logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 36,27 lei
-7%39 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 14.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Retorica şi discurs tautologic în comunicarea didactica persuasivă

Mircea Breaz
În stoc
PREȚ: 36,27 lei
-7%39 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 14.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Educaţie
Lucrarea analizează importanţa utilizării instrumentului retoric în limbajul educaţional, în general, şi în limbajul acţiunii...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-606-8244-36-5
Dimensiuni: 16,5x24 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Lucrarea analizează importanţa utilizării instrumentului retoric în limbajul educaţional, în general, şi în limbajul acţiunii didactice, în particular, urmărind: rolul mecanismelor retorico-discursive în cadrul procesului de producere a conceptualizării didactice; investigarea modalităţilor retorico-didactice de influenţare deliberată a auditoriului, în interacţiunile din mediul educaţional; studiul configurării unui domeniu al stilisticii didactice, în cadrul căruia analiza stilului didactic conceptual să ocupe o poziţie privilegiată. 
Studiile de lingvistică, logică simbolică, filozofie, psihologie şi pedagogie au evidenţiat un fapt general destul de simplu: anume că redundanţa este în firea lucrurilor, prin urmare expresia discursivă persuasivă şi tautologia - formă discursivă de exprimare a acesteia - o exploatează fără complexe, întrucât o redundanţă la un anumit palier încetează a mai fi redundanţă la alt palier. 
Necesitatea reconsiderării fundamentelor retorico-didactice ale comunicării persuasive se justifică şi ca o reacţie la o serie de provocări constatabile în mediul educaţional contemporan. Aceste provocări derivă fie din diferitele manifestări ale relativei crize actuale de motivare pentru cariera didactică, rezultând, la rândul lor, din tendinţa de diminuare treptată a monopolului asupra educaţiei deţinut de actorii tradiţionali din sistem, fie din diversele efecte ale crizei educaţiei avansate, înţeleasă încă de la sfârşitul secolului trecut în termenii unei paradoxale incapacităţi sistematizante sau ai unei condiţionări didactice exagerate, de unde, transformarea treptată a unor discipline în simple exerciţii retorice.

Autor: Mircea Breaz
Data apariției: 2012
Editura: ASCR
Pagini: 258
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
retorică, limbaj educaţional, mecanism retorico-discursiv, stilistică didactică, expresie discursivă persuasivă, exerciţii retorice

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus