logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 17,87 lei
-7%19,22 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Femeia în roşu (Top 10+)

Adriana Babeţi, Mircea Mihăieş, Mircea Nedelciu
În stoc
PREȚ: 17,87 lei
-7%19,22 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Top 10+
Romanul Femeia in rosu a fost predat Editurii Militare in 1988. Manuscrisul, desi apro­bat initial, a fost retras din tipografie, cu interdictia...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-2143-9
Dimensiuni: 10,6x18 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Romanul Femeia in rosu a fost predat Editurii Militare in 1988. Manuscrisul, desi apro­bat initial, a fost retras din tipografie, cu interdictia de a fi publicat. El a fost editat in 1990 de Editura Cartea Romaneasca, primind Premiul Uniunii Scriitorilor pentru proza (1991), si reeditat in 1997 si 1998 de Editura ALL. In 1996‑1997 a fost ecranizat de regi­zorul Mircea Veroiu, iar in 1998 a fost dramatizat de Catalina Buzoianu si jucat pe scena Teatrului National din Timisoara. Din anul 2000, romanul Femeia in rosu a intrat ca obiect de studiu in manualul de Limba si literatura romana pentru clasa a X‑a al Editurii Humanitas.

Autor: Adriana Babeţi, Mircea Mihăieş, Mircea Nedelciu
Prefaţator: Mircea Cărtărescu
Postfaţator: Martin Adams Moorevile
Data apariției: 2011
Editura: Polirom
Titlu original: -
Pagini: 504
Limba: Română
Hârtie: 120g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, beletristică, roman colectiv, postmodern, pastişă, roman poliţist, Dillinger, Chicago, Banat
  • Mircea Mihăieş
    Autor
    Adriana Babeţi Adriana Babeţi - Autor
    Adriana Babeţi s‑a nascut la 12 noiem­­brie 1949, la Oradea. Absolventa a Facultatii de Filologie din Timisoara, sectia romana‑franceza. Redactor si apoi secre­tar general de redactie la revista Orizont (Timisoara). In prezent este profesor universitar...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Adriana Babeţi
    Autor
    Mircea Nedelciu
    Autor
    Mircea Mihăieş Mircea Mihăieş - Autor
    Mircea Mihăieş (n. 1 ianuarie 1954) este profesor de studii americane şi britanice la Universitatea de Vest din Timişoara, redactor-şef al revistei Orizont şi viceşpreşedinte al Institutului Cultural Român. Volume publicate: De veghe în...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Mircea Mihăieş
    Autor
    Mircea Cărtărescu
    Prefaţator
    Mircea Nedelciu - Autor
    Prozator, de asemenea, eseist, publicist, Mircea Nedelciu s-a nascut la 12 noiembrie 1950 in comuna Fundulea (jud. Ilfov). A absolvit in 1973 Facultatea de Filologie (sectia romana - franceza) a Universitatii Bucuresti. A decedat la 12 iulie 1999 in Bucuresti. In perioada studentiei si dupa absolvire a fost membru activ al cenaclului "Junimea" condus de criticul si profesorul Ovid S. Crohmalniceanu. Intre 1970- 1973 a facut parte din grupul de prozatori si...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Mircea Nedelciu
    Autor
    Mircea Cărtărescu Mircea Cărtărescu - Prefaţator
    Mircea Cărtărescu s-a născut în 1956 la Bucureşti. A urmat cursurile Facultăţii de Filologie a Universităţii din Bucureşti şi a debutat ca poet, publicând câteva volume de versuri, marcate de spiritul a ceea ce critica literară a numit...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Adriana Babeţi în dialog cu Andra Rotaru, 23 octombrie 2011, AgenţiadeCarte.ro - Adriana Babeţi
"Subiectul ales de noi pentru roman a fost o poveste reala, un fel de mica bomba istorica. Am reconstituit – cu o documentare la singe – tot ce s-a putut recupera si am restaurat astfel o biografie. Senzationalul a aparut insa abia dupa incheierea cartii, cind mare parte dintre persoanele reale pe care noi le-am facut personaje au sfirsit tragic. Sigur, romanul a mai si fabulat pe ici, pe colo. Dar fabulationarile noastre, in fond, deductii scriitoricesti, s-au dovedit a fi mai apoi cea mai pura realitate. (Sa scriu alaturi de Mircea Nedelciu si Mircea Mihaies ) a fost o imensa sansa si o imensa bucurie, pentru ca lucrul timp de trei saptamini la cele peste 500 de pagini manuscrise a fost un joc superb intre prieteni. Nu ne-am certat niciodata, n-am avut orgolii (desi eram naturi total diferite), pentru ca am facut totul fara incrincenare, din placere. In fiecare seara, dupa cite 10 pagini batute la masina (baietii, mai cu spor, eu, destul de chinuit), ni le corectam fara crutare, taiam, scriam pe margine cuvinte nu prea magulitoare, cinam voiosi si a doua zi ne puneam pe indreptat tot ce nu placuse celorlalti. A fost raiul pe pamint ca experienta de scris colectiv."
13 august 2012, bookaholic.ro - Evelina Bidea
"Femeia in rosu este (…) un text despre cum se scrie un roman, insa toate indicatiile tehnice sint bine ascunse in spatele fatadei unei actiuni care se petrece intr-un ritm alert. Femeia in rosu, roman al represiunii si al posibilitatii limitate de acces la informatie, este fortat sa recurga la o imagine a strainatatii si a permutarilor literare construite din fragmente. Obsesia granitei, a drumului si a Eldorado-ului american sint elemente care indica nu numai multiplele stratificari intertextuale rezultate din studiul de dinaintea scrierii romanului, caci informatiile directe despre spatiul american erau greu accesibile in epoca, dar si faptul ca la baza romanului se afla, de fapt, un joc al artei de amorul artei."
Mircea Cărtărescu
"E o carte-puzzle, multietajata, minutios imbricata, in care alterneaza registre si tonuri narative de o neobisnuita bogatie si in care «peticele» intertextuale realizeaza un colaj in care nuantele diverselor epoci colizioneaza intr-un haos ordonat. Nu forma cartii este insa lucrul cel mai important in cazul Femeii in rosu, ci filosofia ei. Trei teoreticieni literari pornesc in cautarea locus-ului estetic ce a parut, vreme de o suta de ani, cel mai putin adecvat pentru ancorarea unei opere «serioase», cel mai demn de o evitare dispretuitoare: senzationalul. Cu corolarul sau de kitsch, stridenta, romance, aventura, miracol de doi bani, senzationalul se intrupeaza aici in povestea «romantata» a Anei Cumpanas din Comlos, care, dupa o viata picaresca, in care traverseaza doua continente, se intoarce ca sa moara in Banatul natal. Miezul vietii sale este seara in care, imbracata in rochie rosie, faciliteaza uciderea amantului ei, faimosul bandit Dillinger, la Chicago. Cei trei autori vor scrie, prin urmare, nu, din start, un roman senzational, ci, dedublare specifica postmodernului, un roman despre (romanul) senzational, care sa fie, in acelasi timp – uzind de toate procedeele parodiei, pastisei, restauratiei butaforice –, un roman chiar senzational.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus