logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 56,5 lei
-15%66,47 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Evaluarea psihologică aplicată. Repere teoretice și practice

Iulia Ciorbea
În stoc
PREȚ: 56,5 lei
-15%66,47 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Psihologie-Psihoterapie
Evaluarea psihologică în context clinic, școlar sau organizațional reprezintă o condiție esențială pentru psihologul practician. Doar...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-606-719-355-8
Dimensiuni: 14,5x20,5 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Evaluarea psihologică în context clinic, școlar sau organizațional reprezintă o condiție esențială pentru psihologul practician. Doar printr-o evaluare eficientă, relevantă și validă, vor putea fi identificate punctele forte și limitările persoanei, grupului sau organizației și vor putea fi luate cele mai adecvate decizii pentru a asigura calitatea vieții psihice a individului sau „sănătatea“ organizației. Autorii volumului punctează principalele etape ale procesului de evaluare psihologică, trec în revistă cele mai relevante și actuale instrumente de evaluare, precizează modalitățile de redactare a rapoartelor psihologice, dar subliniază și erorile frecvente din procesul de evaluare.

Obiectivul major al cărții este acela de a propune o sinteză de actualitate a problematicii evaluării psihologice în principalele sale arii aplicative (clinică, educațională și organizațională), oferind un ghid teoretic și practic atât pentru studenți, cât și pentru psihologii practicieni aflați în primii ani de carieră.

Cuprins extins:
Introducere

I. Principiile evaluarii psihologice (Nicolae Martin)

1. Evaluare psihologica sau psihodiagnostic
2. Specificul evaluarii psihologice
3. Evaluare psihologica versus testare psihologica
4. Structura si caracterul procesual al evaluarii psihologice
* Psihologul — principalul instrument al evaluarii
* Structura evaluarii psihologice
5. Colectarea datelor
* Criterii posibile in selectia surselor de informatie necesara evaluarii
psihologice
* Scopul evaluarii psihologice
* Metodele evaluarii psihologice
* Etica colectarii datelor de evaluare
* Alcatuirea bateriei de metode
6. Surse de deformari in procesul de colectare a datelor
* Deformari datorate metodei
* Deformari datorate evaluatorului
* Deformarile datorate persoanei evaluate
7. Colectarea computerizata a datelor
8. Interpretarea datelor
* Interpretarea intuitiva si conceptuala
* Principii ale interpretarii
* * Principii in interpretarea bazata pe concepte
* * Principiile interpretarii fundamentate statistic
* * Despre asa-zisul simt clinic
* * Nomotetic si idiografic
9. Specificul, avantajele si dezavantajele interpretarii asistate de computer
10. Amenintari la adresa adecvarii procesului interpretativ
* Mobilurile disimularii
11. Alte principii interpretative
* Principiul integrarii informatiei
* Principiul orientarii pozitive a interpretarii
* Principiul variabilitatii fortei argumentelor
12. Problema deciziei in evaluarea psihologica

Bibliografie

II. Evaluarea psihologica in context clinic (Iulia Ciorbea, Rodica Enache, Claudia Salceanu)

1. Repere teoretice ale psihologiei clinice
* Activitatile psihologului clinician
* Abordari teoretice actuale in psihologia clinica
* Conceptualizarea clinica
* * Abordarea psihodinamica
* * Abordarea cognitiv-comportamentala
* * Abordarea umanist-experientiala
* * Utilizarea eficienta a abordarilor teoretice
* Clasificarea tulburarilor psihice
2. Procesul de evaluare clinica
* Definirea, etapele si caracteristicile procesului de evaluare clinica
* Contributia principalelor modele clinice in procesul de evaluare
psihologica
* * Evaluarea clinica in abordarea psihodinamica
* * Evaluarea clinica in abordarea cognitiv-comportamentala
* * Evaluarea clinica in abordarea umanist-experientiala
* * Evaluarea clinica din perspectiva modelului biopsihosocial
* Alianta de lucru
* Metode de evaluare clinica
* * Interviul clinic
* * Observatiile comportamentale
* * Instrumente psihometrice
* Rationamentul clinic/judecata clinica in evaluarea psihologica
* Raportul de evaluare clinica

Bibliografie

III. Evaluarea psihologica in context educational (Valeria Negovan, Margareta Dinca)

1. Repere teoretice ale psihologiei educatiei
* Abordari teoretice actuale ale psihologiei aplicate in domeniul educatiei
* Aspecte generale, activitati si competente specifice ale psihologului in domeniul educatiei
2. Procesul de evaluare psihologica in context educational
* Definire, etape si caracteristici ale procesului de evaluare psihologica in context educational
* Metode de evaluare psihologica in context educational
* * Observatia
* * Interviul
* * Testele
* Raportul de evaluare psihologica in context educational

Bibliografie
Anexa 1
Anexa 2

IV. Evaluarea psihologica in context organizational (Dragos Iliescu, Catalin Nedelcea, Andrei Ion)

1. Activitatea de evaluare psihologica in organizatii
* Introducere
* Procesul de evaluare psihologica
* * Scopul evaluarii
* * Criteriile evaluarii
* * Predictori
* * Metode
* * Instrumente
* * Derularea propriu-zisa a evaluarii
* * Interpretarea rezultatelor
* * Raportarea rezultatelor
* Principiul cadrelor multiple in evaluare
2. Criterii
* Performanta in munca
* * Performanta in sarcina
* * Performanta contextuala
* * Comportamentele contraproductive
* Plecarile voluntare din organizatie
* Succesul in cariera/avansarea in cariera
* Integrarea criteriilor
3. Predictori
* Modele de predictori
* Taxonomii de aptitudini (Fleishman)
* Predictori specifici
* * Aptitudinile cognitive
* * Personalitatea
* * Inteligenta emotionala
* Taxonomii de competente
4. Metode de evaluare
* Teste
* Chestionare si inventare
* Interviul
5. Situatii tipice de evaluare in organizatii
* Evaluarea in scop de selectie profesionala
* * Practici organizationale
* * Procesul de evaluare in selectia de personal — repere si recomandari practice
* Evaluarea capacitatii de munca
* Evolutii in evaluarea aplicata in organizatii
* * Centrele de evaluare (assessment centers)
* * Centrele de dezvoltare - un caz special al centrelor de evaluare

Bibliografie

V. Etica evaluarii psihologice (Michael Stevens) (Traducere si adaptare: Ramona Budui, Iuliana Lungu)

Nota coordonatorului
1. Introducere
2. Declaratia Universala
3. Codul deontologic al profesiei de psiholog cu drept de libera practica
* Standarde etice generale
* Standarde etice specifice
* Preocupari etice globale
4. Luarea de decizii etice
5. Aspecte etice in evaluarea psihologica in context clinic
6. Aspecte etice in evaluarea psihologica in context juridic
7. Aspecte etice in evaluarea psihologica in context scolar/educational
8. Aspecte etice in evaluarea psihologica in context organizational
9. Riscul de dezangajare morala

Bibliografie
Prezentarea autorilor
Data apariției: noiembrie 2015
Editura: Trei
Pagini: 624
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
psihologie, testare psihologică, clinic, educațional, organizații, psiholog practician
  • Iulia Ciorbea - Coordonator
    Iulia Ciorbea este asistent la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei din cadrul Universitatii Ovidius din Constanta, doctor in Psihologie al Universitatii din Bucuresti si psihoterapeut cu drept de libera practica independenta, acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania. Desfasoara o activitate de cercetare constanta, participa la conferinte nationale si internationale, precum si la numeroase cursuri de specializare in cadrul unor scoli de...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus