logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

De ce vedem filme. Et in Arcadia Cinema

Alex. Leo Şerban
Colecții/Serii: Ego. Publicistică
Volumul reuneste texte despre film semnate de Alex. Leo Serban, publicate in ultimii 16 ani in diverse reviste culturale. Articolele au in comun...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 973-46-0432-5
Dimensiuni: 12x18,5 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Volumul reuneste texte despre film semnate de Alex. Leo Serban, publicate in ultimii 16 ani in diverse reviste culturale. Articolele au in comun pasiunea pentru arta cinematografica si o suma de conceptii personale privind locul si rolul vizualitatii in cultura actuala. Ele lanseaza o polemica – implicita sau nu – cu cei pentru care Filmul este o „fetita cu chibrituri” abandonata in afara canonului cultural. In acelasi timp, cartea aduce un omagiu maestrilor cinematografiei (Hitchcock, Bergman, Godard, Pasolini, Paradjanov, Greenaway, Haneke, Tarantino, Wong Kar-wai... ) si pune in discutie citeva fenomene cinematografice (Titanic, Stapinul inelelor... ) in lipsa carora Hollywoodul nu ar fi fost decit un cartier ca oricare altul al Los Angelesului.

Cuprins extins:
De ce vedem filme
My own private cinema
O afacere: paranoia
Moartea unui omis voiajor – Cadere libera
Un eseu hollywoodian – Alien vs Predator
Gangsterii-si fac cruce cu arma – Cidade de Deus
In this Friendly
Friendly World...
Bill
a doua oara si ultima – Kill Bill 2
Filmul care nu l-a dat jos pe Bush – Fahrenheit 9/11
Mel de Paste – Patimile lui Hristos
Memorii
Arta lunga
memorie scurta. Si invers
Hitchbook • Directii Good bye
Leni...
Data apariției: 2006
Editura: Polirom
Pagini: 536
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
texte despre film, recenzii, cinematografie, film, artă contemporană, maeştii cinematografiei, fenomene cinematografice
  • Alex. Leo Şerban - Autor
    Alex. Leo Şerban (1959-2011) a fost critic de film, jurnalist, traducator si artist vizual. A semnat traduceri, eseuri si proza in numeroase publicatii culturale romanesti si straine. A fost curator si expozant si a facut parte din numeroase jurii internationale in cadrul unor expozitii de arta si festivaluri de film. A initiat si a condus Clubul Cinefililor de pe linga Institutul Francez din Bucuresti. A conferentiat la Lincoln Center din New York (1996),...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Alex. Leo Şerban în interviu cu Iulia Blaga, martie 2009, Esquire - Alex Leo Şerban
"In familia mea erau mari cinefile. Bunica-mea era topita dupa Fred Astaire&Ginger Rogers, maica-mea era mai mult cu politistele. Ma duceam mai mult cu bunica-mea la cinema, dar avea un obicei foarte prost. Daca ma ducea la westernuri, de exemplu, cind era impuscat unul, ma tragea de mineca si-mi spunea: „Nu e adevarat, e doar in film!”. Imi strica toata placerea. Cred ca atunci am invatat diferenta dintre viata si arta."
8 ianuarie 2007, România liberă - Iulia Blaga
"Alex. Leo Serban este tipul jovial de critic de film. Nu e savant si incrincenat, dar tine la opiniile si la flerul lui si, mai ales, nu se opreste cu judecata in ecran. Iubeste filmul – e evident – dar nu-l separa nici de celelalte arte, nici de viata. Il foloseste ca pe un instrument de (auto)cunoastere. Asta ii permite sa-si mentina viu spiritul ludic, chiar si cind scrie despre lucruri foarte serioase."
Alex. Leo SERBAN in cadrul Conferintei de la Teatrul National din Bucuresti, 24-30 ianuarie 2009, in Suplimentul de culturaPractic, ce cautam intr-un film? Cautam viata intr-o forma cit mai aproape de perfectiune, care sa ne intereseze, sa ne capteze, sa ne captureze timp de – sa zicem – doua ore. Si sint nenumarate posibilitati de a face acest lucru. Este vorba in primul rind de evadare, evadarea intr-o realitate sau intr-o para-realitate, este vorba de aventura (toata lumea adora filmele de aventuri), este vorba de seductie, este vorba – in orice caz – de emotie si este vorba, cu siguranta, de hipnoza.
23 ianuarie 2007, Gândul - Magda Mihăilescu
"De ce il citim pe Alex. Leo Serban? Raspunsul ar putea fi si acesta: dincolo de barthesiana «placere a textului», ne oprim asupra cronicilor si eseurilor sale pentru a gasi un raspuns mai adecvat si aducator de limpezime intrebarii cuibarite chiar in titlul recentului volum De ce vedem filme. Alex. Leo Serban apartine unei familii de critici ale carei rinduri se imputineaza tot mai mult, si nu numai la noi, aceea a «passeurilor», a calauzelor din stirpea unui Serge Daney, care imboldesc spectatorul (cititorul) sa treaca eliberat de orice prejudecati – istoriciste, estetizante, sociologizante etc. – acest rau involburat, asa cum este cinematograful de cind se stie el, sa ajunga cu bine pe malul unei cuvenite reflexivitati."
Alex. Leo Şerban în interviu cu Ana-Maria OniseiI, 18 noiembrie 2006, Suplimentul de cultură - Alex. Leo Şerban
"Ma adresez celor care, dupa ce au iesit de la un film, simt nevoia sa se mai gindeasca la el, sa-l comenteze – exact ce spuneam la-nceput. Altfel spus, ma adresez unui public de nisa. Eu leg Cinema-ul – mai mult decit oricare alta arta – de Memorie (de aici si titlul rubricii din Idei in dialog: Filmemorie), or, astazi, constat ca traim intr-o cultura a jetabilului. Din acest punct de vedere, este o carte polemica, pentru ca «omului recent» i se pune in fata o oglinda, iar in acea oglinda el nu se vede deloc: se vad doar cei de dinaintea lui..."

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus