logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 26,83 lei
-7%28,85 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Filmul surd în România mută: politică şi propagandă în filmul românesc de ficţiune (1912-1989)

Cristian Tudor Popescu
În stoc
PREȚ: 26,83 lei
-7%28,85 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Cinema
Pornind de la filme ale unor monstri sacri ca Griffith, filmele sovietice de propaganda ale deceniului trei (inclusiv Eisenstein) sau cele...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-2364-8
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Pornind de la filme ale unor monstri sacri ca Griffith, filmele sovietice de propaganda ale deceniului trei (inclusiv Eisenstein) sau cele propagandistice naziste (Leni Riefenstahl), volumul prezinta filmul romanesc de fictiune – de la peliculele interbelice, incepind cu Razboiul de independenta, pina la cele ale epocii comuniste. Acestea din urma sint diferentiate in functie de perioadele in care au fost produse si de evolutiile politice specifice perioadelor respective si sint urmate de numeroase studii de caz, intre care Directorul nostru, Puterea si Adevarul, dar si filme antisistem precum Reconstituirea.

Cuprins extins:
Propaganda si cinematograful
Propaganda si filmul de fictiune
Inceputurile influentei cinematografului asupra realitatii
Cinematograful sovietic de propaganda
Cinematograful romanesc de propaganda
Data apariției: 2011
Editura: Polirom
Pagini: 304
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
artă contemporană, cinematografie, istoria cinematografiei, film, politică, propagandă, film românesc

Opinii Editoriale

nr. 8, august 2012, Apostrof - Doru Pop
"Punctul forte al cartii il reprezinta parcurgerea unor mecanisme ale propagandei din perspectiva istoriei cinematografiei autohtone. Cartea reprezinta o dezmembrare sistematica a mecanismelor prin intermediul carora a fost posibila impunerea unui terorism ideologic si ideatic de catre regimul comunist in Romania. Calitatea principala a cartii lui C. T. Popescu consta in analizele subtile aplicate pe filmele vremii. Impreuna cu o buna cunoastere a informatiilor disponibile si citirea unor documente din epoca si, de asemenea, cu ajutorul flerului jurnalistic, autorul elaboreaza concepte inovatoare, cum ar fi cinematografia romaneasca surdomuta, care fac ca aceasta lectura sa fie nu numai interesanta, dar sa ramina in acelasi timp un studiu relevant stiintific."
7 ianuarie 2012, Suplimentul de cultură, nr. 338 - Costi Rogozanu
"O carte care nu trebuie ratata, fie si pentru certuri mocnite cu autorul, este Filmul surd in Romania muta de Cristian Tudor Popescu."
4 decembrie 2011, stelian-tanase.ro - Stelian Tănase
"Simbata l-am invitat la 3×3 pe Cristian Tudor Popescu, incisivul gazetar, nu ca sa discutam despre realitatea politica a saptaminii ci despre propaganda si manipulare. Pretextul l-a constituit excelenta sa carte Filmul surd in Romania muta. Politica si propaganda in filmul romanesc de fictiune lansata recent la Tirgul de carte. A fost ocazia de a recapitula – atentie melancolici, e de infarct – filmele tineretii noastre. CTP incheie bine cartea cind atrage atentia ca sloganele auzite in 1990 „Noi muncim, noi nu gindim”, „Moarte intelectualilor”, „Noi nu ne vindem tara” au o strinsa legatura cu propaganda si manipularea operata de PCR prin intermediul filmelor romanesti din perioada 19478-89."
3 noiembrie 2012, CriticAtac.ro - Igor Mocanu
"Este un prilej de maxim entuziasm aparitia cartii lui Cristian Tudor Popescu, sugestiv intitulata Filmul surd in Romania muta. Politica si propaganda in filmul romanesc de fictiune (1912-1989), publicata de Editura Polirom in 2011 in colectia „Cinema”. Sigur, discutii in jurul productiei cinematografice de dinainte de 1989 au mai existat, si aici demonul revizuirii s-a instalat cuminte, insa aceste dezbateri au vizat mai mult anumite personalitati mainstream, cu o vadita popularitate de masa dupa ’89, cum este Sergiu Nicolaescu, sau peliculele de masa cu Nea Marin s.cl. O analiza serioasa, la rece, macar si maniheist ca in critica literara, nu pare sa fi existat, nemaivorbind de o incadrare organica a acelei cantitati de film in corpul generos al culturii vizuale autohtone si in miezul discutiilor din cadrul studiilor vizuale. Iar cartea lui Cristian Tudor Popescu, care pe deasupra mai este si o lucrare de doctorat la baza, promite inca din titlu sa infaptuiasca aceasta schimbare strategica de paradigma culturala."
29 noiembrie 2011, Business Magazin - Mădălina Cerban
"Cristian Tudor Popescu, unul dintre cei mai prestigiosi jurnalisti din Romania si senior editor gandul.info, poate fi descoperit de cititori si intr-o altfel de ipostaza: aceea de autor al unui studiu despre filmul autohton, Filmul surd in Romania muta. Politica si propaganda in filmul romanesc de fictiune (1912-1989), care a aparut in colectia „Cinema” a editurii Polirom. Pornind de la filme ale unor monstri sacri ca Griffith, filmele sovietice de propaganda ale deceniului trei (inclusiv Eisenstein) sau cele propagandistice naziste (Leni Riefenstahl), volumul lui Cristian Tudor Popescu prezinta filmul romanesc de fictiune – de la peliculele interbelice, incepand cu Razboiul de independenta, pana la cele ale epocii comuniste. Acestea din urma sint diferentiate in functie de perioadele in care au fost produse si de evolutiile politice specifice perioadelor respective si sint urmate de numeroase studii de caz, intre care Directorul nostru (1955), Puterea si Adevarul (1972), dar si filme antisistem precum Reconstituirea (1970)."
Cristian Tudor Popescu
"Filmul romanesc de fictiune s-a nascut cu propaganda politica in el, ca un copil infectat cu HIV inca din pintecele mamei. Istoria lui a fost dublata de istoricul bolii. Pe linga semnele specifice cresterii, in fiecare etapa de viata, tumorile, eruptiile, plagile s-au dezvoltat si ele. Cosurile pubertatii filmului romanesc au aparut linga bubele sindromului imunodeficientei politice. Din cele 550 de pelicule ale perioadei comuniste, aproximativ 222 (adica 40%) pot fi considerate ca avind caracter politic, propagandistic, restul fiind divertisment, comedie muzicala, filme pentru copii – proportia lui Lenin (60% propaganda, 40% diver-tisment) fiind totusi inversata. Cu prea putine exceptii, propaganda din cinema a urmat cu fidelitate liniile politice de evolutie ale PCR. A fost mai intii prosovietica, internationalista, antiromaneasca, apoi national-comunista, anticitadina, antiintelectuala, antioccidentala, vehicul al cultului lui Ceausescu.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus