Sic transit gloria... Cronica subiectivă a unui cincinal în trei ani şi jumătate (mai 2001-octombrie 2004)

PREȚ: 4,47 lei
-7%4,81 lei
Colecții/Serii: Ego. Publicistică
Volumul reuneste cronici si comentarii politice scrise in cursul anilor 2001-2004 si publicate in Ziua, Ziarul financiar, Formula As, Evenimentul...
ISBN: 973-46-0494-5
Dimensiuni: 12x18,5 cm

Volumul reuneste cronici si comentarii politice scrise in cursul anilor 2001-2004 si publicate in Ziua, Ziarul financiar, Formula As, Evenimentul zilei, Opinia studenteasca, Lumea ieseanului, Cuget liber, Adevarul de Arad, Dilema (ulterior, Dilema Veche), Gazeta sporturilor, Ziarul de duminica. Diversele subiecte abordate – Armagedon II, situatia invatamintului romanesc, manualul unic, atacurile din 11 septembrie 2001 din Statele Unite, ideea regionalizarii, disensiunile dintre premierul Nastase si presedintele Iliescu, CNSAS, fratii Bivolaru – prezinta o Romanie pe care o stim cu totii, dar pe care fiecare o vede altfel.

Noul Fanar
dar fara toti fanariotii
Talibanul nostru de serviciu
Razboiul rece s-a incheiat pe 11 septembrie. Ce incepe acum?
Tigani sau rromi
periferie sau scolarizare
Maresalul Antonescu si premierul Nastase
Schimbarea la fata a presedintelui Iliescu
Balada lupului de mare Basescu
Istoriile istoricilor: cazul Treptow
Presedintele si premierul
doi oameni si ei
Ion Iliescu
prizonierul PSD
Romania si Holocaustul
Ion Iliescu si Miron Cozma: marinimie sau recompensa?
Vadim
intre Zidul Plingerii si casa
Ceausescu: agent al economiei de piata!
Data apariției: 2006
Pagini: 568
articole de presă, editoriale, cronici, comentarii politice, dilema veche, gazeta sporturilor, ziarul financiar, ziarul de duminică, situaţia învăţământului românesc, 11 septembrie, regionalizare, fraţii Bivolaru, Treptow
  • Adrian Cioroianu - Autor
    Dr. Adrian Cioroianu este profesor universitar şi decan al Facultăţii de Istorie, Universitatea Bucureşti. Ministru al Afacerilor Externe al României (2007–2008) şi membru al Grupului ALDE din Parlamentul European (2005–2007). Senator de Timiş şi vicepreşedinte al Comisiei de Cultură din Senatul României (2004–2008). Realizator sau moderator al unor programe de televiziune şi redactor, editorialist sau colaborator...

27 noiembrie 2006, Saptamina financiară - Lucia Verona
"Sint adunate aici articole – cronici si comentarii politice –aparute in diferite publicatii ale acestor ani. Istoricul, senatorul PNL, mai nou euro-observatorul Cioroianu se dovedeste un observator atent si un comentator acid al actualitatii. Fireste, nu unul obiectiv. Dar. onest si lucid. Adrian Cioroianu nici nu pretinde asa ceva. El isi asuma, cu o sintagma a lui Raymond Aron, calitatea de «spectator angajat», pina in momentul in care, prin intrarea in politica, devine «mai mult angajat si mai nutin spectator»."
Adrian Cioroianu în interviu cu George Onofrei, 16 decembrie 2006, Suplimentul de cultură - Adrian Cioroianu
"Cartea este un fel de jurnal al luptelor politice de atunci, e preponderent politica si in mare parte sint texte care au vazut lumina tiparului in diverse ziare si reviste din tara, mai putin Dilema Veche – pentru ca nu am vrut sa amestec lucrurile. Punindu-le cap la cap si adaugind notatii ale mele din vremea aceea, mi-am dat seama ca iese un jurnal pe care initial am vrut sa-l intitulez Noul Fanar. Apoi m-am gindit ca as putea, in mod evident, deranja oamenii din fostul PSD sau din cel actual. Nu voiam sa las impresia ca vreau sa trimit neaparat la o guvernare anume. Cred, mai curind, ca la noi problema e a practicilor de guvernare pe care le folosesc diverse partide. Din pacate, noi avem un Fanar in care mai multe partide, pe rind, se comporta ca niste fanarioti. Si de asta am ajuns la titlul final cu acea glorie care trece. S-a vazut foarte clar: pe Adrian Nastase, care era pe culmea valului in 2001, acum il vedem la cronica neagra a televiziunilor."
15 noiembrie 2006, Ziarul de Iaşi - Alexandru Călinescu
"Cartea se constituie, mai intii, dintr-un fel de «jurnal» (Adrian Cioroianu nu ezita sa vorbeasca la persoana intii si isi spune raspicat parerea) iar pe de alta parte intr-un soi de «cronica» a acelor ani, care au fost anii guvernarii pesediste. Talentul iesit din comun al autorului se simte peste tot dar si mai importante sint, aici, privirea lucida si diagnosticele exacte. Cum Adrian Cioroianu este si un reputat istoric, el se arata cu deosebire sensibil la ideea de memorie, chiar daca este vorba de memoria unei perioade foarte recente. Cititorul isi va reaminti multe din evenimentele – evenimente adevarate dar si false evenimente – anilor 2001-2004, va putea face comparatii, va pune alaturi, spre exemplu, imaginea lui Adrian Nastase prim-ministru cu imaginea de astazi a aceluiasi (Oare e bine spus aceluiasi?. In mai multe privinte, cred ca da) Adrian Nastase. Dar acesta e unul din sutele de exemple. Mai vedem cum un om politic tinar (tot pe atunci Adrian Cioroianu a inceput sa activeze in PNL) judeca viata politica, ii ia pulsul cu regularitate, analizeaza si disociaza, isi justifica – fara incrincenare si fara demagogie – optiunile politice. O carte pasionanta, scrisa cu verva si farmec, dar si cu rigoare si cu o coerenta impecabila a demonstratiei. Mai greu este – pentru ca le gasim la tot pasul – sa alegem, conform obiceiului nostru, citeva..."
Adrian Cioroianu
"Nu cred sa mai existe – in jurul nostru sau pe o raza reperabila – un popor care sa uite atit de repede. De multe ori, aceasta uitare are un rol curativ. Romanul nu iarta – ci doar uita”.