logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 22,35 lei
-7%24,03 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 13.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Şaman

Adina Dabija
În stoc
PREȚ: 22,35 lei
-7%24,03 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 13.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Ego. Proză
Intr-un roman cu tenta autobiografica, Adina Dabija descrie cautarea infrigurata a identitatii, pe parcursul unui drum care incepe intr-un sat din...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-3496-5
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Intr-un roman cu tenta autobiografica, Adina Dabija descrie cautarea infrigurata a identitatii, pe parcursul unui drum care incepe intr-un sat din Ardeal si ajunge pina in nordul inghetat al Canadei. Eroina sa cunoaste lumea prin poezie, filosofie, iubire, aventura, dar aceste etape sint mereu arse fiindca ea cauta altceva, iar in final se regaseste prinsa intr-un triunghi amoros straniu, in care mai sint implicati un om de afaceri din Quebec si sotia lui. Impingind aventura la limita, decide sa porneasca in cautarea unui saman eschimos, care pare sa detina cheia implinirii sale in viata. Saman este un roman despre curaj si inefabil, despre reinventare si optimism, plin de poezie si candoare.

Data apariției: 2013
Editura: Polirom
Pagini: 232
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură românâ, roman autobiografic, identitate, Ardeal, Canada, filosofie, iubire, aventură, triunghi amoros, reinventare
  • Adina Dabija - Autor
    Adina Dabija locuieste in prezent la New York, unde practica medicina chineza. Saman reprezinta primul sau volum in proza. A debutat in 1997 cu volumul poezia-papusa (Cartea Romaneasca), distins cu premiul pentru debut al Asociatiei Scriitorilor din Bucuresti. In 2006 a publicat volumul Stare nediferentiata (Brumar), distins cu Premiul pentru poezie al revistei Tomis pentru cea mai buna aparitie editoriala a anului 2006. Poeziile sale au fost traduse si publicate...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Adina Dabija în interviu cu Elena-Andreea Bădică, 3 iunie 2013, bookaholic.ro - Adina Dabija
"Fiecare om are inauntrul sau un saman, insa este foarte greu sa il descoperi. Si este un mister cine este, nu stii. Daca il descoperi, il descoperi treptat, prin diferite experiente de viata, care te aduc in centrul tau si te fac sa intelegi cine esti si ce este lumea. Nu stiu cine este samanul meu, dar stiu ca exista, ca se manifesta si ma ajuta. Si sint tot eu, dar un eu care se afla pe alt nivel. Cind am inceput sa scriu, n-am stiut ce vreau sa spun. Scrisul m-a dus la saman – il aveam deja, exista, dar nu-i pusesem un nume. Imi pare rau ca acum este ceva atit de definit si concret, pentru ca nu stiu daca poti sa encapsulezi experienta asta de viata intr-o forma atit de exacta. Dar ma bucur ca nu poate fi pus intr-un gen si cred ca viata mea, in general, nu poate intra intr-o categorie. Nu ma consider scriitoare, de exemplu. Sint cineva care incearca sa vada cine este si sa inteleaga ce se intimpla."
Adina Dabija în dialog cu Florina Zaharia, 26 mai 2013, AgenţiadeCarte.ro - Adina Dabija
"Eu cred ca toti avem in centrul nostru un „saman” dar societatea in care traim nu incurajeaza descoperirea acestuia, dimpotriva, ne face sa credem ca sintem neajutorati si prin urmare ne „sustine”, dar de fapt ne taie aripile: ne face dependenti de medicamnete, de relatii, de obiecte, de moduri de viata si de gindire. Am inteles in timp ce scriam citeva lucruri importante: ca nu apartin nici unui timp sau loc, nici unei estetici sau politici, ci doar centrului propriei mele existente, pe care l-am redescoperit in procesul scrierii. Am aflat ca un om poate sa ajunga fie atit de mult, incit toate circumstantele vietii sale sa devina neimportante. Privind retrospectiv, as putea spune ca am scris aceasta carte pentru redarea demnitatii omului, pentru ca omul a uitat cine este. Am scris-o mai ales pentru tineri si adolescenti, care, in loc sa se lase intimidati de lumea feroce creata de adulti si sa intre in jocul ei, sa stie ca orice om este un centru, un saman, o forta care comunica cu nevazutul, capabila sa reinventeze lumea si pe sine, si fiecare din noi avem, prin gratia divina, inauntrul nostru acest suflu regenerator."
2 iulie 2013, bookblog.ro - Elena Potocean
"Saman este o camera Sambo, un microunivers modelabil de perceptia fiecaruia, dar si omphalos, locul de intilnire dintre oniric si realitatea contemporana nemediata, fiind strabatut in sens figurat de aceeasi lumina verzuie intilnita in opera lui Eliade sau care il obseda pe Marele Gatsby. Poezia a facut din Adina Dabija o fiara metaforica, capabila sa spintece pintecul de balast al lumii sale, pentru a pasi in lumina unui eu mai incapator. Iar poezia Adinei din acest roman „ma facea fericita ca o hirtie de napolitana care zboara nestingherita pe strazile Bucurestiului, ca perechile de adidasi rupti agatati de firele de telegraf din Bronx sau ca un sirag de margele lucioase si colorate prinse intr-un copac din New Orleans”. Amintindu-ne de originile noastre si anuntind timpul innoirii spiritului, Saman este un monument de extrasenzorialitate, in care cu entuziasm si sinceritate, Adina Dabija cojeste realitate dupa realitate, realizind o dubla initiere (a celui care scrie si a celui ce citeste). Cuvintele ei devin spirite de care cititorul se lasa dus spre alte lumi, devorat si recompus."
Adina Dabija în interviu cu Stelian Ţurlea, 17 mai 2013, Ziarul de duminică, nr. 19 - Adina Dabija
"[Saman] este un pumn zdravan in zidul gros al existentei anoste de zi cu zi. Este o privire patrunzatoare a unui saman care m-a privit la un moment dat dinauntru si care mi-a amintit cine sint si pentru ce am venit pe lume, si pentru ce au venit toti oamenii pe lume: ca sa traiasca cu demnitate, cu fruntea sus, nu ca niste sobolani innebuniti de frici si de griji. Am scris aceasta carte pentru redarea demnitatii omului, pentru ca omul a uitat cine este, a uitat ca nu apartine nici unui timp si nici unui loc, ci doar centrului propriei sale fiinte, pur si luminos, de la Dumnezeu. Am scris-o mai ales pentru tineri si adolescenti, care, in loc sa se lase intimidati de lumea atroce creata de adulti si sa intre in jocul ei, sa stie ca orice om este un centru, un saman capabil sa reinventeze lumea si pe sine, si fiecare din noi avem, prin gratia divina, inauntrul nostru acest suflu regenerator. Aceasta este istoria descoperirii propriului meu „saman”. Toate evenimentele descrise in aceasta carte s-au intimplat intocmai pe nivelul miscarilor interioare si orice asemanare cu realitatea interioara este deliberata."
16 mai 2013, Dilema veche, nr. 483 - Simona Sora
"Saman de Adina Dabija este o carte extrem de curajoasa si pentru ca isi asuma – fictional, dar in deplina cunostinta de cauza – aceasta reinventare de sine, descoperirea spatiului incert al propriei fiinte, o „calatorie pe verticala mult mai mare si mai misterioasa, pe linga care scrisul nu e altceva decit o excursie la mare cu clasa...” Saman e o carte extraordinar de proaspata, de „transparenta” (in ciuda subiectului, atit de inconjurat de obscuritati si de „stiutori”) si de atenta cu livrarea adevarului propriu, o carte a nasterii de sine, printr-un efort aproape inuman de intelegere. […] Sa recunoastem, e un curaj (poetic) dintre cele mai rare, iar acest roman este una dintre cele mai spectaculoase carti aparute, in ultimii ani, in limba romana."
12 iulie 2013, Observator cultural, nr. 681 - Alina Purcaru
"Saman, romanul cu care debuteaza ca prozatoare Adina Dabija, este un hibrid intens personal intre ceea ce se cheama carte a initierii, roman autofictional si roman al formarii spirituale. Cartea deschide si o pista ezoterica, directie mai putin batuta in proza romaneasca de data recenta si foarte recenta, plus un fascicul consistent in care se discuta, ca intr-o arta poetica integrata fictional, statutul, rosturile si efectele poeziei asupra celei/celui care o practica. Oricum am lua-o, cartea Adinei Dabija, care e si o foarte apreciata poeta, are drept centru de greutate cautarea de sine, o cautare de ordin spiritual, si interogatiile dureroase, dar revelatoare pe care o femeie ajunge sa le practice in diferite etape ale unui parcurs al autocunoasterii. Este o carte despre transformarile unei femei in carne si oase care cerceteaza natura lumii din jur, care e abuzata de multe ori, dar care continua sa faca fise de observatie, incercind, in acelasi timp, sa se conecteze la acele frecvente care n-o bruiaza."
O. Nimigean
"Adina Dabija apartine rasei rare a autorilor care nu consimt sa aduca ofrande nici idolului literaturii, nici idolului pietei, respingind atit constringerile «scolastice» ale unui canon formal, cit si aplicarea cutarei retete de succes. Se intimpla insa, din cind in cind, sa le iasa acestor rebeli carti cu adevarat vii, care ne reamintesc miza ontologica a scrisului. Combinind, de la sine, autofictiunea cu insertul oniric si fantastic – gen proxim: irealitatea imediata a lui Blecher, ezoterismul lui Eliade ori Cartarescu –, romanul de mistere (ale Bucurestilor, fireste) cu cel de aventuri in gheturile nordului canadian, basmul cu transcrierea nemediata a realitatii lumii contemporane, Saman recupereaza (uneori de pe buza cliseului, dar cu atit mai spectaculos) si resemnifica un traseu initiatic. Fara urma de mima. Netrucat. Convingator. Transmitind o senzatie de autenticitate chiar si atunci cind iti spui ca ai mai vazut «de astea». Adina Dabija ne ofera un roman de citit, la propriu, cu sufletul la gura.”   
Petrişor Militaru
„Romanul Saman reprezinta o experienta de autoinitiere in diferitele niveluri ale realitatii: de la momentele paradisiace ale copilariei la Magina si plecarea pe «drumul cel mare», la descoperirea propriei doctrine despre poezie ca mijloc de distilare a sufletului si pana la atingerea starii de saman menita sa «reporneasca roata intepenita a timpului transformarilor». Farmecul scriiturii vine din modul in care Adina Dabija strange laolalta autenticismul si incarcatura spirituala a prozelor eliadesti cu onirisul din scenariile halucinante ale lui Remedios Varo Uranga, rafinamentul scriiturii lui Gibran cu vigoarea narativa a lui Henry Miller. Avem in fata un roman fascinant: la inceput cititorul va fi captivat intr-o calatorie labirintica pentru ca, pe parcurs, sa se elibereze in mandala propriilor aspiratii si a reveriilor fundamentale. In acest caz, lectura devine, ca sa il parafrazez pe un saman Yaqui, o modalitate de a vedea prin crapatura dintre lumi.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus