logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Limba şi literatura română în şcoala primară.

Alina Pamfil
Colecții/Serii: Ghidul profesorului
Dinamica şcolii româneşti actuale impune interogarea modelelor canonizate şi reflecţia asupra practicilor şcolare curente. Un asemenea...
Vezi mai multe detalii
Titluri conţinute:
Perspective complementare
ISBN: 978-973-47-0473-6
Dimensiuni: 19x23,5 cm
Tip copertă: Paperback

MAI MULTE DESPRE CARTE

Dinamica şcolii româneşti actuale impune interogarea modelelor canonizate şi reflecţia asupra practicilor şcolare curente. Un asemenea demers, deopotrivă interogativ şi reflexiv, desfăşoară şi cartea de faţă: o abordare completă a celor patru arii ale studiului limbii şi literaturii române la primare: didactica oralului, didactica citit-scrisului, didactica scrierii şi didactica lecturii.Circumscrierea ariilor disciplinei s-a realizat în acord cu imperativele programelor în vigoare şi prin raportare la studiul limbii şi literaturii române în gimnaziu. Mai mult, discuţia a urmărit sincronizarea tuturor scenariilor propuse cu direcţiile ce definesc didactica europeană a studiului materiei în primele clase.În ansamblu, cartea întreţine un dialog permanent cu studiile româneşti dedicate domeniului. Discuţia preia o parte din strategiile şi metodele consacrate şi propune, în acelaşi timp, perspective noi, uneori antitetice, de cele mai multe ori complementare.În totalitatea lor, alternativele structurate aici au rolul de a reconfigura didactica primarelor, de a-i conferi deschidere, dinamism şi plasticitate. Aceste atribute, pierdute în ultimele decenii, sunt dimensiuni în absenţa cărora disciplina se osifică. Or, concretizarea didacticii materiei în şcoală are un rol formativ de prim rang: de substanţialitatea şi de calitatea didactică a acestor ore depinde, semnificativ, întreaga performanţă şcolară a elevilor. De aici şi invitaţia din subtext adresată cititorilor (studenţi, învăţători, institutori, didacticieni): invitaţia de a prelungi reflecţia, de a continua remodelarea creativă a strategiilor, de a structura tehnici noi şi, de ce nu, de a regândi integral învăţarea limbii române în clasele primare.

Data apariției: 2009
Editura: Paralela 45
Pagini: 280
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
Didactica, metodica predării, curricula, limba româna

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus