logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 12.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Camionul bulgar

Dumitru Ţepeneag
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 12.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Fiction LTD
O poveste de dragoste intre personajul-narator si Milena/Mailena, scriitoare slovaca, ia nastere in lumea virtuala printr-un asiduu schimb de...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-1820-0
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

O poveste de dragoste intre personajul-narator si Milena/Mailena, scriitoare slovaca, ia nastere in lumea virtuala printr-un asiduu schimb de e-mailuri care se incruciseaza cu mesajele catre sotia Marianne, aflata la New York pentru a-si trata o boala misterioasa. Naratorul il plasmuieste in paralel pe Tvetan, camionagiul bulgar si viril, in periplu prin Europa, pe Beatrice, dansatoarea greu de penetrat si iubitoare de arici, si le impleteste destinele in chipul straniu si original care-i este propriu lui Dumitru Tepeneag.

Data apariției: 2010
Editura: Polirom
Pagini: 224
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
beletristrică, literatură română, poveste de dragoste, camionagiu bulgar, caălătorie, straniu, arici
  • Dumitru Ţepeneag - Autor
    Dumitru Ţepeneag (n. 14 februarie 1937) este un membru marcant al grupului oniric si teoretician al onirismului romanesc. Ia atitudine impotriva regimului comunist si in 1975 i se retrage cetatenia romana. Se stabileste la Paris, unde desfasoara o intensa activitate editoriala si publicistica. Dupa 1990 face naveta intre Bucuresti si Paris. A tradus din Alain Robbe-Grillet, André Malraux, Albert Béguin, Robert Pinget, Alexandre Kojève,...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

nr. 12, in Apostrof - Marta Petreu
"Cartea pare a fi (poate si este) scrisa ca-n joaca. Fragmente disparate se succed, intr-o aparenta deruta a naratorului, in realitate perfect calculate pentru cresterea ulterioara a naratiunii si pentru deznodamintul care stringe toate firele intr-un singur nod – al mortii. In Camionul bulgar, stravechea tema Eros si Thanatos apare, pe masura masificarii si degradarii extrem-contemporane, redusa la Amor si Accident; amorul insusi fiind personificat in marea zeita-scroafa Olivia, „scroafa totala / zeita amorului”, „o scroafa gigantica de pe tarmul marii”, careia naratorul ii dedica un poem." Dumitru Tepeneag, asa cum se flateaza singur in roman, construieste laitmotivic si muzical. E demn de admiratie cum a reusit sa induca, cu ingeniozitatea sa combinatorie, din fragmente oarecare si aparent fara legatura, in care simbolurile sint strecurate aparent intimplator, o atmosfera apasatoare, de timp damnat si final. Ceva din sfirsitul romanului sau mi-a amintit carnagiul in care se termina Noaptea de Sinziene – atita doar ca, in Camionul bulgar, iluzia mintuirii lipseste. Cu o mare ingeniozitate literara, Dumitru Tepeneag incrusteaza in romanele sale un mesaj, un sens ce poate fi reconstituit numai dupa o operatie migaloasa de recompunere – ca sa ii respectam termenii, „osirica”, de la mitul lui Osiris – din cioburi. La fel ca alte romane ale lui Dumitru Tepeneag, Camionul bulgar ne pune, cred, fata in fata cu semnele apocaliptice ale sfirsitului unui ciclu de civilizatie.
martie 2012, Viaţa Românească nr. 3-4 - Sonia Elvireanu
"La Tepeneag oniricul inseamna construirea rationala a unei lumi imaginare, dupa legile visului, un vis nocturn, o lume paralela cu realitatea, intre care nu exista bariere, deci se poate imperceptibil glisa dintr-una in alta. Nu e doar o forma de evadare din real, dar si o alternativa estetica la realismul-socialist impus in Romania totalitara, care creeaza senzatia de suprarealitate ca in pictura suprarealista de care se apropie prin imagine."
9 ianuarie 2011, Suplimentul de cultură - Bogdan Romaniuc
"Un roman diferit de cele pe care le-a scris deja. Acesta este proiectul literar al lui Dumitru Tepeneag in Camionul bulgar. Si intr-adevar, e vorba despre altceva: nu doar despre o carte, ci, mai mult, despre un «santier sub cerul liber», unde se sapa adinc, cit mai adinc. Pina unde? Pina la roman. Important nu e insa romanul, asa cum incearca scriitorul sa ne convinga. Importante sint drumul, povestea, jurnalul romanului, cum ar spune Andre Gide."
12 aprilie 2013, Observator cultural, nr. 669 - Bianca Burţa-Cernat
"Camionul bulgar (2010), roman care, dincolo de latura sa ludica ori de sofisticarea mecanismului textual pus la lucru, se articuleaza din reflectii – deloc comode pentru cei ce au nevoie de iluzia ca literatura mai inseamna realmente ceva in era prefixului „post-” – asupra crizei Literaturii. [...] Tema nu e, desigur, „noua” la Dumitru Tepeneag, e chiar una dintre temele sale obsedante, de la debut pina in prezent; noi sint, in schimb, impreuna cu unghiul de abordare, o multime de amanunte, de situatii si de nuantari ale problemei. " [...] Pina la urma, lupta cu inertia retetei literare – confruntare in care scriitorul in cauza s-a vadit un combatant redutabil – se insoteste inevitabil cu scepticismul intretinut de constatarea ca reteta nu poate fi la infinit ocolita si ca insasi impotrivirea in fata acesteia risca sa intre, de la un punct, intr-o reteta. Ceea ce nu i se va intimpla insa niciodata autenticului anticonformist Dumitru Tepeneag.
Paul Cernat
"«Dificil» (in atitudinile publice si in textele literare deopotriva), sabotind, in mod sistematic, previzibilitatea, prozatorul ne obliga, de fapt, sa-l citim (si) prin lentila textelor sale programatice, in care experienta poetica a suprarealismului doctrinar fuzioneaza cu «metoda» unor noi romancieri d’antan precum Robbe-Grillet, Robert Pinget, Jean Ricardou, iar telquelismul – cu filozofia existentialismului european.” 
Nicolae Bârna
"Unul dintre artizanii marcanti ai sincronizarii literaturii romane, in anii ’60, cu literatura universala moderna, sef de scoala literara, ulterior franctiror neobosit pe frontul innoirii prozei, precursor al textualismului optzecist, revelator implicit (prin perfecta lui integrare temporara, fara stridente, intr-o literatura europeana prin excelenta occidentala, cea franceza) al europenitatii literaturii noastre...” 
Adina Diniţoiu
"...un spirit ca argintul-viu, amator de «sotron» pe teren cultural, este mereu disciplinat de o constiinta scriitoriceasca ferma, cu reguli profesioniste si cu linii teoretice pentru care opteaza, in care crede.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus