logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

La revedere, Columbus

Philip Roth
Colecții/Serii: Biblioteca Polirom
Traducere din limba engleza si note de Ona Frantz  Volumul La revedere, Columbus (1959) reprezinta debutul lui Philip Roth, unul dintre cei mai...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-2695-3
Dimensiuni: 10,6x18 cm
Tip copertă: Paperback

MAI MULTE DESPRE CARTE

Traducere din limba engleza si note de Ona Frantz 

Volumul La revedere, Columbus (1959) reprezinta debutul lui Philip Roth, unul dintre cei mai importanti autori americani, singurul scriitor in viata a carui opera va fi publicata intr‑o editie completa si definitiva de Library of America.

 La revedere, Columbus, distins cu Houghton Mifflin Literary Fellowship Award, cuprinde nuveleta care da si titlul volumului, o poveste de dragoste dintre un evreu de douazeci si trei de ani, fara prea multi bani, si o adolescenta evreica dintr-o familie bogata, precum si Convertirea evreilor, Aparatorul credintei, Epstein, Nu poti cunoaste omul dupa cintecul pe care‑l cinta si Eli, fanatical, cinci povestiri despre neintelegerile dintre parinti si copii, dar si dintre adultii din diaspora evreiasca din America.

 „Spre deosebire de noi, cei care venim pe lume orbi si dezgoliti, domnul Roth ni se prezinta inzestrat cu unghii, par si dinti – si cu un limbaj coerent. Este talentat, spiritual, plin de forta si se desfasoara ca un adevarat virtuoz.” (Saul Bellow) 

La revedere, Columbus, volum recompensat cu Houghton Mifflin Literary Fellowship Award, reprezinta debutul lui Roth – si inca unul impresionant. Gasim aici zbucium si vigoare, iubire si ura, ironie si compasiune.” (The New York Times)

 „Desi toate celelalte cinci povestiri din antologie dovedesc o maiestrie indubitabila, piesa de rezistenta a cartii, precum si motivul pentru care Philip Roth a primit National Book Award pentru acest debut este, desigur, La revedere, Columbus. Nuveleta are o dimensiune realista clara si scoate in evidenta urechea fina si vederea agera ale lui Roth.” (Twentieth Century Literature)

Autor: Philip Roth
Traducător: Ona Frantz
Data apariției: 2012
Editura: Polirom
Titlu original: Goodbye, Columbus
Pagini: 336
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
Literatura americana, Literatura universala, Premiat Pulitzer
  • Philip Roth Philip Roth - Autor
    In anul 1997, Philip Roth a primit Premiul Pulitzer pentru Pastorala americana. In 1998 i‑a fost decernata, la Casa Alba, National Medal of Arts, iar in 2002, Gold Medal in Fiction, cea mai inalta distinctie a Academiei Americane, conferita anterior, printre altii,...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Recenzii

Andrei Chirilă Andrei Chirilă La revedere, Columbus Un debut mai mult decât interesant În 1959 Philip Roth debuta cu cartea de povestiri „La revedere, Columbus”, o carte care merită citită de oricine este interesat de proza scurtă. Povestirile pline de umor și ironie adunate în acest volum l-au propulsat pe autor în lumea scriitorilor de succes, și nu fără motiv. Tema centrală a cărții pare a fi cultura evreiască din America văzută prin ochii mai multor personaje ce ajung să își spună povestea. Apartenența la o clasă socială inferioară, legăturile de familie pline de probleme și stilul de viață impus de părinți, conflictul dintre generații în cadrul...
Vezi mai mult

