TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Bastonul contelui CV-GHS-CEOSBC-12-N-001
Bastonul contelui
Vezi
galerie

Bastonul contelui

de Gheorghe Schwartz

Titlu apărut în colecția Byblos la Curtea Veche

Id: #208941

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Din ciclul Cei o sută au apărut:

Anabasis, Editura Facla, Timişoara, 1988
Ecce Homo, Editura Cartea Românească, Bucureşti, 1993
Oul de aur, Editura Allfa, Bucureşti, 1998
Mâna albă, Editura Allfa, Bucureşti, 2000
Vara rece, Uniunea Scriitorilor, Redacţia Publicaţiilor pentru străinătate „România“, Bucureşti, 2004
Axa lumii, Editura Polirom, Bucureşti, 2005
Culoarul templier, Curtea Veche Publishing, Bucureşti, 2008
Secretul Florenţa, Curtea Veche Publishing, Bucureşti, 2010
Diavolul argintiu, Curtea Veche Publishing, Bucureşti, 2011

extinde
 

Detalii produs

Autor: Gheorghe Schwartz

Data apariției: 2012

ISBN: 978-606-588-313-0

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 512

Limbă: Română

Dimensiuni: 13x20 cm

Hârtie: 120g/m

Editura: Curtea Veche

 

Opinii editoriale

Gheorghe Schwartz devine maestrul povestirilor care ascund alte povestiri, folosind tehnica povestirilor în evantai. Capacitatea de a împinge cunoaşterea vieţii cotidiene merge de la descrierea obiceiurilor şi a ritualurilor până la dramele personale marcate de un anumit destin. Hazardul şi iraţionalul joacă în economia povestirilor lui Gheorghe Schwartz acelaşi rol pe care îl joacă determinismul şi logica. Un joc al destinului.

Gheorghe Mocuţa

În Cei o sută, Gheorghe Schwartz a făcut un impresionant efort de documentare; las deoparte faptul că istoria e pasiunea dintotdeauna a prozatorilor, dar, în cazul său, lectura tratatului de istorie este una de identificare, miza cărţii fiind rescrierea istoriei, înţeleasă, deopotrivă, ca reconstituire şi redimensionare în ficţiune, urmărire a adevărului istoric cunoscut şi recreare a detaliului ascuns.

Ioan Holban

Faptul că scriitorul refuză nişa pitorescului şi a culorii locale, că îndrăzneşte să gândească la scară monumentală, asumându-şi condiţia de european sau, mai mult decât atât, condiţia omului în general, conţine o lecţie importantă nu doar pentru artişti şi intelectuali, dar şi pentru spiritul nostru public. Din această cauză, cred că efortul de a duce până la capăt acest extrem de îndrăzneţ proiect merită privit nu cu o curiozitate distantă, ci într-un mod implicat, participativ, cu autentică simpatie şi solidaritate.

Caius Dobrescu