logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 22,35 lei
-7%24,03 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 06.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Cinematograful gol

Daniel Cristea-Enache
În stoc
PREȚ: 22,35 lei
-7%24,03 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 06.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Ego-Grafii
O carte uneori ironica, alteori nostalgica, adesea de un umor savuros, in care autorul aduna amintiri dragi, impresii de calatorie, dar si portrete...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-2263-4
Dimensiuni: 12x18,5 cm
Tip copertă: Paperback

MAI MULTE DESPRE CARTE

O carte uneori ironica, alteori nostalgica, adesea de un umor savuros, in care autorul aduna amintiri dragi, impresii de calatorie, dar si portrete ale unor sportivi celebri sau povesti „din Epoca de Aur”. 

Autor: Daniel Cristea-Enache
Prefaţator: Radu Cosaşu
Data apariției: 2011
Editura: Polirom
Pagini: 256
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
memorii, juranl, critic literar, autobiografie, aminitiri din eopca de aur, portrete, impresii de călătorie, ironie
  • Radu Cosaşu
    Prefaţator
    Daniel Cristea-Enache Daniel Cristea-Enache - Autor
    Daniel Cristea-Enache, conferentiar universitar la Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti, consilier la Editura Polirom (pentru care coordoneaza colectia „Opere”) si cronicar literar la revista Observator Cultural. Volume...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Daniel Cristea-Enache
    Autor
    Radu Cosaşu Radu Cosaşu - Prefaţator
    Radu Cosaşu (nume originar Oscar Rohrlich, n. 29 octombrie 1930, Bacău) este unul dintre cei mai apreciaţi scriitori români contemporani. În perioada 1973-1989 a publicat un ciclu de nuvele (în şase volume) intitulat Supravieţuiri (Editura...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

mai 2012, Alecart, nr. 8 - Ioana Lionte
"Cinematograful gol al lui Daniel Cristea-Enache proiecteaza acea intimitate calda a umanului, ancorind dimensiunii literare potentialitatea regasirii. Este o carte a reminiscentei candide, a copilului de astfalt, a marturisirilor anecdotice, a criticului neclintit in spiritul lui Caragiale, un volum compozit ce propune o calatorie atit printre aspectele intime ale cadrului familial cit si printre proiectiile dimensiunii sociale. La fnalul lecturii, Cinematograful gol al lui Daniel Cristea-Enache confera rezonanta linistitoare a aplicabilitatii, a regasirii, distingindu-se precum romanul omului care, prin relatarea experientelor individuale si a conceptiei singularizate, proiecteaza, de fapt, lumea intreaga."
ianuarie 2012, Contemporanul, nr. 1 - Bogdan Creţu
"Cinematograful gol demonstreaza un lucru de care am reusit sa-i conving pe putini: si criticul literar este un om. In primul rind un om ca toti ceilalti oameni. Si daca, in exercitiul critic umanitatea este esentiala, si latura sa de „persoana fizica” este influentata de meseria de critic literar. Adica de profesionist al lecturii, de specialist al literaturii. Cititul formeaza; un om cu adevarat cult nu are cum fi nici grobian, nici nepoliticos, nici ticalos, nici meschin s.a.m.d. un om cu adevarat cult nu poate fi decit bun si cu incredere in desuetul bun-simt. " Eu unul prefer sa-mi conserv aceasta naivitate. Una pe care recenta carte a lui Daniel Cristea-Enache mi-a confirmat-o.
aprilie 2012, in Luceafărul, nr. 4 - Daniela Firescu
"Citind fragmentul plasat spre finalul cartii, nu poti ignora nostalgia si mai ales singuratatea „alergatorului de cursa lunga” deconectat de gadget-urile lumii moderne, el simte nevoia impartasirii, comunicarii directe, are nevoie de public, el insusi natura histrionica, el insusi artist. (…) Acest volum hibrid, depozitar nu numai de confesiuni, cit mai ales de trairi, oameni si intimplari, pasiuni si antipatii, surprinde un personaj, un profil, o persoana cumva diferita si totusi nu, spontana, insa dezvaluinduse-se moderat, pragmatic si contemplativ deopotriva. " In epoca High Definition, Facebook&Twitter, Cinematograful gol militeaza pentru redescoperirea, reconectarea afectiva si reuseste sa adune la un loc o suma de performante, sa compuna un autentic film de autor.
3 decembrie 2011, Suplimentul de cultură, nr. 335 - Bogdan Romaniuc
"Cu Cinematograful gol Daniel Cristea-Enache face un pas important in afara criticii, un pas important si pentru proza romaneasca contemporana. Cartea este destul de greu de incadrat intr-o categorie anume, insa sintem asigurati, in Nota autorului, ca aceste pagini „au fost scrise in sensul unei carti, iar nu in logica unui volum de strinsura si umplutura cum sint atitea”. In Cinematograful gol regasim tabletele scrise de Daniel Cristea-Enache pentru Suplimentul de cultura, Dilema Veche, Ramuri si Bucurestiul cultural. Cartea cuprinde zece parti: „Fotograme”, „Scriitoricesti”, „Generatii”, „Romanesti”, „Pe drum”, „Observator”, „Microbist”, „Spectator”, „I like it” si „Omul la casa lui”, cu subcapitolul care da si titlul volumului. Pentru Radu Cosasu toate aceste texte sint pagini de „reportaj intim”, autorul fiind „reporterul convingerilor sale politice si apolitice, cu copilaria lui, cu tot... Poate ca este un gen nou, poate ca nu”. In Critic si editor, din a doua parte a cartii, intitulata Scriitoricesti, Daniel Cristea-Enache vorbeste despre misiunea cronicarului literar. Pentru cine scrie acesta? Cui da socoteala? Concluzia: „un critic scrie in primul rind pentru sine”. Prin acest „pentru sine” criticul se apropie mult de scriitor. In Cinematograful gol sint multe astfel de apropieri, care pun sub semnul intrebarii acea „lege nescrisa, bine batuta in piatra”, de care aminteste Radu Cosasu in prefata, lege potrivit careia scriitorii se simt superiori criticului, iar intre literatura si ziaristica apare o diferenta enorma de valoare. Cit despre atitudinea lui Daniel Cristea-Enache fata de propriul volum, aceasta nu poate fi decit una critica, asa cum era de asteptat: „Daca va place, OK. Daca nu, la revedere, Daniel Cristea-Enache!”."
Radu Cosaşu
"Nu stiu cit de simpatic ii voi fi autorului daca voi scrie: nici critic, nici ziarist, el face reportaj. Pe multi literati inca ii jeneaza cuvintul, genul. Pe mine – nu. Autorul face reportaj intr-un jurnal mai mult sau mai putin intim. El este reporterul convingerilor sale politice si apolitice, cu copilaria lui, cu tot... El face reportaj intim. Poate ca e un gen nou, poate ca nu – oricum, pentru ca nici eu nu tin mortis sa iradiez simpatie, nu voi da pe fata momentele in care, la lectura, puteam sa fiu prins in flagrant delict de entuziasm…”   
Ovidiu Simonca
"Cind criticii literari se izbesc de viata reala sint doua posibilitati: sa se scirbeasca sau sa le placa. Daniel Cristea-Enache face parte din a doua categorie. Multa vreme l-am crezut crescut intr-un «incubator». Mi-am inchipuit ca toata ziua (si noaptea, pina-n zori) citeste si conspecteaza, iar dimineata expune doct observatiile sale – la gazeta sau intr-un amfiteatru de la Litere. M-am inselat! «Premiantul clasei» infuleca viata reala, stoarce povesti din fascinanta banalitate si are o placere nedisimulata de a se bucura.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus