţia comodă a cooptării”? Pornind de la Hobbes, Freud şi Marx, valorificând apoi sugestiile unor teoreticieni precum Thorstein Veblen, Pierre Bourdieu şi Thomas Frank, autorii reconstruiesc ideea de contracultură şi arată partea de vină a unei mişcări care, mereu, a dat vina pe ceilalţi. O analiză lucidă a culturii populare, care foloseşte resursele unor discipline ca filosofia, sociologia sau economia. O carte pe cât de solidă, pe atât de antrenantă şi distractivă, care ne ajută să risipim mitul şi să vedem unde au greşit rebelii.

extinde
 

Detalii produs

Bedros Horasangian
Bedros Horasangian
Traducător

Bedros Horasangian (n. 18 noiembrie 1947, București) este un scriitor și eseist...

vezi autor