logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Istoria romanţată a unui safari

Daniela Zeca-Buzura
Colecții/Serii: Ego. Proză
Desi se petrece pe controversatul si fascinantul tarim al Africii de Nord, Istoria romantata a unui safari este o parabola a vinatorii intr-o lume...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-1535-3
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Desi se petrece pe controversatul si fascinantul tarim al Africii de Nord, Istoria romantata a unui safari este o parabola a vinatorii intr-o lume globala, a competitiei: o tinara europeana si un musulman sunnit din Magreb se indragostesc fulgerator si compun o intensa, dar scurta poveste de dragoste, pe fundalul saturat de culori si miresme al unei lumi stravechi in transformare. Darrielle si Mehria sint doi oameni puternici care se cauta unul pe celalalt, dar fiecare greseste directia de mers. Barbatul din cuplu traieste in utopia unei lumi agitate, dominate de tehnologie si de progres, pe cind femeia are nostalgia oazelor cu palmieri, in care timpul sta pe loc.Departe de a fi o idila, romanul, cu accente ironice si parodice, este vizual ca un film si incitant ca orice poveste de viata spusa cu naturalete, dar si cu febra indragostitului. 

Premiul revistei Convorbiri literare la sectiunea Proza pe anul 2009

Data apariției: 2009
Editura: Polirom
Pagini: 240
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, beletristică, roman, iubire, exotism, multiculturalism, tradiție, modernitate, vizual
  • Daniela Zeca-Buzura Daniela Zeca-Buzura - Autor
    Daniela Zeca-Buzura este absolventă a Facultăţii de Litere din Bucureşti, a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi a unui masterat în ştiinţele comunicării. Din anul 2001 este doctor în filologie al Universităţii din Bucureşti...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Daniela Zeca în interviu cu Elena Stancu, octombrie 2009, Marie Claire - Daniela Zeca Buzura
"E, mai degraba, o poveste exotica, in care vintul, lumina si mirosurile sint prezente vii, nu doar un fundal pentru subiect. Am scris sub vibratia Africii, sub fascinatia Saharei si a misterelor Islamului, fara pretentia de a le fi inteles pe deplin."
Daniela Zeca în interviu cu Corina Buhagiar, octombrie 2009, Unica - Daniela Zeca Buzura
"Mie, ca femeie care citeste, imi era dor de un roman precum acesta pe care l-am publicat, asadar l-am scris cu pofta, cu incintare, dar si ca un avertisment pentru noi, toate Evele pline de ambitii si de febra competitiei permanente, de rivna de a avea o cariera si cit mai multa independenta. Dincolo de aceste „obiective” fara indoiala utile exista pericolul de a pierde vibratia unica a feminatatii, cea care ne face speciale fara fard si fara accesorii la moda. E vorba mai exact despre un mod de a intelege si de a te bucura de ce vezi in jur. Personal, aproape pierdusem acest... al saselea simt, iar Africa mi l-a redat intocmai la timp!"
octombrie 2009, Convorbiri literare - Emanuela Ilie
"In esenta, romanul se dovedeste o meditatie despre identitate si alteritate, despre comunicare si captivitate, despre (in)adaptabilitate si alienare. Sau, in definitiv, despre supravietuire. Fara a fi un ghid de supravietuire a feminitatii intr-un timp al globalizarii insecurizante, al frustrarilor sociale, psihologice s.a., precum, sa spunem, O pasare pe sirma, romanul de debut al Ioanei Nicolae, Istoria romantata a unui safari sfirseste, totusi, prin a sugera o modalitate de rezistenta al femeii la finalul, fara indoiala traumatizant, al imposibilei iubiri de si in Orient. Noua Darrielle, cea reintoarsa intr-un Occident altfel, dar tot fascinant, traieste destul de repede aceasta ultima revelatie: “Curind, intelese ca povestea in care traise si ea vreme de doi ani putea sa se scrie si sa se stearga din nou, in sute de feluri. Acesta era numai un final dintre atitea posibile, varianta ei“. Pentru femeia ce a consumat experienta nordafricana “ ca o cruciata a vinturilor, ca o femeie care vinase“, partea ei esentiala de cucerire este insasi fictiunea propriei istorii."
nr. 1/2010, Contemporanul - Doina Rusti
"Romanul Istoria romantata a unui safari aduce o poveste frumoasa, dar mai ales un univers seducator, cladit pe o arta scriitoriceasca in care se armonizeaza paradoxal notatia realista si fraza lirica, imageria memorabilia si emotia autentica."
aprilie 2010, psychologies.ro - Daniela Zeca Buzura
"E posibil sa vi se para un raspuns egocentric, dar va marturisesc ca scriu in primul rand ca sa ma impac cu mine insami si nu in ultimul rand, ca sa ma cunosc. Foarte multe concilieri cu propria mea persoana, suficient de controversata, s-au intamplat gratie scrisului: mi-am recunoscut obsesii, reprimari, tristeti nemarturisite, nostalgii. In alta ordine, scriu carti pentru ca acesta este lucrul pe care cred ca stiu sa il fac cel mai bine. Desi pare falimentar intr-o era a vizualitatii exacerbate si a virtualului, scrisul este fronda mea, o strategie de rezistenta, dar si o ofensiva permanenta, fiindca ar fi o ipocrizie sa nu recunosc ca sper intotdeauna ca prin gestul meu sa-i conving si pe altii (entuziasti sau sceptici) ca imaginarul de neconfundat din substanta fictiunii ramane valabil si fara rival."
6 noiembrie 2009, România literară - Alex. Ştefănescu
"Prozatoarea integreaza cu arta in textul sau de un dramatism sobru, strabatut de la inceput pina la sfirsit de melancolie, elemente de civilizatie araba. Cu o competenta uimitoare ea numeste si descrie fara nici o ezitare fructe, flori, feluri de mincare, bijuterii, vestminte din recuzita vietii de fiecare zi a unui Tunisian. Si aceasta nu pentru a-si impodobi exterior textul, ci pentru a-l face greu de poezia locului, de senzualitatea uleios-inmiresmata a lumii orientale."
3-9 octombrie 2009, Suplimentul de cultură - Bogdan Romaniuc
"Povestea de iubire dintre un musulman din Magreb si o europeana, consumata „intr-o limba nici a ei, nici a lui”, ne duce cu gindul la Cinci nori colorati pe cerul de rasarit ai Florinei Ilis si la patratul amoros format din cele doua cupluri Darie-Kiyomi si Ken-Lili. Ratacite printre cuvinte, personajele Danielei Zeca schimba nu vorbe, ci stari, „temperaturi ale miinii”, pentru ca „Mehria un avea chip si nici voce. Era o unda, mireasma lemnoasa a pielii de vinator si a singelui african”. Intreg romanul este, de altfel, o parabola a vinatorii. Darrielle traieste, printre fapturi ascunse sub val, revelatia Africii „insolente“, care nu iubeste femeile. Dupa doi ani petrecuti pe pamint african, ani in care a pierdut aproape orice legatura cu lumea veche (asa cum e numita Europa in romanele lui Carpentier), Darrielle paraseste Magrebul „intarita pentru tot ceea ce avea sa urmeze, ca o cruciada a vinturilor, ca o femeie care vinase”."
Daniela Zeca în interviu cu Bogdan Romaniuc, 3-9 octombrie 2009, Suplimentul de cultură - Daniela Zeca Buzura
"Pentru cititorul fidel (si ideal) care a ajuns pina la ultima pagina a Istoriei romantate... titlul in sine se vadeste de o amara ironie, astfel ca orice tusa lirica ori presupuse veleitati romantice ale stilului ramin impresii vagi. Cred ca am scris un roman acut, care pastreaza sub armoniile de suprafata tonul de alarma dintr-o poveste a diferentei imposibil de conciliat si a faliei primejdioase dintre doua lumi. Daca ar trebui sa rezum intr-o imagine ceea ce scriu si, mai ales, ceea ce voi mai scrie, totul semana cu un tatuaj: ai spune ca neted, colorat uneori, pare sa se dizolve la cel dintii strop de apa. Doar ca e o inscriptie chimica, scrijelita cu ace subtiri, chiar sub piele."
Alex. Ştefănescu
"Romanul poate fi considerat o replica feminina si postmoderna a lui Maitreyi si este foarte probabil ca va deveni, pentru multa vreme, asemenea romanului lui Mircea Eliade, un bestseller. Ca si in Maitreyi, exotismul este resorbit integral in poveste, ni se infatiseaza doar ca o fosforescenta a ei, se confunda cu misterul insusi al dragostei. Descrierea stilului de viata propriu societatii tunisiene, a spatiului mediteraneean, a intinderii desertului se realizeaza firesc, fara acea emfaza turistica pe care o detectam la alti autori.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus