Zăpezile de pe Kilimanjaro și alte povestiri
de Ernest Hemingway
Titlu apărut în colecția Biblioteca Polirom, Seria de autor Ernest Hemingway la Polirom
Descriere produs
Zăpezile de pe Kilimanjaro și alte povestiri este o colecție de narațiuni scurte, cu un puternic caracter autobiografic, avînd ca subiect pasiunea reală a autorului pentru vînătoare, pescuit, coride, schi, box, safari, precum și experiențele acestuia din timpul războiului. Referindu-se la povestirea Zăpezile de pe Kilimanjaro, Hemingway declară că personajul principal este inspirat din „viata singurului om care nu mă poate da în judecată a adică eu”. Cunoscut ca exponent al minimalismului în literatură, Hemingway reușește să înfățișeze cele mai profunde eșecuri și drame de conștiință, folosindu-se de cele mai simple mijloace stilistice. Tehnica de a-și lăsa personajele să se prezinte singure, în dialoguri suspendate în incertitudine și eliberate de „didascaliile” unui narator omniscient, este o marcă stilistică pentru care Hemingway a devenit celebru. Meritul traducătorului, Ionuț Chiva, este de a fi reușit să surprindă autenticitatea acestui stil, adăugindu-i o rafinată notă personală prin limbajul modern, ușor argotic, prin intermediul căruia personajele lui Hemingway prind viață în limbă română.
Noaptea dinaintea bătăliei şi alte povestiri (2024) ,
Moarte după-amiază (2013) ,
Bătrînul şi marea (2023) ,
Puhoaiele primăverii (2014) ,
Grădina Raiului (2014) ,
Adio, arme (2014) ,
Fiesta (2015) ,
Insulele lui Thomas Hudson (2016) ,
Dealurile verzi ale Africii (2023) ,
Iubirile lui Hemingway povestite de el însuși și consemnate de A.E. Hotchner (2023) ,
Detalii produs
Cărți Ficțiune >> Cărți Clasice
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Cărți Ficțiune >> Cărți Proză scurtă
Cărți ecranizate
Cărți premiate
Speciale >> Premiul Nobel
Speciale >> Scriitori americani pe care trebuie să-i citești
Speciale >> Zăpadă, zăpadă, zăpadă!
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
"„O pisica in ploaie” de Ernst Hemingway cuprinde un scurt moment din viata a doi americani – sot si sotie, singurii clienti dintr-un hotel de pe malul marii, in Italia. (…) Forta textului sta in comportamentism: detaliile schiteaza mica geografie a unei statiuni sau oras estival, replicile sugereaza frustrarea femeii si indiferenta barbatului, prezenta unor personaje desemnate prin profesia lor – hotelierul si camerista, ca si dorinta lor de a fi de ajutor reliefeaza lipsa de comunicare a celor doi soti, ca si absenta iubirii.
Lectura produce miracolul de a plimba pe doi cititori prin acelasi text, dar pe carari necunoscute, ajungind inevitabil in puncte diferite de unde lucrurile se deschid spre zone imprevizibile. Si ce poate dovedi mai bine frumusetea literaturii decit asemenea experiente de interpretare? Citind si recitind raminem noi insine, desi intrusi in universul creat de altcineva si, paradoxal ne bucuram de o libertate absoluta in labirintul fictiunii."
"Aici e de gasit diferenta esentiala dintre Hemingway si marele sau prieten si rival, Fitzgerald: daca autorul Marelui Gatsby se apropia de ceea ce in mod curent poarta numele de «societate», Hemingway mergea spre marginile, explorind intilnirile eului cu egoismului sau eroismului, puse sa se infrunte direct."
5 iunie 2008, Cultura - Rodica Grigore