logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 24,65 lei
-15%29 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

A AVEA sau A FI?

Erich Fromm
În stoc
PREȚ: 24,65 lei
-15%29 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Psihologia pentru toţi
Într-o lume care nu mai crede nici în fericirea prin consum şi nici în binefacerile concurenţei egoiste şi ale progresului...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-707-717-2
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback

MAI MULTE DESPRE CARTE

Într-o lume care nu mai crede nici în fericirea prin consum şi nici în binefacerile concurenţei egoiste şi ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o nouă ordine psihologică şi socio-economică. Fromm urmăreşte istoria şi efectele a două moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere şi agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, dăruire şi spontaneitate.

Soluţiile ieşirii din starea de depresie şi dezumanizare birocratică sunt articulate într-un program socio-economic temerar, care merge de la iniţiativele individuale ale „consumului sănătos" şi ale intensificării trăirilor spirituale până la măsuri globale în favoarea unei democraţii participative, a unui management umanist şi a diminuării inechităţilor flagrante.

Punând laolaltă argumente psihanalitice şi marxiste cu revelaţii din mistica medievală şi cu subtile analize macroeconomice, şi ţintind deopotrivă excesele capitalismului şi socialismului, A avea sau a fi? este o sinteză surprinzător de actuală.

"Consumul sănătos poate avea loc doar dacă din ce în ce mai mulţi oameni doresc să-şi schimbe modelele de consum şi stilurile de viaţă. Oamenii îşi vor da seama că un consum exagerat dă naştere la pasivitate; că nevoia de viteză şi noutate reflectă neliniştea interioară, fuga omului de el însuşi." - E. Fromm

Autor: Erich Fromm
Traducător: Octavian Cocoş
Data apariției: 2013
Editura: Trei
Titlu original: To Have Or To Be?
Pagini: 264
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
consumerism, concurenţă, societate contemporană, psihologie, progres, economie, mod de a fi, birocraţie, dezumanizare, individ, competiţie
  • Erich Fromm - Autor
    Erich Fromm (1900-1980), sociolog şi psihanalist, a făcut parte din Școala de la Frankfurt, iar în 1933 a emigrat în SUA. A mai fost tradus în limba română cu titlurile Arta de a iubi, Frica de libertate şi Buddhism şi psihanaliză.
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Recenzii

Luigi Popescu Luigi Popescu A avea sau a fi? A avea sau a fi? E o întrebare pe care nu ne-o punem niciodată. Ne confirmăm existența prin deținerea de bunuri și dobândirea de cunoștințe fără să ne gîndim că o viață centrată pe „a avea” duce la carență existențială. Erich Fromm ne prezintă descrierea și leacul pentru o boală de care suferim, dar nu suntem conștienți: existența centrată pe posesie. Efectele sale sunt: intelect fără rațiune, relaționare umană fără atașament, religie care se consideră antireligie, memorare fără memorie etc. Soluțiile lui Fromm sunt destul de eclectice, inspirîndu-se atît din budism sau Meister Eckhart, cît...
Vezi mai mult

Opinii Editoriale

Opinia autorului - E. Fromm
"Consumatorul este veşnicul sugar ce plânge după biberonul cu lapte. A consuma reprezintă o formă de „a avea", probabil forma cea mai importantă. Consumul alină neliniştea, întrucât ceea ce ai nu-ţi poate fi luat; dar el te îndeamnă să consumi şi mai mult, pentru că ceea ce ai consumat anterior nu-ţi mai oferă satisfacţie."

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus