Descriere produs
Populat de figuri feminine puternice şi memorabile, Bastarda Istanbulului este un roman fascinant în care se împletesc libertatea şi opresiunea, realul şi fantasticul, memoria şi uitarea.
Lumea orientală, cu exotismul şi tradiţionalismul ei, şi cea occidentală, marcată de pragmatism şi de independenţă, se întîlnesc pe neaşteptate din dorinţa nestăvilită a două tinere fermecătoare şi nonconformiste – Asya şi Armanoush – de a risipi misterul ce le învăluie rădăcinile familiale şi de a-şi descoperi propria identitate. Bastarda Istanbulului nu este însă cartea unei singure poveşti. În cuprinsul său, scriitoarea ţese firele unui şir nesfîrşit de istorii care se ramifică, se pierd o clipă în negura trecutului, ies din nou la suprafaţă, se intersectează, se unesc.
Bastarda Istanbulului (Top 10+) (2024) ,
Cele patruzeci de legi ale iubirii (2014) ,
Lapte negru (Top 10+) (2015) ,
Ucenicul arhitectului (2015) ,
Fetița căreia nu-i plăcea numele său (2024) ,
Palatul puricilor (2017) ,
Onoare (2018) ,
Cele patruzeci de legi ale iubirii (2019) ,
Ucenicul arhitectului (Top 10+) (2019) ,
Cele trei fiice ale Evei (2023) ,
Detalii produs
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Speciale >> Scriitori din țări exotice
Opinii editoriale
„O poveste complexă, ironică, dramatică şi îndrăzneaţă, care poate fi citită în acelaşi timp ca o reflecţie despre puterea tămăduitoare a compasiunii, ca un strălucit roman de idei, ca o poezie de dragoste închinată Istanbulului şi ca o satiră senzuală şi provocatoare.”
Booklist„În cel de-al doilea roman al său scris în limba engleză, prozatoarea turcă Elif Shafak abordează problema identității naționale într-un stil devenit inconfundabil. Ea face din tabuurile politice o componentă esențială a unui roman profund și captivant despre modul în care viețile omenești sînt modelate de legăturile de familie, apartenență culturală și jocul întîmplării.”
Publishers Weekly„Elif Shafak își construiește romanul într-un mod ce amintește de povestitorii tradiționali: întrerupe firul acțiunii, revine asupra unor detalii, mișcîndu-se în voie de la ororile trecutului la patologia prezentului prin intermediul experienței a patru generații. Iar cititorul realizează treptat că datoria de a-și asuma propria istorie, cu partea sa de greșeală și de vină, este valabilă nu doar pentru popoare, ci și pentru fiecare om.”
The Washington Post Book World