logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 13.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Intermezzo. Graziella

Marin Mincu
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 13.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Fiction LTD
ISBN: 978-973-46-1097-6
EAN-16: 978973461097
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Hardcover

MAI MULTE DESPRE CARTE

Autor: Marin Mincu
Postfaţator: Antonio Patraş
Data apariției: 2008
Editura: Polirom
Pagini: 456
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, roman experimentalist, postmodern, introspecţie, jocuri textualiste, erotism
  • Antonio Patraş
    Postfaţator
    Marin Mincu - Autor
    Marin Mincu (n. 1944, Slatina) este poet, prozator, eseist si critic literar. A publicat peste 40 de volume in Romania si 20 de volume in Italia. A fost profesor titular la universitatile din Torino, Milano si Florenta intre 1974 si 1994. S-a ocupat de semiotica, avangarda si experimentalism, publicind Avangarda literara romaneasca (1983) si Experimentalismul poetic romanesc(2006). Este considerat promotorul textualismului, implicindu-se...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Marin Mincu
    Autor
    Antonio Patraş - Postfaţator
    Antonio Patraş (n. 1973), doctor in Filologie (2002), critic literar, conferentiar la Catedra de Literatura romana „G. Ibraileanu”, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi. A debutat in 1998, in Convorbiri literare. Premiul pentru debut „Aurel Leon”, acordat de Ziarul de Iasi (2003) si Premiul Revistei Convorbiri literare pentru modernitatea demersului critic (2004). Volume publicate: Ion D. Sirbu...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

nr. 236, 2010, Apostrof - Irina Petras
"Marin Mincu a plecat dintre noi. La 65 de ani. Atit de nepotrivita cu vitalitatea lui debordanta ii este plecarea, incit am numit-o impolitete ontologica. La Conferinta Nationala, in pauza, faceam inca planuri (printre altele, o intilnire la Cluj, in primavara lui 2010), rideam, cintam, aminam, ca niste oameni «cu zile» ce ne credeam. Revenea cu intrebarea-refren a ultimilor ani: nu-mi gasesc, aore, timp sa scriu un studio monographic despre el? Scrisesem deja citeva rinduri, nu, deocamdata nu vad cum as putea sa promit o astfel de concentrare pe un singur subiect. In plus – adaugam cu usuratatea oarba a prezentului etern –, nici nu gust monografiile despre oameni inca in viata, care ti se uita peste umar la ceea ce scrii… […] Asemenei personajului sau M., din Intermezzo, Marin Mincu isi este simultan obiect si subiect, ambele insemnind puterea instapinirii pe propriile gesturi existential prin cuvint. Dosarul unicitatii aduna, cu bucurie aproape copilareasca, dar si cu orbire de colectionar, probe. Ceilalti, daca nu sint mari contructori de expresii memorabile, sint anonimi «fara acees la problema ontologica a existentei». Are obsesia performantei, a situarii in fruntea clasamentelor («cind esti mai puternic decit ceilalti si acest lucru iese in evidenta»), in dispret repetat, neobosit fata de turma. "
10 decembrie 2009, Observator cultural - Bogdan Creţu
"Putini autori contemporani au reusit sa atinga acea autenticitate a rostirii poetice pe care o gasim in ultimele carti ale poetului Marin Mincu. Prozatorul nu este nici el mai prejos, caci cele patru volume din ciclul Intermezzo si cele doua romane „italiene“ propun nu numai o poetica a textualismului si a autenticitatii scriiturii din care destui s-au infruptat tacit, ci si o exigenta a autolivrarii in scriitura pentru care putini erau pregatiti. De fapt, e vorba de acelasi roman, cu mai multe fascicule; un roman care nu doar developa, la modul diaristic, o existenta recognoscibila pina la amanunt, ci care isi punea in pagina, deschis, si formula: „Trebuie sa astept un moment prielnic, cind ceea ce scriu imi da acea impresie a implicarii viscerale despre care vorbeam, prin care pot sa masor chiar in proces, in act, cit de autentic sint in ceea ce scriu. Autenticitatea scriiturii nu se refera, cum am mai spus, la sinceritate (pot exista autori sinceri care nu au nimic autentic de comunicat in actul scriiturii ca atare), ci la acel aflux de traire ce reuseste sa fie exprimata“. Acesta a fost programul scrisului lui Marin Mincu in toate cartile sale, indiferent de gen."
Nicolae Manolescu
"N-am citit multe descrieri erotice la fel de indraznete, de directe, de complete si totodata mai decente, in fond, decit cele din Intermezzo II. Decenta nu inseamna deloc pudibonderie. Ce e de spus se spune fara fasoane stilistice. Decenta inseamna absenta totala a vulgaritatii. Citesti si intuiesti fara greutate ca actul ca atare e trait si explicat profund. Nota acestor secvente e data de ceea ce as numi spiritul de competitie. In privinta asta, Mincu se aseamana intrucitva cu Breban. Sinceritatea sau autenticitatea scriiturii este o achizitie mai recenta a lui Marin Mincu, devenit, tocmai datorita ei, un foarte interesant si original prozator.” 
Antonio Patras
"Pe linga ipostaza de solilocviu (relatia cu «Celalalt») a discursului romanesc, scriitura surprinde si in cazul de fata confruntarea cu alteritatea feminina, experienta fundamentala, fara de care constituirea «subiectului ontologic» (miza declarata a textului) nu e cu putinta. Asa se face ca obsesia puritatii si a originarei androginitati se pastreaza in continuare intacta.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus