logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 25,08 lei
-7%26,97 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 12.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

După finitudine. Eseu asupra necesităţii contingenţei

Quentin Meillassoux
În stoc
PREȚ: 25,08 lei
-7%26,97 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 12.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Angelus Novus
„Acest eseu, fragment al unei întreprinderi filosofice (sau „speculative”, pentru a utiliza vocabularul său) cu totul...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-606-843-724-8
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

„Acest eseu, fragment al unei întreprinderi filosofice (sau „speculative”, pentru a utiliza vocabularul său) cu totul importante, reia de la rădăcină problema care a pus în mișcare filosofia critică a lui Kant și, prin intermediul soluției pe care Kant i‑a oferit‑o, a rupt în două, pentru a ne exprima astfel, istoria gândirii. Această problemă, formulată în maniera cea mai clară de către Hume, privește necesitatea legilor naturii. Unde își are sursa această pretinsă necesitate, de vreme ce, în mod evident, experiența sensibilă, din care provine tot ceea ce știm sau credem că știm cu privire la lume, nu poate să o garanteze? După cum se știe, Kant îi concede lui Hume că tot ceea ce știm își are sursa în experiență. Însă, nevrând să renunțe la necesitatea legilor naturii, a căror formă matematică și al căror acord cu observația empirică sunt cunoscute de la Newton încoace, Kant trebuie să conchidă că această necesitate, deoarece nu poate proveni din receptarea noastră sensibilă, are o altă sursă: activitatea constituantă a unui subiect universal, pe care Kant îl numește „subiect transcendental”. Distincția dintre receptarea sensibilă și constituirea transcendentală pare a fi cadrul de referință obligatoriu al întregii gândiri moderne, și în special al teoriei „modalităților”, respectiv a necesității și a contingenței. Gândirea lui Deleuze și Foucault se învârte tot în jurul ei. Regăsim aceeași distincție ca fundament al alteia, centrală pentru Carnap și tradiția analitică, între științele formale și științele experimentale. Quentin Meillassoux a arătat cu o forță uimitoare că o înțelegere alternativă a problemei lui Hume, rămasă într‑o oarecare măsură în umbră, în ciuda faptului că e mai „naturală”, poate da naștere unui cu totul alt partaj. Asemeni lui Kant, Meillassoux salvează necesitatea, inclusiv cea logică. Dar, asemeni lui Hume, el susține că nu există niciun fundament valabil pe care necesitatea legilor naturii să se poată sprijini.”

Alain Badiou

Autor: Quentin Meillassoux
Traducător: Ovidiu Stanciu
Data apariției: 2014
Editura: Tact
Pagini: 198
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
eseu, filosofie, istoria gândirii, legile naturii, Kant, Hume, Newton
  • Quentin Meillassoux - Autor
    Quentin Meillassoux  (n. 1967), filosof francez. A studiat la École normale supérieure din Paris, instituție la care ulterior a predat cursuri si seminarii de filosofie. În 1997 a obținut doctoratul cu o teză intitulată L’inexistence divine [Inexistența divină]. În prezent este conferențiar la Université Paris-1 Panthéon-Sorbonne. Până acum, a publicat urmatoarele...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus