logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 21,6 lei
-10%24 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Anii hotărâtori ai copilăriei. Educația copilului de la 0 la 7 ani

Christiane Kutik
În stoc
PREȚ: 21,6 lei
-10%24 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
În cartea de faţă se subliniază că, pentru educarea copiilor de la zero la şapte ani în conformitate cu nevoile lor profunde, este...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-606-704-065-4
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

În cartea de faţă se subliniază că, pentru educarea copiilor de la zero la şapte ani în conformitate cu nevoile lor profunde, este important să înţelegem modul în care evoluează aceştia, felul în care percep ei lumea. Problemele esenţiale ale vieţii unei familii cu copii mici sunt prezentate într-o formă accesibilă, clară, sugestivă, fiind însoţite de numeroase sfaturi şi propuneri concrete. 


„Primii şapte ani constituie cea mai importantă etapă a vieţii omului...  În nicio altă etapă nu se învaţă atât de intens ca atunci, cu întregul corp, prin toate simţurile... Putem ajunge să înţelegem cum este în esenţă copilul, dacă avem în vedere comorile pe care le aduce cu el pe lume: interesul lui necondiţionat pentru orice şi pentru oricine, dorinţa sa naturală de a încerca ceva nou, de a descoperi, de a învăţa, impulsul  de a fi activ din proprie iniţiativă.”
„Copiii noştri se bazează pe noi. Ei ne acordă o încredere necondiţionată. Asta trebuie să ne încurajeze şi să ne dea puterea de a îndeplini rolul de model. Cartea mea vă va însoţi pe acest drum. Pe baza a numeroase exemple practice, ea arată cum este posibil să evoluezi împreună cu ei.”

Christiane Kutik

Cuprins extins:
Cuvânt înainte 15
Introducere 17
Prima copilărie: de la zero la trei ani
Iubirea şi căldura căminului 23
Protejat în pătuţ 24
Înfăşatul 24
Vrea să fie băgat în seamă 25
Contactul vizual 25
Cum se simte bebeluşul când „este lăsat deoparte”? 26
Când bebeluşul plânge 27
Atenţie – nu-l scuturaţi! 28
Învelit şi protejat 29
Scos afară cu căciuliţă 30
Copilul stă în picioare – şi merge! 30
Să-i lăsăm pe copii să facă efort 30
Impulsul spre activitate proprie 31
Primii paşi în viaţă 32
Mersul şi vorbitul 33
Fără suzetă şi biberon 33
Băutul din cană stimulează vorbirea 34
Copiii vor să facă ei singuri 35
Singur! 35
De când pot copiii să înceapă să ajute? 36
Nevoia elementară de apropiere 36
Dar când copilul este dus la creşă? 37
Ritualuri de contact 38
Mişcarea este binefăcătoare 38
Din nou acasă 39
Să poată fi activ alături de părinţi 39
Timp de bună calitate 40
Alegerea de a sta acasă 40
Copilul de la trei la cinci ani
Să mergi – să vorbeşti – să raţionezi 45
„EU!” 45
Vârsta întrebărilor: de ce? 46
Să nu ignoraţi niciodată întrebările 46
A pune întrebări este o capacitate esenţială a omului 47
Răspunsuri sugestive 48
Căldura căminului 49
Cei doi ani de dinainte de şcoală
M-am făcut mare 53
Pot să fac singur asta! 53
Activităţi manuale simple 55
„Mă plictisesc aşa de tare!” 56
Adulţii nu trebuie să se amestece mereu 57
Fortificat în viaţă prin toate simţurile
Dezvoltarea senzorială sănătoasă 61
Copiii vin pe lume dornici de a-şi folosi simţurile 62
Cum ne descurcăm noi, adulţii, cu asta? 63
Simţurile corporale de bază 64
Facem suficient pentru simţurile corporale de bază? 65
Dezvoltarea sănătoasă a simţurilor 66
Copilul devine priceput lucrând împreună cu adulţii 67
Capacitatea senzorială este întărită de activitatea independentă – pasivitatea are un efect contrar 67
Încurajare în loc de cocoloşire 68
Să facem ordine 69
Suprastimularea senzorială 70
Atenţie – să nu stea liniştiţi! 70
Senzaţia de ocrotire resimţită prin piele 71
Să iei în mână – să înţelegi – să gândeşti 72
O ambianţă stimulativă pentru simţuri 73
Formarea unui auz fin 74
Mirosul şi gustul 75
Să ai un nas bun 76
Să simţi gustul şi mirosul mâncării 77
În bucătărie 78
Eu simt un miros pe care voi nu-l simţiţi 80
Desenatul şi coloratul 81
Copilul desenează spontan 82
Copiilor trebuie să li se ofere destule prilejuri să deseneze 83
Să deseneze – zilnic 84
Colţul pentru desen 85
Să nu ne amestecăm când copilul desenează 85
Pictatul cu acuarele 86
Acum, hai să ne distrăm pictând! 88
Modelajul cu ceară 89
Pregătirea pentru modelaj 89
Ceara pentru modelaj începând de la trei ani 89
Pregătirea şi frământatul aluatului 90
Turtiţe cu drojdie 91
Copilul vorbeşte şi cântă
Omul şi limbajul 97
Copiilor le place să li se vorbească 98
Copiii nu sunt niciodată prea mici pentru a se vorbi cu ei 98
Jocuri de alint – dialoguri 99
Copilul meu încă nu a început să vorbească 100
Oare vorbim destul de mult cu copilul? 101
Atent la copil? Relaţia cu telefonul mobil 103
Mişcarea – limbajul – gândirea 103
Jocuri cu mâinile şi cu degetele 104
Jocuri cu mâinile 105
Jocul însoţit de rime 106
Jocuri cu degetele 108
Să le povesteşti şi să le citeşti poveşti copiilor 112
Adulţii constituie modele
Ce îl motivează pe copil? 115
Importanţa exemplului 115
Să-ţi asumi rolul de model 116
Armura magică a copilăriei 117
Practicile de zi cu zi 117
Dar atunci când copilul greşeşte? 118
Copiii vor şi au nevoie să primească sarcini 119
Încerc – şi pot 119
Să faci cu voioşie treburile zilnice. Să faci, nu doar să spui 120
Recompensele nu fac bine 121
Să dai exemplu şi să îndrumi 122
Reguli şi limite
Copiii caută reguli şi limite 125
Regulile uşurează stabilirea limitelor 126
Exersarea limitelor 127
Încăpăţânarea 128
Copilul meu vrea să mă supere 129
Ce facem când copilul urlă? 129
Copilul meu îşi iese din fire 130
Dar eu vreau! 131
La supermarket 132
Să prevenim repetarea scenelor 133
Copiii se ceartă 133
Ritm, regularitate, ritualuri
Ritmurile sunt previzibile 137
Învăţarea ritmului zi-noapte 138
Când copilul nu vrea să meargă la culcare 139
Un program zilnic previzibil, cu ritualuri 140
Dimineaţa 140
Să începem ziua învioraţi, cu ritualul de dimineaţă 140
Voioşie pe parcursul zilei 142
Micul dejun în comun 144
„Ritualul de despărţire” 145
„Ritualul la reîntâlnire” 145
„Ritualul la sosirea acasă” 146
Masa fără stres – ritmuri şi ritualuri 147
Ritualuri legate de masă 147
Împreună la masa aşezată frumos 148
Şi ochii participă 149
Pauza nu înseamnă doar linişte 149
O pauză şi pentru părinţi 150
Un program de seară relaxant 151
Ordinea de seară 152
Copiii au nevoie de somn suficient 153
Seara să fie toate bune 154
Un ritual de seară frumos 155
Ce a fost deosebit astăzi 155
Povestitul liber 156
Cântece de noapte bună 156
Seară liberă pentru părinţi 158
Să îmbogăţim viaţa zilnică
Expresii frumoase: să descoperi, să citeşti, să povesteşti prin imagini 161
Întâmplări obişnuite povestite prin imagini 161
Să născoceşti poveşti 163
Pentru început – poveşti cumulative 163
Basmele fraţilor Grimm 166
Tot mereu aceeaşi poveste – spusă personal 167
Apar imagini lăuntrice 168
Povestitul şi cititul poveştilor 169
Cum îi facem pe copii să stea liniştiţi şi să asculte? 169
Anotimpurile şi sărbătorile anuale 170
Fortificarea vieţii lăuntrice: anotimpurile 170
Cunoaşterea ciclului anual 172
Masa anotimpurilor 173
Copiii au nevoie de siguranţă în spaţiu 174
Ceva deosebit în câmpul vizual 174
Pânza magică 176
Valorile
Care sunt valorile pentru care trăim? 181
Trebuie să ne ţinem promisiunile 182
Să te respecţi pe tine însuţi 182
Împuşcăturile nu sunt o glumă 183
Ce nu vrei să ţi se facă ţie 183
Valorile consolidează viaţa socială 184
Reguli de comportare 185
Să ştii să saluţi înseamnă: să arăţi consideraţie 186
Ţara fără politeţe 187
Te rog – îţi mulţumesc 188
Să te gândeşti – să mulţumeşti 189
„Îmi pare rău!” 191
Să ştim să apreciem 192
Întărirea vieţii lăuntrice 193
Să se roage – rugăciunea de seară 194
Să descoperi şi să te minunezi 194
Admirarea se face în doi 195
E păcat să nu dăm atenţie 195
Să descoperim şi să realizăm lucruri ce pot fi admirate 196
Valoarea propriei culturi 197
Jocul
Jocuri de la zero la trei ani 201
Jocuri din proprie iniţiativă 201
Copilăria este vremea jocului 202
Copiii au nevoie de o atmosferă stimulativă pentru joacă 202
Activitatea practică stimulează joaca 203
Să se joace cu cineva şi să li se povestească 204
Jocul independent 204
Să se joace şi să experimenteze 205
Distracţia cu punga 206
Părinţii ca parteneri de joacă: de la zero la trei ani 206
Jocuri de mişcare cu copiii mici 208
Jocuri de la trei la cinci ani 211
Fantezia 211
Să transforme şi să se joace 212
Fantezia este mai importantă decât gândirea abstractă 213
Părinţii ca parteneri de joacă: de la trei la cinci ani 213
De ce să te joci cu mingea cu mâinile? 214
Ascunderea unor obiecte 214
Jocuri pentru copii de la cinci la şapte ani 217
Plănuirea jocurilor şi desfăşurarea lor cu multă fantezie 217
Copilul meu nu ştie să se joace 217
Idei de joacă din natură 218
Părinţii ca parteneri de joacă – exersarea regulilor 219
Jocuri cu reguli clare 220
Jocuri – obiecte de joacă 221
Să stăvilim puhoiul de jucării 221
Mai puţin înseamnă mai mult 222
Care jucărie? 223
Ce jucării să cumpărăm? 224
O păpuşă îndrăgită 226
Păpuşa personală 227
O păpuşă preferată? 227
Fizicul acţionează asupra lăuntricului 228
Copii au nevoie de animale de jucărie cu forme realiste 229
Păpuşa ca însoţitoare a dezvoltării lăuntrice 229
O păpuşă pentru băieţel? 230
Jocul în aer liber 232
Copiii au nevoie de elemente naturale 232
Alergare, căţărat şi dat în leagăn 234
Jocuri vesele în timpul mersului, care scurtează drumul spre casă 234
Mult îndrăgita lume a copilăriei
Vârsta magică 239
Răspunsuri sugestive 240
Camarazi invizibili 241
Să apreciem lumea magică a copiilor 242
Pitici, elfi, zâne 242
Piticul care ne spune noapte bună 244
Interferenţe în educaţie
Lumea reală şi cea artificială 247
Magie cu consecinţe 247
Mesaje publicitare – special pentru copii 248
Eroii desenelor animate ca figuri inspiratoare? 250
Exploatarea naivităţii copiilor 251
Să nu te laşi captivat 252
Violenţa 252
Sistemul de valori din mass-media 253
Acţiune şi groază 254
Să decidă singuri 255
Calculator pentru cei mai mici? 256
„Cu cât mai devreme, cu atât mai bine?” 256
Copiii sunt izgoniţi din copilărie 256
Să fii creativ, să te joci şi să înveţi pe ecran? 258
Ca şi cum copiii nu ar avea imaginaţie 259
Imaginile artificiale înăbuşe imaginaţia proprie 259
Jocul şi învăţatul pe calculator? 260
Principiul este cel de subordonare 261
Efecte asupra vederii 261
Posibilităţi de evoluţie spirituală 262
Reprimarea limbajului activ 263
Copiii şi educatorii în lumea modernă 264
O contrapondere în epoca mass-media 264
Încheiere
Copilul pe drumul vieţii 269
Note 271
Autor: Christiane Kutik
Traducător: Cristina Muică
Data apariției: 2014
Pagini: 280
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
creșterea copilului, educare, parenting
  • Christiane Kutik Christiane Kutik - Autor
    Christiane Kutik este consilier parental și autoare de căți. A studiat la Academia de Arte Frumoase din München, apoi a lucrat ca arhitect de interior și creatoare de mobilă. Venirea pe lume a celor doi copii ai săi a dat o nouă direcție vieții ei, anume...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus