logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 13,39 lei
-7%14,4 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 09.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Fata din casa vagon

Ana Maria Sandu
În stoc
PREȚ: 13,39 lei
-7%14,4 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 09.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Ego. Proză
Un roman impresionant, spectaculos, foarte bine controlat stilistic. Naratiunea este structurata in trei parti, fiecare relatata de catre o alta...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 973-46-0420-1
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Un roman impresionant, spectaculos, foarte bine controlat stilistic. Naratiunea este structurata in trei parti, fiecare relatata de catre o alta voce. Prima parte este romanul unei fetite, Ileana, care isi traieste copilaria plina de neintelesuri echivalente cu niste miracole. A doua parte, narata de catre fiica Ilenei, Ina, reconstituie viata femeii de mai tirziu, de la momentul intilnirii viitorului sot, Stefan, pina la consolarea, datorata brutalitatilor acestuia, in bratele unui amant si sinuciderea ei ulterioara. In a treia parte, naratiunea ii apartine Ilenei insesi, tinara, inca la liceu, care isi cunoaste, in timpul unei vacante la Costinesti, viitorul sot. Stefan se arata inca de pe acum un tip violent, fiind capabil insa si de gesturi de tandrete.

Autor: Ana Maria Sandu
Prefaţator: Mircea Cărtărescu
Data apariției: 2006
Editura: Polirom
Pagini: 224
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, beletristică, copilărie, miracole, amant sinucidere
  • Mircea Cărtărescu
    Prefaţator
    Ana Maria Sandu - Autor
    Ana Maria Sandu (n. 1974) a absolvit Facultatea de Litere a Universitatii Bucuresti si cursurile de masterat in literatura romana contemporana ale aceleiasi facultati. A debutat in 2003 cu volumul Din amintirile unui Chelbasan (Editura Paralela 45), tradusa in limba franceza in 2010 la Editura Chemin de Fer, cu titlul L’ecorchure. In 2006 a publicat la Editura Polirom, in colectia „Ego. Proza“, romanul Fata din casa vagon, o poveste cruda despre...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Ana Maria Sandu
    Autor
    Mircea Cărtărescu Mircea Cărtărescu - Prefaţator
    Mircea Cărtărescu s-a născut în 1956 la Bucureşti. A urmat cursurile Facultăţii de Filologie a Universităţii din Bucureşti şi a debutat ca poet, publicând câteva volume de versuri, marcate de spiritul a ceea ce critica literară a numit...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

nr. 1-2/2007, in Echinox - Olga Ştefan
"Structurata in trei parti, Fata din casa vagon este incitanta nu atit ca intriga, actiune, tensiune, ci la nivel de emotie, traire si echilibru intre formula discursiva aleasa si continutul fals (auto)biografic, autoarea mizind mult pe analogii, descrieri, intruziuni in spatiul imaginativ destul de putin feeric al copilului de tip «bastard oedipian», cel incoltit de realitate si de formele ei grotesti, brutale. O invalmaseala de stari, contrastele si jumatatile de imagini, ca privite de dupa o perdea groasa, tesuta din metafore si supozitii tirzii, fac reteta unui text care se construieste cu luciditate si responsabilitate, in redarea echilibrata a aspectelor de ordin etic, dar si a fragmentelor spectaculoase."
iunie 2007, aLtitudini - Ştefan Firică
"Salutat inca de la aparitie in cronici elogioase, comentat cu o atentie de care putine romane s-au bucurat, Fata din casa vagon a sfirsit anul trecut pe un loc fruntas in clasamentele anuale ale multor critici. Pe buna dreptate, a fost considerat un eveniment editorial 2006, alaturi de Teodosie cel Mic, Derapaj, Baiuteii si alte citeva. Cu invitatia la Budapest First Novel Festival, romanul intra, iata, si in vizorul editorilor straini si aspira la o traducere intr-o limba europeana. Privilegiul acesta l-au obtinut deja, din «generatia tinara», Cecilia Stefanescu, Dan Lungu sau Florin Lazarescu. Dincolo de diferentele inerente, nota comuna intre autorii enumerati mai sus ar fi renuntarea benevola la o nota localista, strict «romaneasca», si arborarea, in schimb, a unei identitati regionale, est-europene, usor translabile si in alte orizonturi. Asadar, un prim profil al literaturii romane actuale incepe sa se intrevada si de dincolo de granite si primenirea imaginii noastre culturale prin «lansarea la apa» a unor scriitori tineri de viitor nu are cum sa fie un lucru rau. E limpede ca selectarea romanului Anei Maria Sandu (de catre un juriu din care au facut parte Mircea Cartarescu, Dan C. Mihailescu, Cornel Ungureanu, Alina Mihai) a avut in vedere maturitatea formulei epice, surprinzatoare la o debutanta in proza, cunoscuta pina acum mai ales pentru cel de-al doilea volum al sau de poezie, Din amintirile unui Chelbasan (2003). Indiferent ce comentarii a atras din partea diversilor recenzenti, structura narativa rasturnata a cartii a uimit pe toata lumea, nu doar pentru rafinamentul, dar si -ceea ce e chiar mai important - pentru firescul ei."
februarie 2007, Dilemateca - Simona Sora
"In Fata din casa vagon, adevarul biografic minimal e inlocuit, intr-un mod ingenios si organic, cu adevarul literaturii. Aceasta este solutia Anei Maria Sandu de surclasare poetic-narativa a biografismului fatal si minimal al unei parti importante a generatiei sale."
7 decembrie 2006, Cultura - Andrei Terian
"Principala reusita a cartii – femeile din romanul Anei Maria Sandu sint prizonierele unui cerc vicios, scrijelit de stiletul nemilos al fatalitatii. Mamele isi transmit fiicelor nu atit niste trasaturi genetice, cit mai degraba un hybris de familie, o harta a calvarului. De altfel, acest sentiment apasator explica si fluidizarea discursului, care tinde sa topeasca vocile si identitatile personajelor intr-un continuum narativ. Astfel incit in Fata din casa vagon povestesc nu atit femeile, cit feminitatea insasi, care ne livreaza de fiecare data acelasi scenariu sumbru. Si, cum o atare schema cunoaste doar modulatii de conjunctura, e de inteles de ce naratoarele nu-si prea bat capat cu gestionarea «istoriei»: pentru ca, indiferent de unde am porni, dupa ce strabatem culoarele intortocheate ale trecutului familiei, o sa ajungem tot acolo – la trauma originara a clanului, fie ca aceasta se exprima prin tradare, nebunie sau moarte."
Mircea Cărtărescu
"Reusita Fetei din casa vagon consta in poezia de mare forta a evocarilor, amintirilor si fantasmelor tuturor personajelor, care nu sint decit avatarele uneia si aceleiasi voci eminamente feminine. Tot ce pot spera de-acum incolo e ca acest roman crud, ciudat si atit de original sa o impuna, in fine, pe Ana Maria Sandu ca pe o scriitoare de prima mina.”

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus