logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Cinema

Angelo Mitchievici
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Ego. Proză
Un batrin singur care-si gaseste alinarea in intunericul salii de cinema, urmarind la nesfirsit filmele lui James Dean, doi indragostiti care joaca...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-1511-7
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Un batrin singur care-si gaseste alinarea in intunericul salii de cinema, urmarind la nesfirsit filmele lui James Dean, doi indragostiti care joaca un joc straniu intr-o cada veche si isi spun povesti, o avalansa de scrisori misterioase de iubire care schimba chimia unui cuplu, o masina de amintiri inventata de un frizer cu nume grecesc si apucaturi de filosof. Povestirile lui Angelo Mitchievici sint stranii, facute din materia din care se tes visele sau mai degraba filmele vechi, cu acea atmosfera nostalgica si cetoasa. Personajele lui evolueaza intr-un climat ce aminteste in acelasi timp de Scott Fitzgerald si de Bucurestii vechi, in niste secvente niciodata incheiate sau conturate definitiv, oscilind intre realitate si amintire sau lumea de celuloid la care fac referire, de altfel, cu obstinatie. O proza estetica si estetizanta, un rafinament al frazei care confirma prezenta unui scriitor talentat. 

Autor: Angelo Mitchievici
Prefaţator: Paul Cernat
Data apariției: 2009
Editura: Polirom
Pagini: 368
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, James Dean, iubire, joc straniu, scrisori misterioase, maşină de amintiri, proză estetică
  • Paul Cernat
    Prefaţator
    Angelo Mitchievici Angelo Mitchievici - Autor
    Angelo Mitchievici (n. 5 noiembrie 1972, Drăgăşani) este profesor universitar la Facultatea de Litere a Universităţii „Ovidius“ din Constanţa, unde ţine cursuri de literatură comparată şi literatură română. Este autorul volumelor Mateiu...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Angelo Mitchievici
    Autor
    Paul Cernat - Prefaţator
    Paul Cernat s-a nascut pe 5 august 1972 la Bucuresti. Lector universitar, doctor Summa Cum Laudae in Filologie (2007), la Catedra de Literatura Romana a Facultatii de Litere, Universitatea din Bucuresti. A publicat, impreuna cu Ion Manolescu, Angelo Mitchievici si Ioan Stanomir, volumele In cautarea comunismului pierdut (Polirom, 2001), O lume disparuta. Patru istorii personale urmate de un dialog cu H.-R. Patapievici (Polirom,...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

noiembrie 2009, Dilemateca - Adriana Stan
"Un nuvelist cu simt gogolian al umorului si cruzimii se intrevede aici, tocmai in masura in care isi imblinzeste rafalele stilistice in chingi de dramatism epic, dezvoltind scenarii ale esecului si insingurarii. Per ansamblu totusi, povestirile lui A. Mitchievici suna a exercitii de partitura, mai degraba decit a hituri effective in planuri proze scurte, astfel ca exotismul ramine, deocamdata, si cea mai buna carte de vizita ce le-ar putea recomanda."
5-11 august 2010, Dilema Veche, nr. 338
"In mod ironic, majoritatea povestirilor din Cinema nu sint ecranizabile, dar calitatea lor vinde tocmai din acea stilistica care pune cuvintele mai presus de imagine. Un mic paradox pentru prozatorul critic de film."
24-30 noiembrie 2009, revista 22 - Ioan Stanomir
"Intre evadare, distantare ironica si eleganta decadenta, proza lui Angelo Mitchievici isi delimiteaza un teritoriu unic: povestirile din Cinema sunt revelatia acestei sensibilitati si viziuni."
2 octombrie 2009, România literară - Cosmin Ciotloş
"Masurate bine, povestirile de aici treneaza adesea pe zeci de pagini. Unele par sa fi rezultat din imputinarea unor romane si-asa condensate. Altele se grupeaza singure in unitati care fac cuprinsul de prisos. N-ar fi exclus ca, o data Cinema-ul dat in folosinta, sa urmeza, in scurt timp, lungmetrajul lui Angelo Mitchievici. Nu stiu cum sta cu scenariul. Dar pelicula are!"
17 septembrie 2009, Observator cultural - Adina Diniţoiu
"In peisajul literar al momentului, Angelo Mitchievici face figura aparte, scriind o proza saturata de livresc si de estetism – o contrapondere intr-un fel necesara la „urgenta“ scriiturii cotidianiste predominante. Debutat in volumul colectiv Ferestre 98 (alaturi de colegii de la Cenaclul Litere, condus de Mircea Cartarescu) cu o splendida proza simbolica, cu povesti suprapuse – Gradini suspendate (reluata in volumul de fata, cu mici modificari) –, autor al unui studiu consacrat lui Mateiu Caragiale si literaturii decadente si co-autor al volumelor de Explorari in comunismul romanesc (alaturi de Paul Cernat, Ion Manolescu si Ioan Stanomir), Angelo Mitchievici isi urmeaza in proza temperamentul: scriitorul e tot ce poate fi mai opus urgentei momentului, un estet si un fantast, un metteur en scène si un „fanatic” al detaliului."
12-18 septembrie 200, Suplimentul de cultură - Bogdan Romaniuc
"Scriitorii de cinematografie, cum au fost numiti multi dintre romancierii latinoamericani ai boom-ului din anii ‘70, fascinati de lumea filmului, si-au dat la un moment dat seama ca cinematografia are anumite limite si ca literatura este un mediu mult mai bun pentru a se elibera de propriile fantasme. Literatura dispune de mijloace prin care reuseste sa spuna pe larg, si cu mai multa intensitate, lucruri pe care cinematografia nu le poate exprima decit vizual. Acest lucru il descoperim si in volumul de povestiri al lui Angelo Mitchievici. Cele zece texte, zece „scriituri cinematografice”, pun in evidenta tocmai aceste avantaje ale literaturii in raport cu cinematografia si ale celei dintii de a utiliza un sistem de comunicare fictional mult mai creativ. Numai daca ne gindim la modalitatile perceptive si senzitive, cum ar fi cea auditiva sau olfactiva, care ia uneori locul descrierii vizuale."
Paul Cernat
"Cele zece povestiri reiau, la diferite niveluri, metafore cinematografice cu caracter autoreferential, motivul baroc al «vietii ca vis» devenind aici sinonim cu cel al «vietii ca film» – si ca iluzie artificiala. Caci la Angelo Mitchievici filmul constituie un pseudonim al iluziei, daca nu cumva o forma postmoderna, estetica de transcendenta, iar simulacrele si artificiile aferente sunt traite la temperatura inalta a libertatii poetice. Angelo Mitchievici este o aparitie remarcabila si insolita in zona prozei noastre inca tinere, un explorator fantast de lumi enigmatice, fermecator desuete si un dreamer cu o personalitate atipica, venita «din alt film».” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus