logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 6,5 lei
-35%10 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Ticăloşi fără glorie

Quentin Tarantino
În stoc
PREȚ: 6,5 lei
-35%10 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Guerrilla de pe noptieră
Literatură în toată regula, Ticăloşi fără glorie cuprinde o serie de scene care nu se regăsesc în cele aproape trei ore ale...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-124-494-5
Dimensiuni: 12x18 cm
Tip copertă: Paperback

MAI MULTE DESPRE CARTE

Literatură în toată regula, Ticăloşi fără glorie cuprinde o serie de scene care nu se regăsesc în cele aproape trei ore ale filmului, oferind cititorului un plus de Tarantino.

Considerat de cea mai mare parte a criticii drept cel mai bun film din 2009, Ticăloşi fără glorie este, după cum o spune şi Tarantino, capodopera sa cinematografică. Fapt susţinut de numeroasele nominalizări şi premii primite până acum. Lăsând cifrele să vorbească de la sine, filmul care îi are în rolurile principale pe Brad Pitt şi pe Cristoph Waltz a primit 54 de nominalizări şi 56 de premii. Printre prestigioasele distincţii se numără Premiul pentru Cel mai bun Actor, care i-a revenit lui Cristoph Waltz la Festivalul de la Cannes din 2009, un Glob de Aur care i-a revenit tot lui Waltz, actor care a mai încasat un Premiu BAFTA şi un Oscar pentru acest rol. În cadrul Galei Best Film Fest, derulate anul trecut în Capitală, nonconformista peliculă de război a lui Tarantino a fost desemnată drept „Cel mai bun film străin care a rulat în România în 2009". 

Autor: Quentin Tarantino
Traducător: Andra Matzal
Data apariției: februarie 2010
Editura: Art
Titlu original: Inglourious Basterds: A Screenplay
Pagini: 224
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
american, bestseller, cinematografie, contemporan, crimă, ecranizare, fascism, politică, umor, nazism, Hitler
  • Quentin Tarantino - Autor
    Quentin Tarantino (n.1963) este, poate, cel mai zgomotos dintre copiii teribili ai cinematografiei americane. Regizor, scenarist, producător şi, ca oricare cineast care se respectă, actor cu roluri minore în câteva dintre filmele pe care le-a regizat, Tarantino şi-a construit marca înregistrată prin experimente ca Pulp Fiction, Reservoir Dogs sau Kill Bill. Peliculele sale, de cele mai multe ori...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Cinemaul revelat în carte - Mihai Fulger
Nu pot să nu mă înclin în faţa curajului Editurii ART, care a început recent să publice, pe de o parte, scenarii cinematografice şi, pe de altă parte, romane grafice. Asta în condiţiile în care marea majoritate a jucătorilor de pe piaţa editorială autohtonă în cel mai bun caz bat pasul pe loc, în aşteptarea unor himerice vremuri mai bune. Deocamdată, să vorbim despre primul domeniu amintit. Ce este un scenariu cinematografic? Un fel de “schelet al nuvelei filmului”, cum scrie criticul Cristi(an) Mărculescu în prefaţa cărţii cu pricina, dar nicidecum “un roman bazat pe un film”, care reprezintă, în opinia sa, “un act noncultural de merchandising” sau “o lectură obligatorie pentru fanii filmului şi maculatură pentru restul populaţiei alfabetizate”. Şi nu pot să nu-i dau dreptate, atâta timp cât pe rafturile bibliotecii mele încă mai adună praful câteva “novelizări” de duzină după serii SF celebre, de care eram foarte mândru prin adolescenţă… Deşi în Vest scenariile unor filme mari se vând ca pâinea caldă (ce-i drept, şi pentru că acolo numărul de aspiranţi la statutul de scenarişti este mult mai mare decât aici, unde această “breaslă” încă este confundată cu cea a… scenografilor), editurile noastre – exceptând oferta online – nu s-au aventurat până acum să publice decât, ocazional, proze ecranizate sau “scenariile literare” ale unor regizori locali cunoscuţi (dar care habar n-au să scrie scenarii…). Editura ART deschide drumul cu Quentin Tarantino (regizor care în ultimele decenii a dus cool-ul cinematografic la apogeu), însă nu cu scenariile unor filme clasice precumReservoir Dogs sau Pulp Fiction, care de peste 15 ani sunt bestselleruri (nu doar) în spaţiul anglo-saxon, ci cu ultimul draft (datat de autor în 2 iulie 2008) al celui mai recent op tarantinean, Inglourious Basterds (2009). Un film care până în februarie a.c. (când a apărut volumul la noi) acumulase 54 de nominalizări şi 56 de premii (printre care unul la Cannes, un Glob de Aur, un Oscar şi un BAFTA) – nu le-am numărat eu, ci redactorii editurii… Mă abţin să decretez textul lui Tarantino drept “literatură în toată regula” (cum fac aceiaşi redactori), în primul rând pentru că nu aceasta a fost miza autorului, dar vă asigur că Ticăloşi fără glorie (cartea păstrează titlul sub care a fost distribuit filmul în circuitul cinematografic autohton) este o lectură acaparatoare. Dacă aţi văzut Inglourious Basterds, trebuie să-i citiţi scenariul! Iar dacă nu aţi văzut încă filmul, după ce veţi fi citit cartea nu veţi avea linişte până nu-l vedeţi…
Un film de citit cu creionul în mână - Cătălin Stănescu scrie în Kamikaze
Sper ca într-o bună zi, în calitate de spectator de film în propriul tău cămin, să pui un film în dvd player, să îţi poţi permite să-l opreşti pentru a sublinia – cu un creion special conceput – o replică, să încercuieşti o grimasă, un gest inacceptabil al cuplului din fundal, o sinecdocă, o scurtcircuitare a logicii sau a poveştii, iar toate aceste însemnări să poată fi salvate, revăzute şi completate ulterior. Să îţi poţi salva însemnările, ca atunci când citeşti o carte şi subliniezi cu creionul tot ceea ce te impresionează, pentru a putea căuta în fişa filmului, apăsând pe telecomanda dvd-ului, minutul 46,30 – Preotul îi ascultă confesiunea şi apoi îl împuşcă în cap (scena este din Buñuel). Sau să te întrebi peste câţiva ani ce ţi s-a părut atât de ieşit din comun când o fată de 13 ani sărută un băieţel de ai salvat această scenă. Dacă ar fi să ne lăsăm pradă imaginaţiei, am putea merge şi mai departe: o scenă sau un dialog să aibă chiar şi note de subsol – pe care să se facă stop-cadru. Dar sunt sigur că Tarantino deja s-a gândit şi la acest lucru. De ce să nu mergem chiar mult mai departe? De ce atunci când intri în sala de cinematograf să nu ai posibilitatea să cumperi scenariul filmului respectiv? Sau ca acesta să fie parte integrantă a dvd-ului cumpărat? Nu de fiecare dată, bineînţeles. Dar Neguţătorul din Veneţia, după Shakespeare şi cu Al Paci­no în rolul principal, ar fi meritat. Dar nu scenariul filmului salvat de Pacino, ci chiar piesa lui Shakespeare. Până atunci, o putem lua bătrâneşte, aprinzându-ne lampa de gaz şi deschizând scenariul lui Tarantino publicat la Editura Art. (În paranteză fie spus: vă place să citiţi teatru? Aveţi în bibliotecă un Ionesco, un Beckett, un Vişniec?) De ce am citit cu mare plăcere scena­riul* lui Tarantino? Din zeci de motive. Minimalismul indicaţiilor regizorului – gândindu-mă unde e sângele. Replicile absurde – l-am pomenit deja pe Buñuel, iar Urmuz nu a apucat să facă film. Cinismul. Revin şi mă repet: marea distanţă dintre gândurile puse pe hârtie şi manifestarea lor pe peliculă. Faptul că, citind scenariul şi ştiindu-l prea bine pe Tarantino, te gândeşti cum dracului va arăta pe ecran scena, unde va fi camera, cum va suna sound-ul, cum va ţâşni sângele. (Cătălin Stănescu) P.S. Sunt, as you like it, demn de plâns ori de invidiat: tocmai am terminat de citit cartea decât. Urmează, după o foarte scurtă pauză, în sfârşit şi filmul. Să învingă cel mai bun!

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus