logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 17,87 lei
-7%19,22 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 12.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Vizuina

Norman Manea
În stoc
PREȚ: 17,87 lei
-7%19,22 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 12.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Seria de autor Norman Manea
Norman Manea este autorul romanului Intoarcerea huliganului – Premiul Medicis Etranger, 2006. Profesorul Augustin Gora, exilat de mult in...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-0801-0
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Hardcover

MAI MULTE DESPRE CARTE

Norman Manea este autorul romanului Intoarcerea huliganului – Premiul Medicis Etranger, 2006.

Profesorul Augustin Gora, exilat de mult in America, este confruntat cu aparitia neasteptata a fostei sale sotii, Lu, si a varului si iubitului ei, Peter Gaspar. In vreme ce Gora si Peter incearca sa restabileasca un vechi dialog, acesta din urma, devenit un improvizat profesor de colegiu, primeste o stranie scrisoare de amenintare cu moartea, despre care autoritatile banuiesc ca ar veni dinspre un grup de exilati de extrema dreapta, suspectati de politia americana a fi asasinat un important carturar roman. Halucinante amintiri din traumatica biografie sub nazism si comunism persista in existenta personajelor. Gora se retrage tot mai mult intre carti, Peter dispare in mod misterios, iar Lu ramine obsesia luminoasa si enigmatica a celor trei barbati care au iubit-o: Gora, Peter si naratorul insusi.

O naratiune fascinanta despre iubire, esec si speranta, noul roman al lui Norman Manea este un veritabil „thriller” literar care, cu o irezistibila putere de sugestie, poarta cititorul din atmosfera comunista si postcomunista a Romaniei in tensiunile si burlescul Americii de dinainte si de dupa 11 septembrie 2001. Holocaustul si statul politist comunist, coruptia si complicitatile sub dictatura, ravagiile terorismului islamic si vulgarizarea societatii de consum sint reliefate intr-o trama epica tensionata si originala. Interogatiile autorului despre iubire si moarte, suferinta, solitudine si frumusete, exil si libertate, credinta si culpabilitate sint ale unui scriitor inconfundabil, de o seducatoare expresivitate si admirabila forta analitica. Personajele mereu captivante si vii ale romanului poseda o misterioasa iradiere pe care vizuina cartii o codifica si o reveleaza deopotriva.

Data apariției: 2009
Editura: Polirom
Pagini: 368
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, profesor, America, exil, extremă dreapta, amintiri, asasinate, nazism, comunism, dispariţii, mister, iubire, eşec, holocaust, 11 septembrie, terorism, libertate
  • Norman Manea Norman Manea - Autor
    Norman Manea (n. 1936), unul dintre cei mai apreciati prozatori si eseisti romani, profesor de literatura europeana si „writer in residence” la Bard College, New York. De la debutul din 1966 si pina in 1986, cind a plecat din tara, a publicat 10 volume,...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

nr. 5/2010, Bucureştiul cultural - Sanda Cordoş
"Vizuina este o carte remarcabila. In plus, ea marcheaza un moment de cotitura in biografia autorului. Intr-un interviu acordat in 1990 in Italia, citat de Marco Cugno intr-o substantiala convorbire pe care o poarta el insusi cu scriitorul, Norman Manea spunea: «E cert, de altfel, ca, atunci cind ma voi simti din nou in stare sa scriu un roman, vindecarea se va fi produs». Si in acelasi loc, raspunzindu-i lui Cugno, scriitorul roman afirma: «Romanul cere angajare de mai lunga durata, stabilitate, concentrare prelungita, el marcheaza o confruntare extinsa cu tine insuti, o proba majora de vitalitate creatoare» (Cartea melcului). Cred ca Vizuina aduce (sau oricum se apropie foarte mult de) acea vindecare la care scriitorul aspira in urma cu aproape 20 de ani si face, totodata, proba unei autentice, profunde creativitati."
Ioana GRUIA, nr. 30, 2010, in Noua literatura
Ioana GRUIA, nr. 30, 2010, in Noua literaturaNoul roman al lui Norman Manea, Vizuina, reprezinta o carte exceptionala si necesara. Scrisa in cea mai buna traditie a romanelor politiste (Doyle, Christie, Chandler, Hammet), naratiunea extrem de captivanta este in acelasi timp o meditatie foarte lucida asupra istoriei contemporane sI asupra unor probleme umane fundamentale si un dialog cultural fecund (explicit sau implicit) cu scriitori ca Borges, Mann, Kafka, Bulgakov, Nabokov, Sabato, cu autorul insusi (se pot repera aluzii la propriile texte, ca Plicul negru sau Clovni. Dictatorul sI artistul) si cu fantasticul tablou al lui Dali, Elefantii.
nr. 236, 2010, Apostrof - Constantina Raveca Buleu
"Seria de autor «Norman Manea» a Editurii Polirom ne ofera in 2009 romanul Vizuina, o fericita reintilnire cu sofisticata imbinare de voci si (auto)portrete multiple si intertext exploatat abil, proprie scriitorului. Reluarile pluriperspectivice ale unuia si aceluiasi episod, departe de a perturba fluiditatea scriiturii, reintregesc in stratificari succesive portretele si destinele personajelor. Repovestita de un alt personaj, aceeasi secventa adauga un nou element in jocul de puzzle al istoriilor personale si incerca sa aproximeze impactul pe care Istoria il are asupra acestora. Paralel, referintele literare integrate portretistic si destinal in tesatura romanesca fuctioneaza ca hirtie de turnesol, costituind, simultan, atit accente puternice in profilul personajelor sau previziuni ale evolutiei lor, cit si magice legaturi intre oameni, carti si destin."
nr. 2/2010, Scrisul Românesc - Gabriel Coşoveanu
"Desi ar putea fi vazut, usor, ca un roman despre traumele exilatilor, grefate pe schimbarile lumii de dupa caderea Zidului Berlinului, Vizuina ne aduce un Norman Manea mai polemist, parca, decit pina acum, pe doua axe indeosebi: locul Cartii si rolul tarii sale celei noi. [...] Pentru ca nu agreeaza confuziile nivelatoare de vinovatiei, acelea la scara istorica, respectiv atitudinea vindicativa fata de evrei, de ieri si de azi, el propune o regindire a raportului dintre categorii precum individual (zona a precaritatii, finitudinii, vesnic expusa bolilor trupesti sau sufletesti, indiferent de etnie) si statal (megaproiectul contabilicesc, unde toti sint numere, si, mai ales, apti de taxe, tot indiferent de origine)."
martie 2012, Viaţa Românească, nr. 3-4 - Sonia Elvireanu
"La Norman Manea exista visul-cosmar ca modalitate de a reflecta obsesii din totalitarismul romanesc, deci realitatea proiectata si deformata de vis. Suprarealitatea reprezinta o alternativa la realitate, un spatiu al libertatii in care reconcilierea antinomiilor este posibila. O posibila sfidare a oricarei tendinte de deformare a individului prin sisteme istorice inchise, cum au fost regimurile totalitare ale secolului XX, fondate pe ideologii aplicate fortat realitatii istorice, generind deformari."
decembrie 2009, Dilemateca - Cosmin Borza
"Norman Manea se dovedeste chiar prozatorul potrivit pentru a fictionaliza tema exilului. In romanul sau, elipsele, prolepsele si analepsele, dialogurile autiste, monologurile sacadate, dublate de fluxuri cosmaresti ale constiintei complica trama Vizuinei (implicit si lectura) exact cit sa-i anuleze valentele de thriller, oferind in schimb teren de desfasurare marilor problematici din universul refugiatilor: comunicarea, intimitatea, identitatea, memoria, moartea."
25 februarie 2010, Observator cultural - Paul Cernat
"Noul roman al lui Norman Manea poate fi privit ca o tentativa de a integra si de a depasi, in planul fictiunii propriu-zise, autobiograficul direct din Intoarcerea huliganului si experimentalismul «detectiv» din Plicul negru.)"

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus