logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 71,67 lei
-7%77,06 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Resurse şi destinaţii turistice interne şi internaţionale

Monica Neacşu, Nicolae Neacşu, Marcela Drăghilă
În stoc
PREȚ: 71,67 lei
-7%77,06 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Toate țările lumii au fost înzestrate, de Bunul Dumnezeu, cu o mare diversitate de resurse naturale, iar popoarele acestor țări au creat...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-606-591-169-7
Dimensiuni: 17x24 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Toate țările lumii au fost înzestrate, de Bunul Dumnezeu, cu o mare diversitate de resurse naturale, iar popoarele acestor țări au creat de-a lungul existenței lor resursele antropice (cultural-istorice și religioase, tehnico-economice și socio-demografice).

Astfel, toate țările lumii-mari sau mici-în anumite momente se înscriu pe „harta turistică mondiala” prin particularitățile naturale, economico-sociale, istorice, religioase, de limbă, cultură și civilizație, care își pun amprenta asupra zestrei turistice.

Dezvoltarea turismului presupune existența unui potențial turistic care, prin atractivitatea sa, are menirea să incite și să asigure integrarea unei zone, regiuni, țări cu vocație turistică în circuitele interne și internaționale și care să permită accesul turiștilor prin amenajări corespunzătoare.

Printre componentele potențialului turistic trebuie menționate, în primul rând, resursele naturale (ex.: frumusețile montane și peisagistice, plajele de pe litoral, factorii de cură din stațiunile balneo-climaterice, clima, vegetația, faună, alte atracții de interes științific, cu caracter de unicat etc.).

Într-un sens determinant, valorile naturale (așa-numită ofertă primară) constituie bază ofertei turistice potențiale a unei zone, considerate că apte pentru a fi introduse în circuitele turistice.

Resursele (valorile) naturale sunt completate cu resursele (valorile) antropice, create de mintea și mână omului (așa-numită ofertă turistică secundară), menite să îmbogățească și să faciliteze valorificarea durabilă a potențialului turistic natural, asigurând premisele transformării acestei oferte potențiale într-o ofertă turistică efectivă.

Condițiile naturale se impun prin atracții de mare pitoresc, fiind prezente pretutindeni pe Terra, din munții cei mai înalți și până în câmpiile și deșerturile cele mai aride, de la parcurile naționale americane, africane, australiene etc., până pe litoralurile marine și oceanice sau marile întinderi cu ghețuri veșnice.

Istoria și civilizația proprii fiecărui popor îmbogățesc valorile naturale ale țării respective și impun totodată și o anume „marca cultural-turistica”, originală, inconfundabilă în lume. Multe creații artistice, științifice, arhitectonice, tehnico-inginerești etc., au revoluționat lumea de atunci și minunează și înflăcărează mințile contemporanilor noștri. Amintim în acest sens, ceea ce înseamnă pentru turism vestigiile civilizațiilor elenistica, română, azteca, incasă, ebraică, arabă, budista sau africană etc., iar mai aproape de noi, în Europa, renașterea, artă medievală, bizantină, otomană etc.

Punerea în valoare a resurselor naturale (a ofertei primare) resurselor create ( ) într-o , stațiune etc., de interes turistic depinde, , de dinamismul dezvoltarii economiei naționale unei, de de ansamblu pe care o promovează dintre primitoare de turiști domeniul dezvoltării turismului, de facilitățile oferite pentru atragerea vizitatorilor.

Orice strategie de dezvoltare turismului pornește de la evaluarea ierarhizarea resurselor turistice care reprezintă „materia prima” pentru toate activitățile turistice.


Autor: Monica Neacşu, Nicolae Neacşu, Marcela Drăghilă
Data apariției: 2011
Editura: Universitară
Pagini: 687
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
turism, dezvoltare, durabil, resurse ,naturale, antropice, valori, potenţial, valorificare, ofertă

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus