logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Scândurica

Dan Miron
Colecții/Serii: Ego. Proză
Protagonista romanului, Cristiana, careia i se spune Scindurica, este o adolescenta inzestrata cu calitatile personajelor exceptionale, careia nu-i...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 973-46-0242-X
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Protagonista romanului, Cristiana, careia i se spune Scindurica, este o adolescenta inzestrata cu calitatile personajelor exceptionale, careia nu-i lipsesc frumusetea si inteligenta, dar nici misterul, foarte bine intretinut prin strania sa aplecare spre fabulatie. Prin calitatile ei, dar si ale celorlalte personaje, bine individualizate si pitoresti la rindu-le, cartea devine una atragatoare, care captiveaza cititorul, il prinde in verva intimplarilor, ii ofera teme de meditatie. Nu lipsesc povestile de dragoste, problemele adolescentine legate de sex (iar aici, ca o contrapondere la seriozitatea lor, apare un personaj numit Sexolita, care practica prostitutia, dar citeste, in acelasi timp, literatura de cea mai buna calitate), nu lipseste, de asemenea, nici „subiectul zilei”, adica relatiile dintre tineri in cadrul scolii si influenta acesteia asupra mentalitatii lor.

Autor: Dan Miron
Prefaţator: Antonio Patraş
Data apariției: 2006
Editura: Polirom
Pagini: 280
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, beletristică, adolescenţă, mikster, fabulaţie, sexualitate, prostituţie
  • Antonio Patraş
    Prefaţator
    Dan Miron - Autor
    Dan Miron (n. 1964) a absolvit Facultatea de Istorie-Filozofie a Universitatii din Bucuresti. A cistigat Premiul Nemira (1995), la sectiunea Purgatoriu, in urma caruia a publicat romanul sau de debut Asteptarea Regelui Pescar (1996). La Editura Polirom a mai publicat romanul Scindurica (2006).
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Dan Miron
    Autor
    Antonio Patraş - Prefaţator
    Antonio Patraş (n. 1973), doctor in Filologie (2002), critic literar, conferentiar la Catedra de Literatura romana „G. Ibraileanu”, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi. A debutat in 1998, in Convorbiri literare. Premiul pentru debut „Aurel Leon”, acordat de Ziarul de Iasi (2003) si Premiul Revistei Convorbiri literare pentru modernitatea demersului critic (2004). Volume publicate: Ion D. Sirbu...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

decembrie 2007, Timpul - Antonio Patras
"Prozatorul nu are deloc simtul concretului, al nuantelor care singularizeaza o situatie, un gest, o fiinta, dar insaileaza cu spor clisee si stereopii de tot soiul, pariind parca mai mult pe simulacru, pe imitatie, decit pe model. Ceea ce ar putea parea un defect devine, paradoxal, originala calitate: realitatea, desi mai putin verosimila, capata o coerenta simbolica, prin sistematizarea imaginilor-cliseu care, in loc sa descrie lumea, mai mult gloseaza pe marginea ei."
29 iulie 2006, Suplimentul de cultură - Luminiţa Marcu
"Lumea personajelor este aceea a unui liceu, chiar si profesorul carismatic de filosofie exista in peisaj (pe numele lui Aristotel Tacu!), exista si fata serioasa si studioasa (Cristiana) si fata de moravuri usoare, dar, ca orice curtezana adevarata, foarte citita (Floriana, Sexolita), exista si baiatul-viitor intelectual, rupt intre dragostea de carti si interesul pentru sex (deci intre cele doua fete), exista si baiatul de bani gata lipsit de morala (care vrea sa faca din prima experienta sexuala o orgie in toata regula), si baiatul plin de muschi si fara creier, dar cu o anumita bunatate utila in momentele grele... Cu alte cuvinte, exista tot ceea ce exista in mod normal intr-o societate de adolescenti. Reusita majora a scriitorului este de gasit exact in constructia acestor personaje, facuta cu mijloacele clasice ale monologurilor succesive. O verva extraordinara, un flow, cum se spune in muzica, cu totul remarcabil si, ce e mai interesant, bine adaptat stilistic in functie de tipul personajului."
17 octombrie 2006, Ziua - Alina Hordila
"Aspectul melodramatic al intimplarii – copiata dupa alte asasinate «de la coltul blocului», intilnite in cartierele societatii de tranzitie – este dublat de un strat al implicatiilor profunde. Cartea se inscrie intr-un «trend» cit se poate de benefic in peisajul cultural actual. Haloul straniu al crimelor «uzuale» produce, implicit, un efect dostoievskian."

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus