Descriere produs
După patru ani de la întamplările din romanul În căutarea oii fantastice, în urmă unui vis obsesiv, eroul fără nume al lui Murakami hotărăște să se întoarcă în Sapporo, în speranța de a descoperi un indiciu care să‑l ajute să o găsească pe Kiki, iubita lui dispărută fără urmă.
Acesta este începutul unui dans hipnotic ce îi poartă pașii din Sapporo în Tokyo și Hawaii, într-o înlănțuire de evenimente petrecute la granița fragilă dintre real și fantastic. Între alții, parteneri de dans îi sunt o fetiță clarvăzătoare de treisprezece ani neglijată de părinți, un fost coleg ajuns acum actor celebru și câteva prostituate de lux.
Amestec de tragic și umor fin, cartea vorbește, în esență, despre fragilitatea vieții și nevoia de comunicare și de căldură umană.
În noapte (2024) ,
La capătul lumii şi în ţara aspră a minunilor (2024) ,
Pădurea norvegiană (2013) ,
Kafka pe malul mării (2024) ,
1Q84 (Vol. 2) (2013) ,
Padurea norvegiană (2013) ,
Cronica păsării-arc (2021) ,
În căutarea oii fantastice (2017) ,
1Q84 (Vol. 3) (2013) ,
În căutarea oii fantastice (2024) ,
Detalii produs
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Speciale >> Scriitori din țări exotice
Speciale >> Scrisori din Asia literară
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Din blogul Cartepedia
,,În templul zorilor din Vechiul oraş imperial, unde s-au ascuns Frumoasele adormite, unui Înger decăzut îi este Sete de iubire. Vine tocmai de la Capătul lumii şi în ţara aspră a zăpezilor de La sud d......“
citește mai multOpinii editoriale
„Cine a fost suficient de curios încât să găsească trăsături comune romanelor japoneze ale ultimei jumătăți de secol cu siguranță a observat că mai toți autorii tratează, în cel puțin una dintre cărțile lor, tema dispariției. Iar dacă vorbim despre Haruki Murakami (...), fanii acestui scriitor vor ști exact la ce mă refer. Avem un personaj central fără nume (narațiunea se desfășoară, cum altfel, la persoana I), care continuă căutările fostei lui iubite, Kiki, evaporată subit. Și pentru că niciuna dintre metodele clasice de investigare nu dă roade, eroul nostru încearcă să reconstituie pașii pe care i-a făcut împreună cu misterioasa fată.
La Murakami, fantasticul nu coboară din imaginația bolnavă a personajului în căutare de senzații tari și nici din talentul autorului în a crea o narațiune alertă și antrenantă, ci din stabilirea unor corespondențe stranii între compușii unei scenografii comune.”
Dan-Liviu Boeriu„Neliniștitor, spontan și introspect și tot nu zic suficient. Haruki Murakami și-a redus cartea la un singur cuvânt, pe care l-a simțit atât de potrivit, încât l-a și triplat în titlu (...). Dans dans dans, roman reeditat pentru a 4-a oară de editura Polirom (...), a fost pentru mine o descoperire de-a dreptul entuziasmantă.
Undeva prin anii `80, în Tokyo, un bărbat de 34 de ani, al cărui nume rămâne necunoscut până la capăt – o să-i zic „eroul”, face glume care aduc oarecum a Woody Allen, conduce un Subaru (...) –, gătește cu imaginație și se ocupă de „deszăpezirea culturală”. (...) Se caută atent pe sine, dar nu-și oferă experiența de viață drept verdict și e de o decență aparte, întrucât nu-i strop de dramatism în construcția lui, nefiind în niciun caz înduioșat de propria soartă. Deja sună a personaj de roman. Și chiar e. Cu fler, pe deasupra.”
Anca Roman„Ceea ce-i reușește atât de bine lui Haruki Murakami este construirea efectului de straniu, de întrebare niciodată rostită până la capăt, punerea ca pe o scenă a unor personaje care, privite îndeaproape, au fiecare un însemn al nefirescului. (...)
Cartea lui Murakami spune și povestea căutărilor diferitelor forme de apropiere între oameni, a necesității de a nu te simți singur, singur fiind.”
Anamaria Blănaru