Descriere produs
Unul dintre cei mai importanți și mai influenți scriitori ai lumii, autorul capodoperelor Crimă și pedeapsă, Frații Karamazov, Idiotul sau Demonii, cărți traduse în toate limbile, adaptate pentru teatru sau ecranizate
Diferit de celelalte romane ale lui Dostoievski, Adolescentul e istorisit din perspectiva unui tânăr de nouăsprezece ani, a cărui naivitate se reflectă într-o voce narativă la fel de ingenuă precum este şi protagonistul cărţii.
Fiul nelegitim al unui moşier depravat, tânărul Arkadi Makarovici Dolgoruki oscilează neîncetat între pornirea de a scoate la iveală greşelile tatălui şi dorinţa ascunsă de a-i câştiga preţuirea. Înarmat cu un document despre care îşi închipuie că îi va oferi puteri depline asupra celorlalţi, Arkadi pleacă la Petersburg să-şi întâlnească tatăl, însă această experienţă iniţiatică îi dezvăluie mizeriile concrete ale vieţii adulte şi îi schimbă din temelii viziunea asupra lumii. Dostoievski vede trecerea prin adolescenţă a personajului său ca pe o stare continuă de nesiguranţă, ignoranţă şi nedesăvârşire, dar şi de fantezie şi exuberanţă în care totul este posibil.
Idiotul (Top 10+) (2022) ,
Jucătorul (Top 10+) (2013) ,
Jurnal de scriitor (2013) ,
Însemnări din subterană (2013) ,
Crimă şi pedeapsă (2013) ,
Crimă şi pedeapsă (2023) ,
Idiotul (2015) ,
Crimă şi pedeapsă (2024) ,
Oameni sărmani (Top 10+) (2016) ,
Adolescentul (2016) ,
Detalii produs
Titlu original: Podrostok
ISBN: 9789734653645
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 664
Limbă: Română
Dimensiuni: 10,6x18 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Polirom
Teme: identitate
Speciale >> Cărțile bune vin de la ruși
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
„Ediția actuală a Adolescentului, purtând pecetea limbii române literare de astăzi, a înțelegerii profunde a stilului contrapunctat și a poeticii asociativ-contrastive dostoievskiene, o să aibă viață lungă în cultura românească. (...) Avem în mână o traducere autentic-artistică, fidelă și frumoasă (...).
Cititorii (...) vor încerca o mare satisfacție estetică, precum și profunde trăiri existențiale provocate de analogiile acestui roman dostoievskian cu prezentul nostru, dominat de o tristă devălmășie a „valorilor”, de mercantilism, de subcultură și de religia succesului facil.”
„Romanul trecerii de la copilărie la jocurile serioase și absurde ale celor mari. Adolescentul, fiul nelegitim al lui Makar Ivanici Dolgoruki, evoluează de la credința în viața bazată pe iubire, generozitate și cinste, la evidența faptului că totul este necinstit, insolent și mârșav. Se îndrăgostește de cine n-ar trebui, vrea să se simtă important, este ezitant și condus de o pasiune vie pentru viață, pentru o idee. Ideea lui, scoasă în evidență în mai multe locuri, înseamnă singurătatea.
Neștiutor și avântat la început, avea impresia că orice este posibil, numai că treptat și-a dat seama că imaginea pe care o avea nu era decât o aparență. Cortină după cortină, adevăr după adevăr, realitatea s-a schimbat în paralel cu trecerea către maturitate. Adolescentul a realizat că nimic nu e simplu și nimic nu e ce pare a fi.”
„Deși personajele sale vorbesc mult, prea mult uneori, reacția lui Dostoievski față de lumea ce-l înconjoară apare mai degrabă în manifestări decât în discurs: în felul în care se mișcă, gesticulează, se scarpină, se holbează sau râd aceste personaje. Rareori, în marasmul de gesturi, multe fără însemnătate, transpare câte o întorsătură de frază, câte un sunet al cărui înțeles adânc răscolește pe neașteptate soarta eroilor, îi împinge, cu alte cuvinte, în scenă, îi trezește la viață.”
Andrew R. MacAndrew"Romanele lui Dostoievski sunt furtuni ale clarviziunii, vârtejuri în marea de nisip, capcane de apă care amenință să ne tragă în adâncuri la fiecare mișcare. Întâmplările și personajele sunt ținute alături de un singur liant, mai puternic decât oricare altul, materia sufletului. Furat de poveste, cititorul se trezește apucat și aruncat de colo-colo până la uitarea de sine; orbit, sufocat, el se trezește victima unui rapt dumnezeiesc. Doar citind Shakespeare am avut aceleași revelații.”
Virginia Woolf