logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 58,23 lei
-7%62,61 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 14.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Răni deschise (Vol. II). Cultură sub dictatură

Solomon Marcus
În stoc
PREȚ: 58,23 lei
-7%62,61 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 14.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Distinguo
ISBN: 978-606-8401-00-3
Dimensiuni: 11,5x18 cm
Tip copertă: Hardcover

MAI MULTE DESPRE CARTE

Data apariției: august 2013
Editura: Spandugino
Pagini: 1084
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
cultură română, comunism, știință, matematică, educație

Opinii Editoriale

Solomon Marcus
"Recitindu-mi aceste texte, pot spune că, de cele mai multe ori, îmi plac şi le-aş semna şi acum. Dar, uneori, mă simt jenat de ceea ce am putut să scriu. Credeam că reuşisem să menţin mereu o distanţă faţă de acel regim, dar îmi dau seama că nu am rămas necontaminat de virusul său. Cred că a contat şi faptul că, până în 1988, nu întrevedeam posibilitatea de a mai trăi într-o ţară liberă. Pierdusem gustul libertăţii sau nu-l avusesem niciodată? De la vârsta de 13 ani, am trăit într-o succesiune de dictaturi, de restricţii dintre cele mai caraghioase.”
Solomon Marcus
"Ştiinţa s-a insinuat în domeniul artei atât în ceea ce priveşte comentariul, analiza ei, cât şi sub aspectul procesului de creaţie ca atare. Multă vreme, ca urmare a caracterului preponderent sincretic al culturii, problema raporturilor dintre ştiinţă şi artă, dintre creaţia ştiinţifică şi cea artistică nu a fost explicit formulată şi nu a constituit un obiect de controversă. Pe măsură însă ce cunoaşterea s-a specializat şi s-a diferenţiat, problema statutului gnoseologic şi semiotic al ştiinţei şi al artei a devenit o preocupare din ce în ce mai insistentă. Tendinţa generală a fost aceea de a aşeza arta şi ştiinţa sub semnul unor opoziţii, cât mai nete, mai radicale. Am avut curiozitatea de a inventaria o parte dintre aceste opoziţii (peste cincizeci) în volumul Din gândirea matematică românească (Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, 1975). Ideea că istoria, teoria, critica artei trebuie să se prevaleze de cuceririle cele mai moderne ale ştiinţei a câştigat teren. Mulţi autori sunt de acord că metalimbajul necesar înţelegerii operei de artă trebuie să-şi ia distanţă faţă de limbajul în care această operă este exprimată. Mai greu se acceptă faptul că însuşi actul de creaţie artistică pretinde, din ce în ce mai mult, o înţelegere lucidă, analitică, explicită a mijloacelor de creaţie, a posibilităţilor şi servituţilor materiei pe care artistul urmează s-o transforme în limbaj. (Știința și creația artistică, p. 284)”

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus