logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Garsonieră în centru

Antoaneta Zaharia
Colecții/Serii: Ego. Proză
Esecul este tema centrala a cartii, esecul in dragoste, esecul unor prietenii – de aici, o scriitura „nevrotica”, de-a lungul...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 973-46-0270-5
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Esecul este tema centrala a cartii, esecul in dragoste, esecul unor prietenii – de aici, o scriitura „nevrotica”, de-a lungul careia personajul trage cu dintii de copilarie, in ciuda unei relative independente spre care pare sa tinda: garsoniera in centru este locul care ar asigura prelungirea spatiului infantil, al zimbetului bunicii (care apare doar ca moarte anuntata).
O carte pe alocuri dura, un „strigat” foarte bine controlat stilistic de catre autoare, cu o structura ce subliniaza, prin aparent necontrolatul amalgam de sentimente, detasarea treptata de realitate a protagonistei.

Autor: Antoaneta Zaharia
Prefaţator: Bogdan-Alexandru Stănescu
Data apariției: 2006
Editura: Polirom
Pagini: 152
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură românaă, beletristică, eşec, nevrotic, copilărie,
  • Bogdan-Alexandru Stănescu
    Prefaţator
    Antoaneta Zaharia - Autor
    Antoaneta Zaharia (n. 1974), absolventa a ATF Bucuresti, sectia actorie, si studenta in anul al IV-lea la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, este actrita la Teatrul Odeon. A scris piesele Ziua in care nu s-a intimplat nimic, jucata in regia Teodorei Herghelegiu, 2001, si a Clarei Flores, 2006, si Va pupa piticul din Franta, in regia lui Alexandru Dabija, 2005. Pentru rolul Copila din De ce fierbe copilul in mamaliga, de Aglaja Veteranyi, in regia lui...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Antoaneta Zaharia
    Autor
    Bogdan-Alexandru Stănescu - Prefaţator
    Bogdan-Alexandru Stănescu (n. 1979) a lucrat ca junior editor la Ziarul de duminica, incepind cu anul 2000. Din acelasi an a devenit redactor si cronicar literar principal al revistei Luceafarul. A publicat cronici literare, neintrerupt, in cele mai importante reviste culturale. De asemenea, a publicat poezie, proza si eseu in Adevarul literar si artistic, Luceafarul si Ziua literara. Din 2004 a devenit producator executiv al emisiunii Parte de carte realizate de...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

septembrie 2006, aLtitudini - Gabriela Mihalache
"Primul roman al Antoanetei Zaharia, Garsoniera in centru, este scris in tonul dulcilor si credibilelor confesiuni despre ce a fost odata. Venind din lumea teatrului, dupa ce isi incercase condeiul si in textul dramatic, autoarea pare a flirta cu literatura epica, pe care o curteaza cind de la o galanta distanta, cind indraznet si incomod de intimist. Romanul propune o analiza la microscop a vulnerabilitatii feminine fata de intimplari de tot felul, cautari, iubiri si prietenii, sex si crispari ale trupului. Firul narativ este abandonat in favoarea emotiilor, culpabile pentru avalansa punctelor de suspensie si a expresivitatii starilor. Astfel, aventurile protagonistei, care includ de multe ori retrairi, se desfasoara intr-un prezent alert, ce imbraca teatral vesmintele implacabilului. Biografismul este punctul de pornire al scrierii, conceputa sub forma unui pseudo-jurnal dezordonat, care cuprinde relatari din culisele vietii de actor, dar mai ales decupaje stranii din intimitatea unei femei lansate intr-o cursa pe viata si pe moarte in mij locul unui desert presarat cu neasteptate capcane. Antoaneta Zaharia scrie despre sine fara pudoare si fara falsa pudoare, acest «ego» fiind, de fapt, singurul personaj al romanului sau."
3 octombrie 2006, Bucureştiul cultural - Bianca Burţa-Cernat
"Actrita Antoaneta Zaharia debuteaza in proza cu un microroman sentimental si psihologizant despre framintarile unui suflet feminin in deriva. Garsoniera in centru, spovedania unei tinere actrite, are toate datele autofictiunii, specie in voga in literatura actuala… Finalul «romanului», de un comic involuntar, se dovedeste, in acest sens, la inaltime, rezumind perfect atitudinea jemanfisista a eroinei fata de lume si a autoarei fata de literatura. Orice alte comentarii vizind stilul, conceptia, structura, problematica, personajele, viziunea cartii ar fi de prisos."
15 iulie 2006, Gândul - Cristina Modreanu
"Garsoniera in centru, romanul de debut al autoarei, anunta o voce auctoriala originala, care povesteste intr-un inedit flux al constiintei, viata unei tinere din zilele noastre, cu micile ei bucurii si marile dezamagiri, marcind subtil despartirea de o virsta, precum si trecerea intr-o alta, aceea a maturitatii depline."
11 septembrie 2006, Săptămâna financiară - Lucia Verona
"Actrita si autoare dramatica, Antoaneta Zaharia debuteaza in proza cu romanul Garsoniera in centru. Scris la persoana intii, este un roman al despartirii de adolescenta si al primelor contacte – uneori neplacute, neconfortabile, dureroase – cu realitatea vietii de adult. Ca om de teatru, Antoaneta Zaharia are simtul dramaticului, iar personajul ei oscileaza intre verbozitate nevrotica si furie protestatara, lansindu-se din cind in cind in imprecatii ca o actrita intr-un monolog. O anume lipsa de consistenta a personajelor, care s-a reprosat acestui roman, ar putea fi, de fapt, o rima perfecta la lipsa de repere a unei generatii de tineri «furiosi» fara a sti prea bine impotriva cui."
Bogdan-Alexandru Stănescu
"Personajele sint trasate cu un penel abia inmuiat in vopsea, miscarile lor sint vazute ca prin vis, au ceva din viscozitatea onirica. Spuneti-le cum vreti, manechine, fantose, insa actiunile lor dau nastere unor reverberatii puternice in receptorul-narator. Ceea ce vrea Antoaneta Zaharia este chiar ceea ce-i reuseste in paginile Garsonierei: sa puna pe tava parerile ei despre modul in care a vazut lumea pina la o anumita virsta, intr-un interval al inocentei, si sa lase celor din jur un bilet de ramas-bun de la copilul care a fost.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus