logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 31,93 lei
-15%37,57 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Tinereţe ciudată şi alte scrieri

Dinu Pillat
În stoc
PREȚ: 31,93 lei
-15%37,57 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Seria de autor Dinu Pillat
Al doilea volum al seriei de autor Dinu Pillat cuprinde un grupaj de proze din perioada 1933-1945, Jurnalul unui adolescent (apărut în 1941),...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-50-2927-2
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback

MAI MULTE DESPRE CARTE

Al doilea volum al seriei de autor Dinu Pillat cuprinde un grupaj de proze din perioada 1933-1945, Jurnalul unui adolescent (apărut în 1941), romanele Tinereţe ciudată (1943) şi Moartea cotidiană (1946). Tranziţia dintre aceste două romane ar fi trebuit, în concepţia autorului, să fie făcută de Aşteptând ceasul de apoi, romanul regăsit abia în 2010 şi publicat ca prim volum al seriei.

Autor: Dinu Pillat
Prefaţator: George Ardeleanu
Data apariției: 2011
Editura: Humanitas
Pagini: 316
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
beletristică, proză modernă, roman
  • George Ardeleanu
    Prefaţator
    Dinu Pillat Dinu Pillat - Autor
    Dinu Pillat, fiul poetului Ion Pillat şi al pictoriţei Maria Pillat-Brateş, s-a născut pe 19 noiembrie 1921 la Bucureşti. A făcut clasele primare şi secundare la Liceul Spiru Haret din Bucureşti, debutând cu proze lirice şi critică literară în...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Dinu Pillat
    Autor
    George Ardeleanu - Prefaţator
    George Ardeleanu s-a născut la 19 februarie 1961 (Silvaşu de Jos, judeţul Hunedoara). Este lector la Catedra de istoria literaturii de la Facultatea de Litere a Univerşităţii din Bucureşti, unde ţine un curs de literatura română. Articole, eseuri, proză, dosare publicate în diverse reviste culturale: Amfiteatru, Echinox, Contrapunct, România Literară, Observator Cultural, Dilema, Idei în...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Octav Şuluţiu
„Romanul [Tinereţe ciudată]... trece dincolo de literatură nu numai prin stilul propriu mai degrabă prozei abstracte, ci prin valoarea de document psihologic nealterat de artificiile obişnuite ale beletristicii.“ (1944)
Al. Paleologu
„Destul de apropiat ca temă... de La Nausée sau L'Étranger ale lui Sartre şi Camus... [Moartea cotidiană] abordează poate pentru prima oară în literatura noastră un caz de „înstrăinare", de dezafecţie şi „greaţă" existenţială. Dar nu asta îmi pare lucrul cel mai remarcabil, ci stilul... aparent impersonal, de buletin de analiză exact şi succint.“ (1976)
N. Steinhardt
„Moartea cotidiană, fără îndoială, e un roman precursor al şcolii privirii, al noului val... conţine într-însul toate viitoarele impetusuri şi implozii ce aveau să facă din literatura cinematografică, literatura obiectuală şi literatura „rece"... un produs specific şi de răsunător succes al anilor de după 1950.“ (1980)
Ion Vlad
„[În Tinereţe ciudată] textul e construit în formula consacrată de Falsificatorii de bani... iar sub unghiul poeticii, relaţia realitate-transfigurare-ficţiune ţine de autenticismul prozei anilor '30 de la noi.“ (1984)
Ov. S. Crohmălniceanu
„În facultatea fiorului acestuia al morţii de a trezi din atrofierea cotidiană viaţa autentică stă noutatea romanului [Moartea cotidiană] şi ea îl înscrie în linia literaturii lui Mircea Eliade, Anton Holban, Mihail Sebastian sau C. Fântâneru.“ (1989)
George Ardeleanu
„Tinereţe ciudată este un roman cu final deschis, id est un roman al aşteptării. Latenţele configurate de text se pot concretiza în două moduri extreme. Tinerii pot evolua (sau, mai bine zis, involua) înspre o existenţă statică, inerţială, vegetativă, «plumburie», în care timpul se dilată şi în care nu se întâmplă nimic (ca în Moartea cotidiană) sau pot trece în cealaltă extremă, e drept dinamică, activă, convulsivă, în care timpul se comprimă, a unei Istorii tragice, în care insurgenţa juvenilă («inocenţa cu surâsul ei sângeros», cum ar spune Milan Kundera) poate fi un «preţios» capital la îndemâna oricărei ideologii totalitare (ca în Aşteptând ceasul de apoi). Nu întâmplător acţiunea celor două romane se petrece aproximativ în aceeaşi perioadă. Soluţia de existenţă însă, parafrazându-l din nou pe scriitorul ceh, se află în altă parte...“

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus