logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 22,35 lei
-7%24,03 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 13.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Cele mai bune 10 filme româneşti ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici

Cristina Cociorvescu, Magda Mihăilescu
În stoc
PREȚ: 22,35 lei
-7%24,03 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 13.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Cinema
Intr-o ancheta a Asociatiei Criticilor de Film, 40 de profesionisti din domeniu apartinind tuturor generatiilor au acceptat sa raspunda la...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-1728-9
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Intr-o ancheta a Asociatiei Criticilor de Film, 40 de profesionisti din domeniu apartinind tuturor generatiilor au acceptat sa raspunda la intrebarea: „Care sint cele mai bune zece lungmetraje de fictiune romanesti produse din 1912 si pina azi?”. A rezultat o lista de 59 de titluri, pe primele zece locuri situindu-se: Reconstituirea (1970), Padurea spinzuratilor (1965), Moartea domnului Lazarescu (2005), 4 luni, 3 saptamini si 2 zile (2007), Secvente (1982), Nunta de piatra (1973), La Moara cu noroc (1956), A fost sau n-a fost? (2006), Proba de microfon (1980), Croaziera (1981). Volumul prezinta fiecare film cu ajutorul unor texte critice si al unor fragmente din cronicile publicate de-a lungul anilor. Astfel se invalideaza ideea preconceputa conform careia critici de virste diferite au gusturi si pareri diametral opuse, dovedindu-se ca exista in filmografia romaneasca pelicule ce se numara printre preferintele tuturor generatiilor.

Coordonator: Cristina Cociorvescu, Magda Mihăilescu
Data apariției: 2010
Editura: Polirom
Pagini: 224
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
artă contemporană, cinematografie, istoria cinematografiei, selecţie, film românesc
  • Magda Mihăilescu
    Coordonator
    Cristina Cociorvescu - Coordonator
    Cristina Corciovescu este critic de film. Absolventa a IATC „I.L. Caragiale”, Bucuresti, sectia Teatrologie-Filmologie (1968). Timp de aproape 20 de ani a fost redactor-sef al lunarului Caiet de documentare cinematografica si, ulterior, redactor-sef al revistei ProCinema (1995-1999). Colaboratoare constanta, din 1994, la International Film Guide (Londra), este coautoare a volumelor Secolul cinematografului (1989), 1234 cineasti romani (1996), Dictionar...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile
  • Cristina Cociorvescu
    Coordonator
    Magda Mihăilescu - Coordonator
    Magda Mihăilescu este critic de film. Absolventa a Facultatii de Filosofie, sectia Ziaristica (1960). Titular al rubricii de cinema in Flacara, Informatia Bucurestiului, Adevarul, Adevarul Literar si Artistic, Gindul. Carti publicate: Sophia Loren (1969); Aceste gioconde fara suris. Convorbiri cu Malvina Ursianu (2006); François Truffaut. Barbatul care iubea filmele (2009); Lucian Pintilie. Guardare in faccia il Male (in colab., 2004); Cele mai bune zece...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Cristina Corciovescu în dialog cu Silviu D. Constantinescu, nr.12-18 iunie 2010, Suplimentul de Cultură
"Este un proiect pe care l-am inceput in 2008. E drept ca gestatia acestei carti a fost putin cam lunga. Nu pot sa spun ca era nevoie neaparat de un astfel de clasament, dar mie mi se pare ca a fost un test pentru critica de film actuala, pentru diferitele generatii de critici care scriu astazi pentru a vedea care sint noile idei, felul in care sint privite filmele romanesti, felul in care este asimilat cinematograful de dinainte de 1989 si, in general, o dovada ca acest nou val nu este o generatie spontana, nu a aparut pe un loc gol si are predecesori, o filiatie."
4 iulie 2010, Evenimentul zilei - Alexandra Olivotto
"Dincolo de comparatiile inevitabile, mai important este labirintul de filiatii din filmul romanesc pe care il schiteaza criticii la fiecare pas. Nedivizati de acea prapastie dintre generatii – o spune Cristina Corciovescu –, ei parcurg distantele dintre La Moara cu noroc, de Victor Iliu, la Padurea spinzuratilor nu pe traseul obisnuit, acela al constatarii asemanarilor dintre cele doua ecranizari, ci pe acela, de pilda, al configurarii unei filosofii a luminii. Se stabilesc paralele intre formula stilistica a Secventelor lui Tatos si acelea din E pericoloso sporgersi, de Nae Caranfil, si Occident, de Cristian Mungiu. Pe scurt, volumul Cele mai bune 10 filme romanesti ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici ofera o lectura «multilateral dezvoltata» – istorica, analitica si, nu in ultimul rind, beletristica."
30 iunie 2010, Ziua de Cluj - Claudiu Groza
"40 de critici romani de film, din toate generatiile, si-au asumat riscul primului “top 10” al cinematografiei noastre. Rezultatele, spectaculoase, au fost reunite in volumul Cele mai bune 10 filme romanesti ale tuturor timpurilor, publicat de Editura Polirom."
23 iunie 2010, HotNews.ro - Iulia Blaga
"Volumul este util pentru ca stringe la un loc aprecieri critice diverse despre 10 filme romanesti de valoare - mai ales pe cele publicate in ziare si reviste ale caror arhive nu exista pe internet. In conditiile in care in continuare se scrie si se publica la noi prea putina carte de specialitate, un volum despre filmul romanesc e de nelipsit cel putin din bibliotecile liceenilor si studentilor. O alta constatare, facuta si de Cristina Corciovescu, e ca alcatuirea topului a aratat ca intre gusturile criticilor din vechea generatie si cele ale colegilor tineri nu exista diferente mari. Si unora, si altora le plac Victor Iliu si Corneliu Porumboiu. Si unii, si altii au votat trei filme ale regizorilor Noului Cinema Romanesc in primele 10."
Cristina Corciovescu
"Nu e lesne sa alegi zece filme din aproape 1 000. Pe fiecare trebuie sa-l privesti cu ochiul de atunci si cu ochiul de acum si, pe cit posibil, fara idei preconcepute sau parti-pris-uri. Trebuie sa pui in functiune cintarul cel mai fin si te intrebi daca el functioneaza cind e vorba despre arta. Ti-e teama sa nu gresesti si sa nu fii nedrept. Ti-e mila de filme pe care le-ai iubit cindva si pe care altele mai noi le-au inlocuit in inima ta. Te bucuri cind constati ca alti colegi de breasla gindesc ca tine. Si iti pare rau ca unii realizatori se vor necaji pentru ca filmele lor au cazut sub linie. Toate aceste ginduri au stat la baza acestei carti.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus