Descriere produs
În anii de început ai celui de-al Doilea Război Mondial, la bordul unui pachebot ce se îndreaptă spre Buenos Aires, călătorii descoperă că printre ei se află un campion mondial la şah pe nume Czentovic. Talentul de şahist al jucătorului, fiu al unui luntraş sărac dintr-un sătuc slav, e dublat de o lipsă de educaţie apropiată de grosolănie. Printr-un concurs de împrejurări, Czentovic ajunge să se înfrunte pe tabla de şah cu un grup de călători de pe vas, pe care îi învinge cu uşurinţă. Atunci însă intră în scenă, cu totul surprinzător, un personaj straniu, al cărui trecut recent este legat de jocul de şah într-un mod tulburător şi sumbru, ce implică o confruntare cu anchetatorii gestapovişti ai Reichului nazist. Ideea de „joc al minţii” capătă astfel o semnificaţie mult mai amplă, iar înfruntarea ce se prefigurează pe pachebot e doar ecoul alteia, mult mai teribilă.
Lumea de ieri (2023) ,
Amoc. Obsedatul (2013) ,
Lupta în jurul unui rug (2023) ,
Nerăbdarea inimii (2017) ,
Jucătorul de şah (Top 10+) (2018) ,
Magellan. Omul şi fapta sa (2020) ,
Maria Antoaneta (2020) ,
Maria Stuart (2020) ,
Erasmus (2021) ,
Frica • Scrisoare de la o necunoscută (2022) ,
Detalii produs
Din blogul Cartepedia
,,Un pachebot traversează Atlanticul. Pe el se află și campionul mondial la șah, Czentovic. Câțiva împătimiți de jocul minții îi propun acestuia o partidă și cu ajutorul unui pasager înstărit și la fel......“
citește mai mult,,Opera în proză a lui Stefan Zweig (nuvelele și unicul roman) pare legată de un fir nevăzut, și anume obsesia sa pentru obsesii. El își construiește fiecare poveste în jurul unui personaj ce în diferit......“
citește mai multOpinii editoriale
„În descrierea partidei de şah, Zweig imaginează o metaforă extraordinară pentru teribila şi sumbra confruntare cu torţionarii nazişti. Anamneza prezentată de el nu este una a indivizilor, ci a întregii Europe.”
The New York Review of Books„Zweig este înzestrat cu o curiozitate psihologică nestăvilită, o franchețe brutală, o imparîțalitate de nezdruncinat.”
The New York Times Book Review„Criza a fost mereu subiectul favorit al lui Zweig. Dar, când s-a pomenit el însuși în miezul unei crize autentice, textele sale au devenit mai fascinante decât orice a scris în perioada anterioară.”
The New Yorker