logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Opere I. Însemnări din Sodoma. Drumul. Republica pe eşafod. Ziua mîniei. Manualul întîmplărilor. Tache de catifea

Ştefan Agopian
Colecții/Serii: Opere
ISBN: 978-973-46-1189-8
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Hardcover
Alte volume:

MAI MULTE DESPRE CARTE

Autor: Ştefan Agopian
Prefaţator: Eugen Negrici
Data apariției: 2008
Editura: Polirom
Pagini: 744
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, ludic, fantastic, suprarealism, erotism, sexualitate
  • Eugen Negrici
    Prefaţator
    Ştefan Agopian Ştefan Agopian - Autor
    Prozator, de asemenea, publicist si eseist, Ştefan Agopian s-a nascut la 16 iunie 1947, in Bucureşti. Urmează cursurile Facultatii de Chimie a Universităţii din Bucuresti, din 1965 pană in 1968, cand este exmatriculat. In prezent este redactor la revista Academia...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Ştefan Agopian
    Autor
    Eugen Negrici - Prefaţator
    Eugen Negrici (n. 28 noiembrie 1941, Rimnicu Vilcea) este critic, istoric literar, stilistician si profesor de literatura romana contemporana la Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti. A publicat urmatoarele volume: Antim. Logos si personalitate, 1971, Naratiunea in cronicile lui Grigore Ureche si Miron Costin, 1972 (Premiul Asociatiei Scriitorilor din Bucuresti), Expresivitatea involuntara, 1977, Figura spiritului creator, ed....
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

7 octombrie 2011, Ziarul de duminică, nr. 40 - Daniel Cristea-Enache
"Romanul – se vede mai bine astazi – socheaza deopotriva prin structura, perspectiva si scriitura. Prima este mobila, deschisa, complexa si derutanta ca la maestrii modernismului epic (Faulkner e primul nume la care ma gindesc), dar rasucita, in punctele-cheie, intr-o postmoderna banda a lui Mobius. S-a vorbit pina la satietate despre abulia eroilor lui Stefan Agopian, despre nepasarea, indiferenta, melancolia si tristetea lor. Dar acestea sint mai mult contextuale decit structurale; determinate, provocate, nu apriorice. Sila de a actiona, aminarea la nesfirsit a gestului initiator, greata de eveniment se datoreaza tocmai acestei supraaglomerari de evenimente tragice. Sufocate de trepidatia infernala a timpului istoric, personajele se retrag in spatii inchise, ocrotitoare (pina la proba contrarie), in conversatii prelungite artificial, in somn si in visare (…) Tache de catifea e astfel un roman memorabil al suspensiei ce substituie suspense-ul, al parantezelor si digresiunilor, tratativelor si pertractarilor infinite."
6 martie 2009, România literară - Cosmin Ciotloş
"Romanul Ziua miniei (ce titlu formidabil!) ar trebui reconsiderat si transferat, in dauna altora, supraestimate, spre fruntea clasamentului. Capitolele de arhondologie sint, fara jocuri de pronuntie, antologice. Cit despre celelalte romane, nu cred se cuvine sa mimez, la reeditare, in fata unui public avizat, surpriza. Agopian e un prozator de clasa, chiar atunci cind isi regizeaza, dintr-o perversitate a rascumpararii, raptul. Prudenta in dansul cu istoria vadeste […]. Cu atit mai mult cu cit nu realismul e magic, ci magia e reala."
Dan C. Mihăilescu
"Nimeni nu mai scrie la noi ca Stefan Agopian. Reverie ludica si multicolora, fantasme tratate jucaus, montaje suprarealiste, voluptati baroce, luxurianta si senzualism, frazare poetica: ca pretext pentru spectacolul exegetic, totul este de-o generozitate aproape unica in proza noastra de azi. Sucit si rasucit in viziuni fara virsta si dincolo de spatiu, mester (armeanul) in aurarie si ritualuri cu dulceata, Agopian este un sceptic rafinat, solitar si convivial deopotriva, un morbid cu masura egofila, crud, uneori ricaneur de temut, dar pentru care hedonismul e litera de aur.” 
Simona Sora
"Stefan Agopian este unul dintre acei scriitori inclasificabili, greu incadrabili si inutilizabili in sinteze critice. Incadrat intr-un «neosuprarealism al anilor ‘70», dar si in «noul postmodernism virtual si fractalic» (Cartarescu), intr-un «fantezism alegoric si livresc» (Teposu), dar si intr-un etern «fantastic textual» (Crohmalniceanu), Agopian a scapat de toate etichetele asumindu-le textual si ironizindu-le procedural.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus