logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 09.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

4 decenii, 3 ani şi 2 luni cu filmul românesc

Alex. Leo Şerban
În stoc
PREȚ: 8,95 lei
-7%9,62 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 09.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Cinema
Alex. Leo Serban revine dupa volumul din 2006, De ce vedem filme. Et in Arcadia Cinema, cu o carte dedicata in intregime filmului romanesc.
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-1363-2
EAN-16: 978973461363
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Alex. Leo Serban revine dupa volumul din 2006, De ce vedem filme. Et in Arcadia Cinema, cu o carte dedicata in intregime filmului romanesc.


Data apariției: 2009
Editura: Polirom
Pagini: 384
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
artă contemporană, cinematografie, film românesc, istoria cinematografiei române, critică de film
  • Alex. Leo Şerban - Autor
    Alex. Leo Şerban (1959-2011) a fost critic de film, jurnalist, traducator si artist vizual. A semnat traduceri, eseuri si proza in numeroase publicatii culturale romanesti si straine. A fost curator si expozant si a facut parte din numeroase jurii internationale in cadrul unor expozitii de arta si festivaluri de film. A initiat si a condus Clubul Cinefililor de pe linga Institutul Francez din Bucuresti. A conferentiat la Lincoln Center din New York (1996),...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

august 2009, Dilemateca - Florin Barbu
"Volumul este impecabil in constructie, iar succesiunea articolelor are, indiscutabil, ritm, taietura si montaj cinematografic."
30 aprilie 2009, Cultura - Mihai Fulger
"Textele lui A.L.S., chiar si cind nu sint dialoguri sau pagini de „jurna.l.s.“, creeaza impresia de spontaneitate; contribuie la acest efect si numeroasele paranteze, menite a reflecta fluxul gindirii. Alte atuuri ale textelor sint stilul zglobiu (jocurile de cuvinte reprezinta o alta dominanta, inca din titluri) si complicitatea cu cititorul, pe care A.L.S. il maguleste adresindu-i-se ca de la cinefil la cinefil, ba chiar de la estet la estet, pentru ca nu lipsesc trimiterile la arte mai virstnice."
30 aprilie 2009, Orizont - Alexandru Budac
"E fascinant sa urmaresti in 4 decenii, 3 ani si 2 luni ... cum s-au schimbat lucrurile si sa constati ca vocea si exigentele criticului nu au obosit deloc in tot acest timp. El a ramas la fel de plin de verva si la fel de sigur de condeiul sau."
19-25 noiembrie 2009, Observator cultural - Valerian Sava
"Odata cu cronica la Senatorul melcilor (1995) de Mircea Daneliuc, proza critica a lui a.l.s. se sustrage in mare masura, precum cinema-ul ca arta si, inaintea lui, muzica si poezie, unui comentariu in alt limbaj, incit solutia optima ar fi sa reproducem, daca s-ar putea, in integralitate  sau prin lungi pasaje juxtapuse (doar cu sublinieri atent marcate sau cu modeste note de subsol, pentru care n-avem nici spatiu) textele care se definesc prin ele insesi. Fac, totusi, o remarca prealabila. Semnatarul volumului de fata reuseste – pare-mi-se in singularitate, oricum, la nivelul performantei maxime – o demonstratie de forta si finete intr-un registru probat ca handicap pentru multi si chiar pentru cei mai buni dintre noi. Sint acele „judecati de existenta si de situare” care preced, insotesc sau se topesc in „judecatile de valoare/evaluare”. Sint tehnica si deontologia celor ce onoreaza critica, in unicul domeniu in care acest termen numeste o profesiune. Sint „prezumtia de legitimitate” si ipoteza virtualitatilor optime in ecuatia oricarei lucrari, pe care e chemat sa le descopere in ineditul lor ascuns si de la care porneste un critic nemalformat de ticurile perpetuate nestiut din spatial celor vreo sase decenii de eclipsa epistemologica."
Alex. Leo Şerban
"Volumul de fata contine mai tot ce am scris despre filmul romanesc – de la primul text din anii 80 (despre serialul Lumini si umbre) si pina la discutia cu A.O. Scott, la cald si la Cannes 2008, despre Boogie. Lipsesc textele despre Lucian Pintilie (deja aparute in Dietetica lui Robinson) si un eseu despre Iacob, scris la-nceputul anilor 90 si ingropat in defuncta publicatie „Film“. Nu sint numai cronici sau eseuri; sint si scrisori (in general de protest), dialoguri, monologuri, portrete, regrete, pagini de jurnal. Actiuni si reactiuni. Castele de nisip si valuri – noi, vechi... Tot ceea ce stimuleaza un critic, maturat de tot ceea ce-l enerveaza. Este cartea unor atitudini mai mult decit a unor certitudini.“ 
Cristina Corciovescu
"Vocea lui Alex. Leo Serban este inconfundabila in critica romaneasca de cinema. Determinante sunt precizia verdictului, curajul cu care demoleaza atunci cind e cazul, constiinta propriei valori si, nu in ultimul rind, backgroundul cultural care il ajuta sa iasa din perimetrul criticii de gust privilegiata in presa noastra. El este un rational, si nu un impulsiv, chiar daca ii place sa se avinte in polemici si, daca se poate, sa aiba ultimul cuvint. E un riguros, si nu un impresionist, chiar daca slova sa e sprintara si cedeaza adesea tentatiei calamburului. Alex. Leo Serban nu este omul jumatatilor de masura sau al afirmatiilor de complezenta. De aceea, adevarurile sale merita sa ne puna pe ginduri.”
H.-R. Patapievici
"Pentru mine, existenta lui Alex. Leo Serban este o garantie a normalitatii. Combinatia de inteligenta, eleganta, fronda, fairplay, bun-simt si nonconformism a tuturor judecatilor lui ma reconforteaza in certitudinea ca viata este inca respirabila, cultura noastra inca nu a murit, noua incultura generala inca nu ne-a cules pe faras, iar viitorul inca mai poate fi privit cu o combinatie ironica de incredere rezonabila si senin pesimism. Cit timp Leo scrie, stiu ca ma pot increde in judecata cuiva. Cit timp suntem contemporani, simt ca singuratatea gusturilor si a judecatilor nu e inca totala, iar diferentele dintre noi se inscriu firesc atit in misterul general al vietii, cit si in farmecul special al convietuirii.” 

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus