logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 27,85 lei
-7%29,95 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Între viaţă şi cărţi

Nicolae Steinhardt
În stoc
PREȚ: 27,85 lei
-7%29,95 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Seria de autor N. Steinhardt
ISBN: 978-973-46-1565-0
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Hardcover

MAI MULTE DESPRE CARTE

 -

Autor: Nicolae Steinhardt
Ediţie îngrijită de: George Ardeleanu, Virgil Bulat
Prefaţator: George Ardeleanu
Data apariției: 2010
Editura: Polirom
Pagini: 488
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, interbelic, avangardă, suprarealism, onirism, Nouveau Roman, Generația ’80, ludic, cultură, critică literară
  • George Ardeleanu
    Prefaţator, Ediţie îngrijită de
    Nicolae Steinhardt Nicolae Steinhardt - Autor
    S-a nascut la 29 iulie 1912 in comuna Pantelimon. Clasele primare le urmeaza in particular si la scoala „Clementa“, iar liceul la „Spiru Haret“, unde ii are colegi pe Alexandru Cioranescu, C. Noica, Mircea Eliade, Arsavir Acterian, Haig Acterian, Al. Paleologu,...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Nicolae Steinhardt
    Autor
    George Ardeleanu - Prefaţator, Ediţie îngrijită de
    George Ardeleanu s-a născut la 19 februarie 1961 (Silvaşu de Jos, judeţul Hunedoara). Este lector la Catedra de istoria literaturii de la Facultatea de Litere a Univerşităţii din Bucureşti, unde ţine un curs de literatura română. Articole, eseuri, proză, dosare publicate în diverse reviste culturale: Amfiteatru, Echinox, Contrapunct, România Literară, Observator Cultural, Dilema, Idei în...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

12 aprilie 2010, revista 22 - Ioan Stanomir
"Ca si in cazul lui Mihail Sebastian, editarea integrala a textelor lui N. Steinhardt are semnificatia unei revelatii. Ceea ce pina atunci aparea drept minor sau fragmentar este inserat, acum, in rama unui destin. Departe de a fi legat doar de o carte ce are statutul unei capodopere, Jurnalul fericirii, N. Steinhardt devine parte din istoria unei jumatati de veac de interogatii si dileme intelectuale. Vocea sa inceteaza de a mai fi una monocorda, iar imaginea care se naste obliga, inevitabil, la amendarea pozitiei pe care autorul evocat o detine in canon. Si aceasta cu atit mai mult cu cit, gratie dedicatiei si eruditiei lui George Ardeleanu, polivalenta lui N. Steinhardt nu mai are aerul unei legende literare: vocea sa este si cea a eseistului interbelic, dar si cea a teologului sau a juristului. [...] Textele critice ale lui N. Steinhardt sint, asemenea prozelor critice ale lui Borges, parte din itinerariul initiatic al unei inteligente: puterea lor de seductie sta in potentialul lor de a recupera reteaua ascunsa a unei sume de afinitati elective, aducind catre suprafata miracolul unei lumi doar in aparenta banale."
George Ardeleanu
"Deschis in fata suprarealismului, a literaturii onirice, a noului val (Nouveau Roman), N. Steinhardt le apreciaza si in masura in care dislocarile, discontinuitatea, descompunerile, fracturile de limbaj ori de realitate imaginara sunt urmate de o recompunere, de o reunificare, de o reasamblare dupa alte coordonate. Pentru ca el, pe urmele lui Charles PEguy, considera ca Raul este cel care «nu se compune», care se opune organizarii vietii spiritualizate. Cel care in textele sale interbelice, in special in cele din Revista burgheza, aducea un elogiu formelor ca expresii ale onorabilitatii sociale nu putea desconsidera acum ideea de forma, dimpotriva. Ceea ce priveste el cu condescendenta este miza totalitara pe forma, forma vidata de sens. Cel care isi dovedise din plin disponibilitatile ludice in volumul de debut In genul... tinerilor si le va dovedi si mai tarziu – dintr-o alta perspectiva – prin gestul impacarii cu avangarda ori prin textele admirative despre scriitorii Generatiei ’80 nu putea sa ramana imun la ideea culturii si a artei ca joc (in sensul lui Huizinga). Numai ca el nu putea sa vada in jocul cultural doar o prestidigitatie tehnica, glacial-formala, pentru el jocul era tot o ipostaza a «intruparii».” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus