Descriere produs
În Franţa ocupată de nazişti, profesorul Messonier, antropolog reputat şi autor al unei opere ştiinţifice menite să respingă teoriile rasiale şi rasiste ale pseudosavanţilor nazişti, intră în vizorul nemţilor. Animaţi de forţa brută a resentimentului, ocupanţii îi întorc viaţa pe dos pentru a-l obliga la o ruşinoasă retractare a întregii sale opere şi la o şi mai ruşinoasă colaborare. Sub imperiul puterii lor primitive, lumea se sparge în bucăţi, descoperirile ştiinţei devin simple unelte de propagandă, iar relaţiile dintre oameni – un joc de măşti pe viaţă şi pe moarte. Însă în acest roman noir, cu accente kafkiene, care îmbină intriga palpitantă a romanelor poliţiste cu profunzimea meditaţiilor filosofice, ţinta nu este numai totalitarismul nazist, ci orice regim totalitar şi orice ideologie care are nevoie de forţa pumnului pentru a guverna.
Facultatea lucrurilor de prisos (2013) ,
Conservatorul de antichități (2014) ,
Detalii produs
Autor: Iuri Dombrovski
ISBN: 978-973-724-447-5
Copertă: Paperback
Număr pagini: 432
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Allfa
Teme: totalitarism
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Din blogul Cartepedia
,,Istoria a oferit literaturii o largă paletă de surse de inspiraţie. Dintre acestea, războiul este una dintre cele mai fertile, mai ales atunci când autorii, sau apropiaţii lor, au resimţit pe pr......“
citește mai mult,,Primul roman al lui Iuri Dombrovski, publicat în anul 1949, a avut drept consecinţă condamnarea acestuia la 10 ani de detenţie în lagărele Rusiei sovietice, fiind acuzat că ar fi scris un roman fascis......“
citește mai multOpinii editoriale
„Dombrovski merită un public mult mai larg, fiindcă, deşi este în mod evident un scriitor extrem de rafinat şi de cultivat, posedă totodată şi abilitatea de a-şi emoţiona imediat cititorul printr-o excelentă mânuire a detaliului descriptiv şi prin ritmul alert al naraţiunii.“
La Quinzaine littéraire„Dombrovski a văzut prea multe şi a suferit prea mult; cărţile lui sunt mărturii ale unei încrederi nemaiîntâlnite în puterea artei, nu numai de a transcrie, ci şi de a transfigura.“
New York Times