Opinii Editoriale

Gabriela GLAVAN, octombrie 2012, in Dilemateca, nr. 77
Gabriela GLAVAN, octombrie 2012, in Dilemateca, nr. 77Roth a demarat in forta: volumul contine sase povestiri construite in jurul unor nuclee tematice transferate, in timp, intr-un complex de reprezentari ce vor crea amprenta unica a scrisului sau – acel amestec de luciditate, umor taios, anxietate a devenirii, elegie si constiinta tragica. Philip Roth acroseaza aici si probleme conexe din America postbelica, precum statutul negrilor sau declinul relatiilor de familie, insa atentia sa se concentreaza asupra nelinistilor identitare – unul dintre punctele forte ale scrisului sau. Dar Roth are si un monstruos simt al umorului, de un gen neiertator si curajos (...). Crizele maritale, disputele intre generatii si etica religioasa sint teme universale, insa, in cazul acestui scriitor, ele sint dislocate intr-o zona incerta, unde predomina indoiala critica si ironia.
Marius CHIVU, 31 august 2012
Marius CHIVU, 31 august 2012Criticul din mine ar putea spune ca toate povestirile de aici detin deje elementele a ceea ce va defini stilul si tematica literaturii lui Roth: conflictul interior cu evreitatea, problemele legate de apartenenta la o clasa sociala inferioara, legatura intrinseca dintre erotism si moarte, totul descris si surprins cu subtilitate, dramatism si, mai ales, cu umor. Cititorul din mine va spune insa ca e vorba „doar” despre un tinar bibliotecar care are o aventura cu o fata dintr-o familie instarita (…); despre un copil evreu care incepe sa-si puna intrebari si sa creada in imaculata conceptie (…) si, amenintindu-l cu sinuciderea, il obliga pe rabin s-o accepte la rindul lui; despre un sergent fortat sa acorde favoruri soldatilor evrei in armata americana in timpul celui de-Al doilea razboi mondial (…)
Cristian TEODORESCU, 30 iulie 2012, in Catavencii
Cristian TEODORESCU, 30 iulie 2012, in CatavenciiCele sase povestiri din volumul asta sint, nu scriu vorba mare, impecabile, iar prima dintre ele, La revedere, Columbus, e o capodopera. Roth urmareste cu o extraordinara siguranta si cu o finete fara cusur echilibristica sentimentala a personajelor sale intre ceva ce tocmai a fost si acel nu se stie ce care urmeaza. Cind il citesti, la inceput ti se pare ca totul e ca-n viata, dupa care trebuie sa admiti ca, de fapt, viata e ca in cartile lui Roth, fiindca el e cel care-ti da de inteles ca e asa si nu altfel.
Florin IRIMIA, 25 august 2012, in Suplimentul de cultura, nr. 363
Florin IRIMIA, 25 august 2012, in Suplimentul de cultura, nr. 363Roth nu era primul evreu american care descria, cind cu umor, cind cu o ironie adesea usturatoare, lumea cartierelor evreiesti din New York si New Jersey sau, altfel spus, cultura evreiasca (yiddish) asa cum o vedea el manifestindu-se pe pamint american (...). Era insa primul evreu care primea un premiu important pentru asta si, tocmai din aceasta cauza, si primele critici, la fel de usturatoare precum ii fusese ironia, venite din partea diferitelor comunitati conservatoare, dar foarte influente. Scrisa cu o deplina maturitate stilistica, La revedere, Columbus este o critica la adresa ipocriziei, nu neaparat evreiesti, cit omenesti.
Florin IRIMIA, 1 septembrie 2012, in Suplimentul de cultura, nr. 364
Florin IRIMIA, 1 septembrie 2012, in Suplimentul de cultura, nr. 364In prefata editiei aniversare a lui La revedere, Columbus, din 1990, Roth isi marturisea surprinderea avuta la primirea prestigiosului National Book Award pentru o carte care insemna nu doar un debut literar, dar care, in povestirile sale, se concentra exclusiv pe viata oamenilor din comunitatile evreiesti americane din New York si New Jersey. De ce ar fi fost cineva interesat de aceasta lume? Si totusi, cind citim povestirile, impecabile nu doar pentru un autor tinar, ci pentru orice autor, singurul lucru care ne surprinde este tocmai surprinderea lui Roth. Atit lumea descrisa, cit si felul in care este ea prezentata reusesc sa ne faca sa vrem sa aflam cit mai multe despre acest univers, dar si despre America in sine.

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus