logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Talk Show-ul. Despre libertatea cuvântului ca mit

Patrick Charaudeau, Rodolphe Ghiglione
Colecții/Serii: Collegium
Talk show-ul este unul dintre genurile publicistice foarte in voga si la noi in ultimii ani. Ce se ascunde insa in culisele acestui tip de emisiune?...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 973-681-967-1
EAN-16: 973681967
Dimensiuni: 13,5x20 cm
Tip copertă: Paperback

MAI MULTE DESPRE CARTE

Talk show-ul este unul dintre genurile publicistice foarte in voga si la noi in ultimii ani. Ce se ascunde insa in culisele acestui tip de emisiune? In ce proportii se combina mistificarea si demistificarea realitatii? Care sint mecanismele de transmitere a informatiei „spectacularizate”? Formulate ca raspuns la astfel de intrebari, analizele desfasurate de autori pornind de la trei exemple de emisiuni celebre se finalizeaza intr-un denunt al telecratiei ca mit al libertatii cuvintului.

Cuprins extins:
La ce foloseste televiziunea?
De la dezbaterea televizata la talk show
Dezbatere si talk show: punere in scena/punere in spectacol
Talk show si reality show: diferente si asemanari
Preeminenta animatorului
Falsa universalitate a talk show-ului
Trei imaginaruri ale democratiei directe
Telecratia ca mit al democratiei directe
Televiziunea – simulacru al democratiei
Autor: Patrick Charaudeau, Rodolphe Ghiglione
Traducător: Oana Pocovnicu
Prefaţator: Daniela Zeca-Buzura
Data apariției: 2005
Editura: Polirom
Titlu original: La parole confisquee: Un genre televisuel : le talk show
Pagini: 232
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
media, talk-show, culise, dezbatere televizată, reality show, telecraţie
  • Rodolphe Ghiglione
    Autor
    Patrick Charaudeau - Autor
    Patrick Charaudeau este profesor de Stiintele limbajului la Universitatea Paris-XIII si directorul Centrului de Analiza a Discursului, Paris. De acelasi autor: La pressse, produit, production, reception (2000), La television et la guerre (2001), Dictionnaire d’analyse du discours (2002).
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Patrick Charaudeau
    Autor
    Daniela Zeca-Buzura
    Prefaţator
    Rodolphe Ghiglione - Autor
    Rodolphe Ghiglione este profesor de psihologie sociala la Universitatea Paris-VII si directorul Centrului de Studii asupra Cuvintului, Paris. De acelasi autor: Traite de psychologie cognitive (1989), Cours de psychologie (6 vol., 1996-2003), Les techniques d’enquête en sciences sociales (2005).
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Rodolphe Ghiglione
    Autor
    Daniela Zeca-Buzura Daniela Zeca-Buzura - Prefaţator
    Daniela Zeca-Buzura este absolventă a Facultăţii de Litere din Bucureşti, a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi a unui masterat în ştiinţele comunicării. Din anul 2001 este doctor în filologie al Universităţii din Bucureşti...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

22 august 2005, Evenimentul Zilei - Alex Ulmanu
"Cartea lui Patrick Charaudeau si Rodolphe Ghiglione demonteaza genul bucata cu bucata si explica pentru toata lumea mecanismele, trucurile si miturile. Aflam ce diferente si asemanari sint intre talk show si reality-show, cit de important e rolul moderatorului sau animatorului ori cum sta treaba cu impresia de democratie in direct pe care o da un studio in care discuta doi sau mai multi oameni. «Telecratia» e doar un mit, conchid autorii, bazindu-se pe analiza a trei faimoase show-uri. Ca orice emisiune, talk show-ul presupune adesea «spectacularizarea» informatiei, dar spectacolul, de cele mai multe ori, nu este sinonim cu realitatea."
Daniela Zeca Buzura
„Meritele incontestabile ale acestui studiu, dar si accentele sale incomode survin, fara indoiala, din punerea sub lupa a unui mecanism exersat de producere a iluziei, cum este si cel al televiziunii actuale, prin care confruntarea dintre un moderator si invitatii sai face si mai vizibila o criza generala a democratiei reprezentative, dar si fortarile disperate ale media de a prelua si a umple din mers deficitele simbolice pe care societatea globala le ejecteaza ca nerezolvate: persoane «pierdute din vedere», micile drame conjugale, crime neelucidate, chestiunea perpetua a celuilalt si a lipsei de afectiune etc.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus