Descriere produs
Din ciclul Cei o sută au apărut:
Anabasis, Editura Facla, Timişoara, 1988
Ecce Homo, Editura Cartea Românească, Bucureşti, 1993
Oul de aur, Editura Allfa, Bucureşti, 1998
Mâna albă, Editura Allfa, Bucureşti, 2000
Vara rece, Uniunea Scriitorilor, Redacţia Publicaţiilor pentru străinătate „România“, Bucureşti, 2004
Axa lumii, Editura Polirom, Bucureşti, 2005
Culoarul templier, Curtea Veche Publishing, Bucureşti, 2008
Secretul Florenţa, Curtea Veche Publishing, Bucureşti, 2010
Diavolul argintiu, Curtea Veche Publishing, Bucureşti, 2011
Agnus Dei (2013) ,
Diavolul argintiu (2014) ,
Secretul Florența (2014) ,
Detalii produs
Autor: Gheorghe Schwartz
ISBN: 978-606-588-313-0
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 512
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 120g/m
Editura: Curtea Veche
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Autori Români
Cărți Ficțiune >> Romane Istorice
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
„Gheorghe Schwartz devine maestrul povestirilor care ascund alte povestiri, folosind tehnica povestirilor în evantai. Capacitatea de a împinge cunoaşterea vieţii cotidiene merge de la descrierea obiceiurilor şi a ritualurilor până la dramele personale marcate de un anumit destin. Hazardul şi iraţionalul joacă în economia povestirilor lui Gheorghe Schwartz acelaşi rol pe care îl joacă determinismul şi logica. Un joc al destinului.”
Gheorghe Mocuţa„În Cei o sută, Gheorghe Schwartz a făcut un impresionant efort de documentare; las deoparte faptul că istoria e pasiunea dintotdeauna a prozatorilor, dar, în cazul său, lectura tratatului de istorie este una de identificare, miza cărţii fiind rescrierea istoriei, înţeleasă, deopotrivă, ca reconstituire şi redimensionare în ficţiune, urmărire a adevărului istoric cunoscut şi recreare a detaliului ascuns.”
Ioan Holban„Faptul că scriitorul refuză nişa pitorescului şi a culorii locale, că îndrăzneşte să gândească la scară monumentală, asumându-şi condiţia de european sau, mai mult decât atât, condiţia omului în general, conţine o lecţie importantă nu doar pentru artişti şi intelectuali, dar şi pentru spiritul nostru public. Din această cauză, cred că efortul de a duce până la capăt acest extrem de îndrăzneţ proiect merită privit nu cu o curiozitate distantă, ci într-un mod implicat, participativ, cu autentică simpatie şi solidaritate.”
Caius Dobrescu