logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Fericirea paradoxală. Eseu asupra societăţii de hiperconsum

Gilles Lipovetsky
Colecții/Serii: Plural
Ameliorarea continua a conditiilor de viata a devenit un scop al societatilor democratice, iar spiritul consumerist s-a infiltrat pina si in...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-0639-9
Dimensiuni: 14,5x22,5 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Ameliorarea continua a conditiilor de viata a devenit un scop al societatilor democratice, iar spiritul consumerist s-a infiltrat pina si in raporturile individului cu familia si religia, cu politica si sindicalismul, cu divertismentul si cultura. O extindere neincetata a logicii comerciale la toate sferele existentei marcheaza intrarea intr-o noua faza, cea a hiperconsumului. Totul devine marfa, motivatiile cumpararii isi pierd legatura traditionala cu pozitia sociala si sistemul claselor, iar consumul e unul emotional, subiectiv, axat exclusiv pe cautarea noutatii si a placerii. Si totusi, distantindu-se de criticile alarmiste ale societatii de consum si de entuziasmele facile generate de societatea bunastarii, eseul lui Gilles Lipovetsky arata ca perpetua noastra cautare a unei fericiri multiforme nu e reductibila la bunuri materiale. Noua etica consumerista nu presupune in mod necesar o infringere a gindirii, ce isi gaseste un stimul inedit in chiar puternica individualizare a consumului si in faptul ca individul e mai mult ca oricind nevoit sa-si caute propriile repere.

Cuprins extins:
Cele trei faze ale capitalismului de consum
Productie si marketing de masa
O tripla inventie: marca fabricii
ambalajul si publicitatea
Marile magazine
Dincolo de standing: consumul emotional
Consum. timp si joc
Inflatia de nou
Consumator „profesionist” si consumator anarhic
Superman: obsesia performantei si placerile simturilor
Viata profesionala si viata privata
Intelepciunea sau ultima iluzie
Autor: Gilles Lipovetsky
Traducător: Mihai Ungurean
Data apariției: 2007
Editura: Polirom
Titlu original: Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d'hyperconsommation
Pagini: 368
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
democraţie, consumerism, logică comercială, hiperconsum, bunăstare, etică
  • Gilles Lipovetsky - Autor
    Gilles Lipovetsky (n. 1944) este filosof si sociolog, profesor la Universitatea din Grenoble, membru al Conseil d’analyse de la societe, al Conseil national des programmes (Ministerul Educatiei Nationale), consultant al asociatiei Progres du Management. Dintre volumele publicate, toate la Editura Gallimard, mentionam: L’ere du vide (1983), L’empire de l’ephemere (1987), Le cre­puscule du devoir (1992; trad. rom. Amurgul datoriei....
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

octombrie 2007, Dilemateca - Florina Pîrjol
"Gilles Lipovetsky face figura de filosof si sociolog cu mare priza la public. Scrie frumos, calofil, atrage prin turbioanele stilistice cu care isi transforma temele abordate, aride si savante, in subiecte-vedeta, intrigante si fascinante deopotriva. E, fara indoiala, vorba de un talent scriitoricesc pus in slujba unei metode riguroase, stiintifice, si de avantajele (sau dezavantajele) care decurg de aici: sociologul insoliteaza la nivel expresiv, scrie colorat, dar isi asuma riscul descalificarii, cind e cazul, tocmai pentru ca plateste tribut prozei, depasind astfel limitele jargonului sociologic."
nr. 6, 24 iulie 2007, Bucureştiul Cultural - Petru Vaida
"Rezultatul cel mai recent al unor preocupari de decenii, cartea filozofului si sociologului francez Gilles Lipovetsky, Fericirea paradoxala. Eseu asupra societatii de hiperconsum, isi propune sa ofere o imagine echilibrata si cuprinzatoare a societatii de consum de astazi, care sa evite atit "diabolizarea" ei, cit si o prezentare in roz. Volumul se caracterizeaza prin predominarea aspectului descriptiv asupra celui normativ, intemeindu-se pe un vast material documentar, pe rezultatele cercetarilor sociologice, pe date statistice. Lipovetsky prezinta pe larg criticile care s-au adus societatii de consum, abordindu-le diferentiat, respingindu-le pe cele pe care le considera neintemeiate pe fapte, recunoscind partea de adevar a altora."
aprilie-mai 2007, Noua literatură - Ana Chiriţoiu
"Prima parte a cartii incearca o circumscriere a subiectului. Cu aceasta ocazie ne e dat sa constatam cit de prezent este consumul in viata noastra de zi cu zi si sa exploram modurile prin care a ajuns acolo. De la strategii de marketing la emotii individuale, procesul trezirii dorintei trece prin hedonism radios, turbo-consumerism, hipermoment, zapping, eclectism si alte sintagme seducatoare."
11 mai 2007, România literară - Sorin Lavric
"Marea virtute a lui Lipovetsky este ca nu cade in ispita nici uneia din viziunile catastrofice ce sint invocate de obicei atunci cind se pune problema viitorului pe care il poate avea o societate care si-a facut din consum valoarea suprema. Iar daca nu impartaseste o viziune apocaliptica este fiindca insasi tehnica narativa de care face uz ii imprumuta o optica a inlantuirii perpetue. Gratie ei, chiar si lucrurile ce par definitive nu sint de fapt decit momente in cursul unei evolutii al carei deznodamint nu il cunoaste nimeni."

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus