logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Compoziţia în pictură

Mihaly Jeno Bartos
Colecții/Serii: Colecția de artă
ISBN: 978-973-46-1424-0
Dimensiuni: 16x23,5 cm
Tip copertă: Paperback brosat
Alte volume:

MAI MULTE DESPRE CARTE

-


Cuprins extins:
Spatiul plastic
Structuri vizual-artistice
Structuri geometrice cu valente plastice
Structuri plastice
Factura plastica
Constructia spatiului plastic
Principiile compozitiei plastice
Limbajul plastic
Compozitia deschisa si compozitia inchisa
Compozitia statica si compozitia dinamica
Compozitia nonfigurativa
Autor: Mihaly Jeno Bartos
Prefaţator: Pavel Şuşară
Data apariției: 2009
Editura: Polirom
Pagini: 232
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
teoria artei, artă contemporană, manual de artă, elemente de compoziţie, structură, formă
  • Mihaly Jeno Bartos - Autor
    Mihaly Jeno Bartos, nascut la 1 mai 1945 in comuna Zabala, judetul Covasna, este absolvent al Facultatii de Arte Decorative, sectia pictura monumentala, a Universitatii de Arte din Bucuresti, promotia 1973. Din anul 1973 locuieste in orasul Iasi. In prezent este profesor la Catedra de arta murala, Facultatea de Arte Plastice, Decorative si Design, Universitatea de Arte din Iasi, unde preda discipline de specialitate in cadrul studiilor masterale si doctorale. Este...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Pavel ŞuŞară
"Compozitia lui Bartos nu este o constructie cerebrala, ci o metafora a realului, un concentrat cosmic, o apologie adusa ordinii si armoniei si o forma de triumf asupra haosului si a entropiei. Iar de aici, de la identificarea statutului metafizic al compozitiei, si pina la lectura istoriei si a istoriei artei, a sistemelor de gindire, a tipologiilor formale si stilistice, a victoriilor si a esecurilor efective sau simbolice nu este decit un pas, pe care Jenő Bartos il si face fara ezitare. Bartos analizeaza calm si persuasiv mutatiile, schimbarile de mentalitati, de sensibilitate, de filozofie si de morala a actului de creatie, analizeaza iesirea artei in strada si intruziunea realului precar in spatiul securizat al artei inalte, panica in fata prostului-gust si hirjoana adulterina cu kitschul, pornind de la problema discreta si insesizabila a compozitiei. De fapt, a Compozitiei. A compozitiei in pictura, a compozitiei in arta, a compozitiei in viata si a compozitiei in lume.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus