logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Mr. Peanut

Adam Ross
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Biblioteca Polirom
David Pepin si‑a iubit sotia de cind s‑au intilnit, la colegiu, la un curs despre Alfred Hitch­cock. Dupa treisprezece ani de casnicie, tot...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-1838-5
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

David Pepin si‑a iubit sotia de cind s‑au intilnit, la colegiu, la un curs despre Alfred Hitch­cock. Dupa treisprezece ani de casnicie, tot nu‑si poate imagina viata fara ea, insa e obsedat de eventualitatea mortii acesteia. Cind, printr‑un concurs miste­rios de imprejurari, Alice chiar moare, David este principalul suspect, desi, din cite descopera detectivii Hastroll si Sheppard, persoana direct implicata este un personaj bizar, care si‑a luat numele de Mobius. Asemenea gravurilor lui Escher, care inspira jocurile video pe care le creeaza David, firele narative ale romanului formeaza figuri complicate si inselatoare, rasturnari de perspectiva spectaculoase, nascind indoieli in mintea citi­torului: oare chiar e posibil sa cunosti pe cineva pe deplin? Crima si casnicia pot fi uneori fata si reversul aceleiasi medalii?   

Autor: Adam Ross
Traducător: Ioana Văcărescu
Data apariției: 2010
Editura: Polirom
Titlu original: Mr. Peanut
Pagini: 488
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură americană, beletristică, dragoste, colegiu, căsnicie, mister, moarte, suspect, bizar, Moebius
  • Adam Ross - Autor
    Adam Ross s‑a nascut la New York si a studiat la Trinity School si Vassar, lucrind ca actor inca din copilarie si, mai tirziu, dupa colegiu, devenind jurnalist. In 1995 se muta in Nashville cu sotia si cele doua fiice, scriind reportaje si recenzii de carti si filme in Nashville Scene. Mr. Peanut este primul sau roman. Tine cursuri de creative writing la universitatile din Hollins si Washington (pentru mai multe informatii accesati www.adam‑ross.com). 
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

nr. 570, 8 aprilie 2, Observator cultural - Elisabeta Lasconi
"Cartea a facut multe valuri in presa literara de peste ocean, considerat cel mai bun debut american al anului 2010 si a fost tradus la noi in acelasi an, caz fericit si rarisim de sincronizare cu piata editoriala a lumii. Privind romanul intr-un context global, el atinge la nivelul de suprafata marile probleme si teme ale prozei americane la inceput de secol XXI (cuplul si aventurile sale, divortul si implicatiile, viata in suburbii, transformarea talentului in masina de produs bani, iar a creativitatii in afacere profitabila), dar la nivelul profund, articulatiile narative se intind spre numeroase forme ale artei. Se naste astfel cea mai ampla banda a lui Mobius, viata si fictiunea artistica sint inseparabile. Daca nu cumva, romanul se compune din mai multe inele ale Mobius, care greu pot fi desfacute, intr-atit de abil trec unul prin cercul celuilalt. Cititorul se poate ambitiona sau delecta descoperindu-i mecanismul."
mai 2011, Dilemateca nr. 60 - Ştefania Mihalache
"Complicat ca structura si dificil ca tema, Mr. Peanut ilustreaza, in trei rame diferite, incluse una in cealalta, tribulatiile casniciei. Cu multa indeminare, Adam Ross reuseste sa puna spiritul detectivistic si mecanismele cinematografice in slujba metaforicului literar. Cele trei situatii de nefericire conjugala, toate finalizate cu moartea sotiei (in cazul lui Hastroll doar imaginata), prilejuiesc, pe dedesubtul anchetelor detectivistice, in jocul halucinant de planuri si cronologii ale naratiunii, o ancheta mult mai adinca si mai grava: ce se cauta cu adevarat este misterul nefericirii maritale. Chiar daca parcursul lor sta adesea sub semnul desenelor lui Escher, alcatuit din mii de iluzii optice, desprinse unele din altele, chiar daca destinele lor poarta umbra sumbra si tensionata a filmelor lui Hitchcock (o alta referinta culturala importanta), nimic nu ii opreste pe eroii cartii (perspectiva este aproape exclusiv masculina) sa-si doreasca pina la disperare binecuvintarea fericirii maritale. In discutii, taceri, excursii extreme pe munti, in paturile altor femei, protagonistii vineaza neinduplecat aceasta fata morgana."
2 februarie 2011, Academia Caţavencu - Cristian Teodorescu
"Daca te intereseaza citeva retete de a-ti omori nevasta fara sa ajungi in puscarie, viziteaza romanul lui Adam Ross. Sau fa-l cadou sotiei. Va intelege imediat aluzia*. Daca nu vrei decit sa citesti un thriller care sa te tina aproape, fara invitatii speciale, poti de asemenea sa faci o incursiune in cartea asta. Stephen King spune ca e fascinanta, de-ti da fiori. Aici, mai putem negocia. Iar daca pe masura ce o citesti o sa ti se para ca ceea ce a facut – sau n-a facut – unul dintre personaje seamana cu o poveste cu crime de pe Discovery, ai nimerit-o. E acelasi caz real, relatat in doua feluri. Prefer varianta lui Ross, chiar daca nu mi-a dat fiori. Ca orice thriller care se respecta, si asta e complicat. Un el incepe sa viseze ca-si omoara nevasta care s-a tot ingrasat pina a ajuns la 150 de kilograme. Nu fiindca s-a ingrasat, ci pentru ca a inceput sa slabeasca si nu se mai intelege cu ea. Ea e alergica la alune si stie. Stie si el. Totusi, ei de la niste alune i se trage. Intrebarea e: le-a mincat ea, ca sa se sinucida, sau i le-a bagat el pe git cu de-a sila? Doi politisti sint pusi sa investigheze aceasta dilema casnica. Despre unul aflam ca si-a omorit nevasta si a facut-o sa dispara dupa ce a transat-o. Celalalt a fost acuzat ca si-ar fi ucis-o pe-a lui, pe vremea cind se indeletnicea cu medicina, dar a scapat fiindca vina a cazut pe unul care le facea curat prin casa. (Da, asta e povestea de pe Discovery!) Cred ca deja v-am povestit cam mult. De atmosfera: in partea de pina la crime, avem niste povesti despre criza cuplului in care partenerii inca se iubesc, insa au si suficiente motive sa se urasca temeinic."
19 noiembrie 2011, Suplimentul de cultură, nr. 333 - Florin Irimia
"Un amestec interesant, bine dozat, de thriller psihologic, roman noir, dar si metafictiune postmoderna, Mr. Peanut sta bine la capitolele Atmosfera, Credibilitate, Inventivitate etc."
Adam Ross în interviu cu Oana Ghiţă, 19 ianuarie 2011, Mediafax - Adam Ross
"Am inceput sa scriu Mr. Peanutin 1995, imediat dupa ce tatal meu imi povestise despre moartea suspecta a unei verisoare de-ale mele. Ca si sotia protagonistului meu, Alice Pepin, sotia varului meu, spunea acesta, a fost bgasita moarta, la masa din bucatarie, in fata unei farfurii cu alune. Ca si Alice, ea suferea de obezitate morbid, depresie si alergie mortal la alune. Sotul ei, care era singurul martor, a declarat ca se certasera inainte si, in momentul culminant al discutiei, aceasta si-a bagat un pumn de alune in gura. Tot in circumstante suspecte, aceasta isi ascunsese spray-ul cu epinefrina si a murit in fata lui, deoarece esofagul i s-a inflamat pina nu a mai putut respira. Cind am auzit povestea, am ramas transit. Tocmai iesisem dintr-o dependent de Hitchcock si acum auzeam o poveste care parea crima perfecta. Dintr-o suflare, am scris trei capitol care sint, in mare parte, primele trei capitole din cartea mea. Dintr-un foc, romanul a devenit o alternanta intre povestea cuplului Alice-David si ancheta celor doi detectivi. Asa ca banuiesc ca Aristotel avea dreptate: inceputul unui lucru valoreaza mai mult decit jumatate din intreg. Oricum, mai tirziu, dup ace m-am gindit sa creez romanul dupa structurile unei benzi Mobius, am putut sa leg povestile intre ele."
Stephen King
"De la Cui i-e frica de Virginia Woolf? incoace, nimeni n-a mai indraznit sa intre in partea intunecata a unei casnicii precum Mr. Peanut...o carte atit de fascinanta, ca-ti da fiori.”   
bookgeeks.co.uk
"Adam Ross a alcatuit un roman diabolic de complicat, ce aminteste de Sudoku. Firul narativ aduce mai degraba a vrajitorie, iar bucatile care-l construiesc sint incredibil de bine sudate. Oricum l-ai intoarce, de oriunde l-ai apuca, el sta mereu in picioare. Ce sa mai vorbim? E un roman inteligent scris, amuzant si – cind apuci sa-i dai de cap – nespus de trist.” 
Publishers Weekly
"Iata un debut cum rar mai vezi. Un stil minunat, ce combina dragostea si tortura pentru a crea un virtej narativ acaparator, alaturi de un subiect izvorit dintr-o dragoste ucigatoare. Asa se naste o carte aspra si sublima, infioratoare si curajoasa.”   

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus